Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Brokolia, ezinbestekoa udazkenean eta neguan

Brokoliak antioxidatzaile ahaltsua du, eta ondorio oso onuragarriak ditu osasunerako.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2011ko urriaren 12a

Udazkeneko eta neguko hilabeteak oso egokiak dira brokoli garaian garaiko platerak dastatzeko. Barazki kruziferoen (adibidez, brokolia) kontsumoa handitzeak zenbait minbizi-mota garatzeko arriskua murriztu dezake, glukosinolatoen aberastasuna dela eta. Konposatu horiek ahalmen antioxidatzaile handia dute. Pertsona batzuei, ordea, ez zaie gustatzen brokolia eta ez dute jaten, baina barazkiaren onurak antioxidatzailea duten osagarri dietetikoetan bilatzen dituzte. Gogoan izan behar da, duela gutxi egindako azterketen arabera, barazkiak gehigarri horien ordez beste batzuk erabiltzea arriskutsua izan daitekeela. Hurrengo artikuluak brokoliaren onurak azaltzen ditu eta modu zaporetsuan prestatzeko hainbat ideia eskaintzen ditu.

Img salteado brocoli 01
Irudia: jules:stonesoup

Brokoliaren onurak

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Sasoi bakoitzean, naturak hainbat barazki ematen ditu, bakoitza bere berezitasunarekin. Udazkenean eta neguan, brokolia, azalorea, aza edo aza eta Bruselako azak bezalako kruziferoak ateratzen dira. Barazki-familia hori gainerakoetatik bereizten da, glukosinolato asko duelako. Konposatu horiek isotiozianatotan metabolizatzen dira organismoan, eta horiek antioxidatzaileak dira. Sulforafanoa brokoliaren antioxidatzailerik ahaltsuena da, eta eragin antikanigenoa duela frogatu du. Horregatik, nutrizionistek brokolia naturalki gehiago irenstea sustatu nahi dute, neguan gehiago.

Laurehun gramo barazki, barazki eta fruta kontsumitzea gomendatzen du Osasunaren Mundu Erakundeak (OME), elikagai-talde horien onura sanitario handiena lortzeko. Osagai mineralen, bitaminikoen, zuntzen eta antioxidatzaileen sinergiak agerian uzten du barazkiak hautatzen direla gaixotasun kronikoak (obesitatea, kardiobaskularrak, diabetea eta, are, zenbait minbizi-mota) eta ohiko beste osasun-arazo batzuk (idorreria) prebenitzeko.

Img 61149g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Teoriaren kontra, praktikak agerian uzten du Espainiako biztanleek gomendatutakoa baino barazki eta barazki gutxiago jaten dutela, eta ohitura hori Mediterraneoko dietaren eredutik urruntzen dela, prebentzio-balio seguru gisa. Kontsumitzaile askori ez zaizkie barazkiak gustatzen, edo ez dakite sukaldean probetxua ateratzen; beraz, erosoagoa zaie elikagaiaren antioxidatzaileak emango dizkien osagarri dietetikoa hartzea.

Hala ere, zenbait osagarri dietetikoren eraginkortasuna eta etekinak emateko gaitasuna zalantzan jartzen dituzten ikerketak ugaltzen dira. Konposatu bioaktiboak naturan duten forma kimikoaren eta landareen gainerako osagaien ekintza sinergikoaren ondorioz, antioxidatzaileak eta bitamina naturalak, landareenak, gehiago eta hobeto xurgatzen dira laborategian baino. EROSKI CONSUMER aldizkariaren ‘Antioxidatzaileen falazia’ artikuluan adierazten den bezala, ez dago heriotza-tasa prebenitzeko antioxidatzaileen gehigarrien erabilera babesten duen proba mediko edo zientifikorik. Are gehiago: A bitaminaren, beta-karotenoen (antioxidatzaileak, gainera A bitaminaren aitzindariak) eta E bitaminaren gehigarriek garaiz aurretik hiltzeko arriskua areagotu dezakete.

Brokolia zoparaino

Img 138528g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Brokolia barazki bat da, eta, kozinatu ondoren, “dente” geratu behar du bere nutrizio-osagaiak hobeto aprobetxatzeko. Brokoli-errezetak ohikoak dira lehen plater edo plater nagusi gisa, eta adartxoetan, egosietan edo erretan jartzen dira; hala ere, xafletan zatitutako barazkiak beste modu erakargarri bat dira beste barazkiekin salteatutako brokolia probatzeko. Adibidez, barazkiak eta brokoli-zurtoinak laguntzeko, hornigaietarako edo zopa baten osagai gisa.

Brokoliaren errezeta erraz eta sinpleena baratxuriekin salteatua da. Plater horri zapore eta kolore puntu bat eman dakioke piperrautsa gehitzen bazaio. Orri berdeko barazki eta barazkien nahasketa, adibidez, brokoli proposamena, leka-purearen gainean, nutrizio-konbinazioagatik (burdina, magnesioa eta K bitamina), oso gomendagarria da anemia ferropenikoa, muskulu-uzkurdurak eta hezur-osasuna zaintzeko. Errezeten originaltasunari eta erraztasunari esker, brokolia menuetan sar daiteke udazkeneko eta neguko denboraldi osoan.

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Gauik hotzenetan, brokolia txanpinoiekin erregosia egitea oso erosoa da, baita brokoli-zopa edo brokoli errearen errezeta ere, almendra-saltsarekin batera. Erregosia sobratu bada, tipula sueztitu batekin nahas daiteke, eta osagai gisa erabil daiteke brokoli-quiche energetiko bat kipula eta txanpinoiekin edo pizza original bat prestatzeko. Belar labur bat ematen bazaio, ehun haritsuak biguntzeko behar dena, baina bere tersura mantentzeko, brokoliak zapore-kontrapuntua ematen die entsaladei, hala nola zainzuriei edo piperrei.

Eskualde askotan ez da hain ezaguna antzeko elikagaiekin alderatuta hala nola azalorearekin edo azarekin, baina brokolia egokia da zerealez egindako era guztietako prestakinetarako, hala nola, arroza, pasta-lazitoak, lasagna edo lekale gisatua, hala nola babarrun zuriak brokoliarekin prestatzeko. Askotariko errezeten zerrenda horretan, brokolia jaten hasteko aukera dago. Barazki aparta da, erraz, erraz eta azkar. Aitzakiarik gabe.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak