Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bost trikimailu elikagaiak alferrik ez galtzeko

Erosketak planifikatzea, elikagaiak mantentzen ikastea edo janaria berrerabiltzea modu erraz eta praktiko batzuk dira, ez xahutzea saihesteko eta etxeko ekonomia zaintzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2014ko urtarrilaren 17a

Joera kezkagarria da: elikagai gehiegi alferrik galtzen ditugu eta botatzen dugun guztiaren zati handi bat askoz hobeto aprobetxa liteke. Arroz-pixka hori, fruta hori, hozkailuan iraungitako indioilar-xerrak, platerean uzten duguna, gehiago erosten dugun ogia… eguneroko ogi gutxi ematen dute… Baina, nola? Hurrengo artikuluan, janaria ahalik eta gehien aprobetxatzeko eta denbora eta dirua aurrezteko etxeko ideia eta ideia sinpleak eskaintzen dira.

Irudia: Enric Martinez

Elikagaiak alferrik galtzea nola murriztu

  • 1. Kontzientzia hartzea. Etxe bakoitzean ia 80 kilo janari botatzen direla urtean, sorpresa dezente sortzen da, baita nolabaiteko sinesgarritasuna ere. Kontsumitzaile gehienek ez dakigu zenbat elikagai alferrik galtzen ditugun, HISPACOOP, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Kooperatiben Espainiako Konfederazioak erakusten duen bezala. Ikerketaren arabera, parte-hartzaileen% 5ek bakarrik onartu zuen janaria zaborretara botatzea. Datu hori eta beste batzuk ezagutzea, adibidez, elikagai gehien botatzen dituen eguneko unea (horien% 35ek) ez du balio kontsumitzaile gisa dugun portaerari buruzko informazio gehiago izateko, baizik eta hori aldatzeko eta hobetzeko. Portaera horretaz jabetzea da hura aldatzeko lehen urratsa.
  • 2. Dieta eta erosketak planifikatzea. Zuhurrak eta ordenatuak izateak ez digu lagunduko gure beharretara egokitzen den dieta osasungarriagoa egiten bakarrik; aitzitik, gure poltsikoaren osasunean eragingo du, gehiago erostea, gehiago jatea eta gehiago botatzea saihestuko baitugu. Gure dieta eta gure familiarena planifikatzea da ekimen on eta erabilgarri bat. Horretarako, aurreikuspen egokia egin behar dugu elikagaien kontsumo erreala, galkorrak, bereziki, horiek baitira zaborretara botatzen lehenak.

  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    3. Ahalik eta etekin handiena atera. Oso gutxitan botatzen ditugu elikagaiak egoera onean, ezin baitira jan. Hor doaz zurtoinak, barazkiak eta barazkien hostoak, barazkiak eta lekaleak, jateko modukoak, nahiz eta ez jakin. Zenbat aldiz bota ditugu hozkailuan goraipatu diren barazkiak, eta dagoeneko ez dute itxura onik entsalada prestatzeko? Hala bada, barazki-zukuak egin ditzakegu. Fruta ere, ordea, zerrenda horretan sar daiteke; izan ere, hainbat prestakin egin daitezke: likidotu eta irabiatuak, pureak, edo fruta erre osoak, eta azala. Are gehiago, oskol baxuagoak -zitrikoenak bezala- erabilgarriak dira. Adibidez, limoiaren azala birrindu eta azukreak aromatizatzeko edo bizkotxo bati zaporea emateko edo moussea edo izozkia apaintzeko erabil dezakegu.

  • 4. Kontserbak egiten ikastea. Elikagaiak kontserbatzeko teknika ugari daude, gaur egungoetatik hasi eta izozkailuko hotzarekin (ondu edo gatzunetan). Kontserbazioa, eskasia une batzuetan aprobetxatzeko janari-soberakina, milaka urteko giza kezka da. Horregatik, etxeko izozkailuaz gain (espazio mugatua izango du), garrantzitsua da elikagaien bizitza baliagarria luzatzeko teknikak ezagutzea. Hori azukrea, olioa (gazta, haragi eta hestebeteentzat), ozpina, hutsean, gatzarekin... egin daiteke. Fruta almibarretan prestatzeko, adibidez, sasoiko fruta freskoa baliatzen dugu.
  • Irudia: CONSUMER EROSKI

    5. Errezeta berriak egitea sobrekin. Botatzen duguna kontrolatzeko modu praktiko (eta aberatsa) beste aukera bat da, oro har, botatzen diren elikagai eta sobrei bigarren aukera ematea. Ogia da, beharbada, aukera gehien dituen elikagaia: birrindua, txigortua, picatostes gisa, kanapeak egiteko, baratxuri-zopa, extremadurako ogi-mamiak egiteko, eta baita postreetan ere (torradak edo flana, adibidez). Baina ez da bakarra. Adibidez, haragia, hegaztiak eta arrain erreak sobran badaude, piper-betegarria egin dezakegu haiekin, zopentzako oinarria edo kroketa-osagai zoragarria. Itsaskia entsaladan sar daiteke, edo, bestela, salda goxo bat egiteko oinarri gisa erabil daiteke, eta, horrekin batera, arroza presta dezakegu. Eta postreak edo gozoak sobratzen bazaizkigu ere, berriro erabil ditzakegu: turroi eta polboroiekin (ia beti etxean geratzen dira) kremak, izozkiak edo kupcakeak egin ditzakegu. Postre fresko bat ere (mazedonia, adibidez) fruta-irabiaki bihur daiteke edo fruta-pastel baten zati bat (plumcake motakoa).

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak