Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bizimodu osasungarriagoa izateko bost aholku

Julio Basulto dietista-nutrizionistari galdetu diogu zein diren gure osasuna, elikadura eta ohiturak hobetzeko giltzarriak

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2020ko ekainaren 17a
dieta saludable comer mejor Irudia: Getty Images

Jende askoren helburua pisua jaistea da, batez ere garai hauetan. Bikini operazioak metodo ugari ekartzen ditu urtero argaltzeko, dieta miragarriak eta dieta espresak egiteko. Metodo horien helburua da zenbait kilo azkar galtzea, baina gure osasun-egoera ez hobetzea edo bizi-ohitura osasungarriak hartzea. Epe ertainean ere pisua galtzeko dieta bat baino eraginkorragoa ez bada, gure helbururako zentzuzkoena ohiturak aldatzea eta elikadura onaren alde egitea da. Julio Basulto dietista-nutrizionistak gure bizitza eta osasuna hobetzen lagunduko diguten bost gako eskaintzen dizkigu.

Nola hobetu zure osasuna (eta zure ohiturak)

  • 1. Dietak epe luzera arriskutsuak izan daitezke. “Dieta egitea” aukera-kostua da: emakumeoi eskainitako denbora betiko ondo jaten ikastera bideratu genezake. Baina, gainera, arriskutsua izan daiteke. Helsinkiko Osasun Publikoko sailak 2017an argitaratutako azterlan batek arrisku handiagoa ikusi zuen dieta egiten duten pertsonen pisua eta gerriaren perimetroa epe luzera handitzeko, dieta egiten ez dutenen aldean. Urte horretan bertan, Journal of Obesity & Metabolic Syndrome aldizkarian argitaratutako beste ikerketa batek yo-efektuaren ondorioz pisua fluktuatzen duten pertsonengan arrisku kardiobaskular handiagoa zegoela egiaztatu zuen. Paradoxa badirudi ere, dieta egiteak gizendu egin dezake.
  • 2. Gure bizimodua hobetzea. Ohitura batzuk kaltegarriak dira gure osasunerako, eta aldatu egin behar dira. Julio Basultok SALTO akronimoarekin laburbiltzen ditu: Sedentarismoa, alkohola (zenbat eta gutxiago, hobeto), edoskitze artifiziala (amagandiko edoskitzearen alde egin beti), tabakismoa (erretzeari uzteko laguntza eskatu), elikadura ez oso osasungarria (gaizki jateari utzi) eta harreman kaltegarriak (ohiturak aldatzea eragozten dizuten pertsonak).
  • 3. Gure elikadura landare-jatorriko elikagaietan eta gutxi prozesatutakoetan oinarritzea. . Edo, bestela esanda: landare gehiago, animalia gutxiago eta haragi prozesatu gutxi edo batere ez, eta alferrikako elikagaiak. Hobeto jateak ere gaizki jateari uztea esan nahi du. Frogatuta dago herritarrek elikagai osasungaitz gutxiago kontsumitzera bideratutako esku-hartzeak eraginkorragoak direla elikagai osasungarriak hartzea baino.
  • 4. Nutrizionista kolegiatu bati eta, beharrezkoa bada, diziplina anitzeko talde bati laguntza eskatzea. Pisua kontrolatzeko programek kontuan hartu behar dute bizimoduaren aldaketa, portaera hobetzeko, betiere helburu lorgarriak lortzeko lan eginez. Familia-medikuari ere galde dakioke, orientatzeko eta zer aukera dauden jakiteko.
  • 5. Ez ahaztu osasuna ez dutela gure kiloek definitzen, gure ohiturek baizik. Baskulak ezartzen duen zifrarekin ez da obsesionatu behar; ohitura osasungarriak izatea da garrantzitsuena.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak