Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bost afari orekatu haurrekin partekatzeko

Ideiarik gabe gelditu zara zure seme-alabei afari osasungarriak prestatzeko? Jarraitu plater oso osoen proposamen hauei, familian gozatzeko

cena familiar Irudia: Askar Abayev

Espainiako Populazioaren Nutrizio eta Elikadura Ohituren Azterlanaren arabera (ENPE), EROSKI Fundazioaren Elikadura Eskolak sustatua, espainiarrok bakarrik gosaltzen dugu, baina bazkaldu eta, batez ere, familian gehiago afaltzen dugu. Une horiek elkarrekin gozatzeko aprobetxatzeak onura asko dakarzkie bai haurrei bai gurasoei, eta tresna bat gehiago da haurren obesitateari etxetik aurre egiteko. Baina, batzuetan, gurasoek ez dakite zer prestatu janari horiek osasungarriak izan daitezen. Plater orekatu batek zer izan behar duen kontatuko dizugu, eta afari oso osoen bost ideia proposatuko dizkizugu, familiarekin gozatzeko.

Nola izan behar duen plater orekatua

Askotan, familiak ideiarik gabe geratzen dira janari edo afari osasungarri bat prestatzeko. Laguntzeko, Harvardeko Osasun Publikoko Eskolak plater-eredu bat sortu zuen, eta hor sartzen dira dietan ezinbestekoak diren elikagaien kategoria guztiak. Harvardeko platerari deitzen zaio.

Irudia: Eroski Consumer

  • Barazkiak: menuaren erdia frutetan eta barazkietan oinarritu behar da.
  • Proteikoak: laurdenak arraina, hegaztien haragia, lekaleak edo fruitu lehorrak, proteina osasungarrien iturriak. Haragi gorri, fianbre eta haragi prozesatuen kontsumoa murriztu behar da.
  • Irintsuak: zerealak, hainbat aletakoak (osoko ogia, osoko pasta, osoko arroza…). Mugatu egin behar da zereal finduen kontsumoa, hala nola arrozarena edo ogi zuriarena.

Eredu hori plater batean edo bitan egituratu daiteke. Elikagai-motak hamaika modutan konbina daitezke. Adibidez:

  • Lehen platera: barazki eta irin integralak, lekaleak edo tuberkuluak.
  • Bigarren platera: elikagai proteikoa (lekaleak, arraina, arrautzak, haragia).
  • Hornigaiak: barazki eta/edo irin integralak, lekaleak edo tuberkuluak.
  • Postreak: fruta freskoa.
  • Akonpainamendua: ogi integrala eta ura.
  • Janaria prestatu eta ontzeko: oliba-olio birjina.

Familiako afarietarako menuak

Hona hemen aste barruan haurrentzako oso afari osoa prestatzeko bost proposamen, Kataluniako Osasun Publikoko Agentziaren (ASPACT) ‘Elikadura osasungarria eskola-etapan’ (2020) liburutik hartutako ideiekin.

Astelehena

  • Barazkiak + irina: lekak patata salteatuekin eta baratxuriarekin
  • Proteikoa: tortilla frantsesa
  • Fruta: sagar laminatua

Asteartea

  • Barazkiak: kalabaza- eta patata-krema pipekin
  • Proteikoa + barazki + irintsua: oilar xerra arrautzaztatua erremolatxa birrinduarekin
  • Fruta: granada

Asteazkena

  • Barazkiak + proteinak: dilista-entsalada (dilistak, tomatea, piperra, tipula eta olibak)
  • Irin-antzekoa: ogi integrala
  • Fruta: mazedonia

Osteguna

  • Irin-antzekoa: pasta integraleko zopa
  • Barazkiak + proteinak: oilasko-kroketak barazki salteatuekin
  • Fruta: sagar zatiak

Ostirala

  • Proteikoa + barazkia: garbantzu-entsalada letxugarekin, espinakak, kanonigoak, sagarra eta intxaurrak
  • Fruta: mandarinak

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Etiketak:

afari menú-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak