Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Betaglukanoen eginkizuna diabetesaren kontrolean

Duela gutxi egindako ikerketa batzuen arabera, zuntz disolbagarri hori asko kontsumitzen da olo-zahian, eta hobeto erregulatzen dira gluzemia eta plasmako kolesterol-maila.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2008ko abuztuaren 28a
Img avena Irudia: valerie like


Betaglukanoak zuntz disolbagarri mota bat dira, eta modu naturalean ugaritzen dira zenbait zerealetan, hala nola oloan eta garagarrean. Berriki egindako ikerketa batzuen arabera, zuntz mota horren kontsumoa hobetu egiten da gluzemiaren (odoleko glukosa) eta plasmako lipidoen (kolesterola, esaterako) erregulazioan. Eragin hori interesgarria izan liteke diabetesaren eta dislipemien tratamendu dietetikoan; horregatik, elikagai-industria aurrera doa, eta konposatu kimiko horiekin aberastutako elikagaiak eskaintzen hasten da.

Azukreak kontrolatzea
Betaglukanoek gluzemiaren hazkunde postprandiala arintzeko duten gaitasuna, hau da, janarien ondoren odoleko glukosa-mailaren igoera edo 2. motako diabetesaren arriskuaren prebentzio-faktore gisa gluzemia murrizteko duten gaitasuna sakon aztertzen ari dira duela hamar urte baino gehiagotik. Urte hauetan guztietan, hainbat erakundek eta unibertsitatek plazeboarekin kontrolatutako azterketak egin dituzte.

Azterketa baten arabera, betaglukanoarekin aberastutako produktuen indize glizemikoa gainerakoak baino askoz txikiagoa da.

Interesgarrienetako bat Torontoko (Kanada) Sant Michael ospitaleko Elikadura Klinikoaren eta Arrisku Faktoreen Kontrolaren Zentroko eta Torontoko Unibertsitateko Nutrizio Zientzien Departamentuko aditu-talde batek egin du. 2002an “European Journal of Clinical Nutrition” aldizkarian argitaratutako ikerketan, adituak hainbat alderdi aztertzen saiatu ziren: betaglukanoekin aberastutako produktuen indize glizemikoa; zuntz kantitate jakin bat gehitzeak produktuen palatabilitateari eta gustuari eragiten zion, eta betaglukanoetan aberastutako produktu horiek 2. motako diabetesa duten pertsonen gluzemian duten eragina.

Boluntarioei, 2. motako diabetea dutenei, fruktosaz gozatutako edari bat eman zitzaien baraurik, eta 50 g karbohidrato, hainbat elikagai-puskatan; ogi zuria, gosaritarako zerealak olo-zahiarekin (%4,4 betaglukanoarekin), gosaritarako zerealen eta zereal-barratxoaren prototipoa, biak ere betaglukanoarekin aberastuak, %8,1eko proportzioan.

Betaglukanoarekin aberastutako produktuen prototipoen indize glizemikoa gainerakoak baino nabarmen txikiagoa izan zela ikusi zen (olo-zahia duten zerealak eta ogi zuria). Glizemia-indize txikiena zuten elikagaiek eragin handiagoa izan zuten gluzemia postprandiala 60, 90 eta 120 minutura murriztean, eta une horretan odol-laginak hartu ziren ondorio hori ebaluatzeko.

Betaglukanoak eta indize glizemikoa
Elikagaien indize glizemikoak elikagaiak osatzen dituzten azukreen heste-xurgapenaren erritmoaren berri ematen du. Indize hori garrantzitsua da diabetearen kasuan. Gaixotasun horretan, saihestu egin behar dira elikagai gozoak edo karbohidrato ugarikoak, horiek kontsumitzeak odoleko glukosa bat-batean igotzea eragiten baitu.

Gluzidotan edo karbohidratotan aberatsa den edozein elikagai hartzen dugunean, odoleko glukosa-maila handitu egiten da pixkanaka, almidoiak eta azukreak digeritu eta asimilatu ahala. Gluzidoak xurgatzeko abiadura elikagaia osatzen duten mantenugaien araberakoa da, hala nola zuntz- edo proteina-kantitatea, digestioan zehar janariaren osaera osoa, janari-kantitatea eta elikagaiaren indize glizemikoa.

Indize glizemiko txikiko elikagaiak jatea, hala nola zekale- edo olo-ogiak edo lekaleak, lagungarria izan daiteke diabeteari aurrea hartzeko eta tratamendu dietetikoa emateko; izan ere, karbohidratoen heste-xurgapena motelagoa da, eta, ondorioz, gluzemia etengabe handitzen da.

Oloa betaglukanoetan

Img avena1
Oloa eta garagarra dira betaglukano-kontzentrazio handiena duten zerealetako bi. Saiakuntza kliniko askok egiaztatu dute oloa edo oloarekin aberastutako produktuak kontsumitzeak lagundu egiten duela gluzemia kontrolatzen eta, bereziki, plasmako kolesterol-maila murrizten.

Hori dela eta, elikagaien industriak olo-zahia gehitu du zenbait produktutan, hala nola olo-malutetan, mueslian eta zereal-irinetan, ogiak eta galletak egiteko balio baitute. Olo-zahiak ez du ia zaporerik, eta bere testura oso leuna da; horregatik, oharkabean pasatu ohi da eta ez du kontsumitzeko arazorik sortzen, beste basa-mota batzuek ez bezala, gariarena kasu.

1999an, Harvardeko (Boston) Osasun Publikoko Eskolako Nutrizio Sailak 67 azterketa kontrolaturen meta-analisia egin zuen, betaglukanoak kolesterol-maila murriztean duen eragina kuantifikatzeko. Emaitzek erakutsi zuten egunean hiru g olo-zuntz disolbagarri edatea eraginkorra zela kolesterol-maila %5 murrizteko, betaglukano-eduki handiari esker.

Kolesterolari buruzko Hezkuntzarako Programa Nazionala (NCEP, ingelesezko sigletan) eta AEBetako Elikagaien eta Botiken Administrazioa. (FDA) gomendioetan sartu dute olo-zahiaren kontsumoa, zuntz disolbagarri asko duelako.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak