Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Biskoteak eta moldeko ogia

Oro har, ogi mota horrek koipe, azukre eta azukre gehiago du. barrakoak baino kaloria gehiago

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2008ko azaroaren 15a

ImgImagen: stephanie vacher

Moldeko ogiak eta biskoteak bereziak dira. Horregatik, legeak aukera ematen du barrako ogiari baino osagai gehiago eransteko, besteak beste, azukreak eta landare-koipeak. Horren ondorioz, energia-balioa handitu egiten da. Biskoteen eta moldeko ogiaren nutrizio-etiketak aztertu behar dira erosi aurretik, haiek egiteko erabiltzen diren osagaiek elikadura- eta energia-balioa handitu baitezakete.

Nutrizio desberdintasunak

Nutrizio-desberdintasunak daude, batez ere gantz-edukian, marka komertzial batzuen eta besteen artean, baina, oro har, biskoteek eta moldeko ogiek koipe gehiago dute barra-ogiak baino. Batez beste, 100 g biskotek 5 g gantz inguru dituzte (moldeko ogia zertxobait gutxiago, 3 g inguru 100 gramoko); barrako ogi kantitate berean, berriz, 1,6 g.

Bai gehitutako koipe-kantitatea bai mota (jatorri ezezaguneko landare-koipeak, ekilore-olioa edo oliba-olioa, moldeko ogiaren azken bertsioetan) marka komertzialaren mende daude; horregatik, garrantzitsua da produktu bakoitzaren etiketa eta osagaien zerrenda berrikustea.

Gantz pixka bat gehiago izan arren, moldeko ogiaren balio energetikoa barrako ogiaren antzekoa da
Horri biskoteetan eta moldeko ogian dagoen azukre kopurua (3 gramo/100 gramo inguru) barra-ogian dagoena baino handiagoa bada (1,8 gramo/100 gramo), erraz imajinatzen da biskoteen balio kalorikoa barra-ogiarena baino handiagoa dela. Zehazki, 100 g biskotek 380 kaloria inguru ematen dituzte; barrako ogiak, berriz, 240 kaloria. Bitxia bada ere, moldeko ogiaren balio energetikoa barrakoaren antzekoa da, nahiz eta lehenak koipe gehiago izan. Izan ere, moldeko ogiak proteina eta karbohidrato gutxiago ditu.

Biskoteen eta moldeko ogi integralen barietateak ere badaude, zuntz gehiago dutelako (marka batzuetan, bi aldiz gehiago, integralak ez diren bertsioen aldean) oso erabilgarriak idorreriaren kasuan. Gainera, zuntzak asetasuna areagotzen du, eta, beraz, argaltzeko dieta egiten bada, apetitua kontrolatzen laguntzen du.

Gatz eta azukre gutxiko biskoteak

Elikagaien industriak teknologia berriak aplikatzen ditu produktu osasungarriagoak lortzeko, baina elikagaien propietate osasungarriei buruzko araudi berrira egokitu behar da, produktuak “gatz gutxikoak”, “gatzik gabeak”, “azukre gutxikoak” edo “azukrerik gabeak” diren zehazteko.

Gehitutako osagaiak (koipea, azukrea edo gatza) aldatu zaizkien produktu horiek ahalik eta aukera handiena izateko prestatzen dira, batez ere egoera berezietan dauden pertsona guztientzat, hala nola, gatzik gabeko dieta arteria-hipertentsioagatik, likidoak atxikitzeagatik edo bihotz- edo giltzurrun-arazoengatik; dietak azukre-kontrolarekin diabetesa dutenentzat eta, are, obesitatea dutenentzat ere.

Ogiak dietan duen garrantzia
Ogia, barrakoa zein txigortua, karbohidrato konplexutan aberatsa da, eta horien artean almidoia nabarmentzen da. Karbohidratoak organismoari bere bizi-funtzio guztiak betetzeko eta, gainera, jarduerak behar bezala garatzeko behar duen energia ematen dioten elikagaiak dira. Elikaduraren inguruko mito ezagunenetako batek dio bai ogiak bai karbohidrato (pasta, arroza, patatak edo lekaleak) ugariko elikagaiek kaloria asko dituztela, eta, beraz, komeni dela horien kontsumoa murriztea edo, argaltzeko dietak egiten badira, kentzea.

Egia esan, elikagai horiek guztiek, organismoarentzat energia iturri izateaz gain, ia ez dute koiperik, eta, beraz, ez dute uste bezain balio kalorikoa. Gainera, dieta orekatuak kaloria guztien %50 eta %60 artean karbohidratoetatik etortzea eskatzen du. Hala, proteinak eta koipeak energia-iturri gisa erabiltzea eragozten da, eta organismoan funtzio garrantzitsuak bete ditzakete.

JANARIA BISKOTEEKIN

Biskoteak, otorduekin, gosariarekin edo askariarekin batera erabiltzeaz gain, sukaldean estuasun bat baino gehiago izan dezakegu. Horiekin, erraz eta azkar prestatzen dira zizka-mizka eta aperitibo ugari. Adibidez, biskoteak edo ogi txigortua oliba-olioarekin eta azukrearekin, gazta freskoarekin eta izokin ketuarekin, foie-grasarekin edo aguakatearekin eta igurzteko gaztarekin.

Era berean, apaingarriak dira entsaladilla errusiarreko platera, arrautza beteak edo pisto-errazioa aurkeztean, eta, gainera, pureei eta entsaladei erants dakizkieke, zati txikitan ebakitzen badira, ogi frijituko pikatosteak imitatuz.

Moldeko ogiaren berezitasunetako bat da ehundura bigunagatik bereziki egokia dela murtxikatzeko zailtasunak dituztenentzat, bai masailezurreko muskuluen indarra galdu dutelako, bai hortzetako piezak falta zaizkielako… Gainera, tamainagatik eta formagatik, egokia da askotariko sandwichak eta aperitiboak egiteko, hala nola hegaluze-kanapeak eta pikillo piperra edo karramarro-makilatxoak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak