Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Brokoliari buruz ezagutzen ez nituen 10 gauza

Ezagutu landare honek osasunarentzat dituen onurak, jan daitekeen pisu-unitateko nutrizio-ekarpen handiena baitu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2019ko maiatzaren 25a

 

Irudia: olhaafanasieva

Barazkiek eta barazkiek onura asko dituzte osasunerako. Kasu honetan, barazki ezagunenetako bat aztertuko dugu: brokolia. Duela 2.000 urte inguru sortu zen. Ekialde Ertainekoa da, azalore-espezie basati baten laborantzatik abiatuta. Espainiako barazki ultraizoztuenetako bat da, eta bere forma fraktala, hau da, mini-brokolek eta bronkioek edo neuronek bezala osatzen dute. Lore honi buruzko zalantzarik baduzu, Asociación Española de Fabricadores Izoztuen (ASEVEC) Espainiako Elkarteak 10 gauza kontatuko dizkizu, eta, ziur asko, ez utzi brokolirik platerean ahaztuta:

  • 1. 200 g brokolik gomendatutako C bitaminaren kantitatea halako hiru dute, A bitamina, beta-karoteno, niazina, B1, B2, B6 eta E bitaminak.
  • 2. Azido foliko asko du, eta funtsezkoa da hazteko adinean dauden haurrentzat eta haurdun dauden emakumeentzat.
  • 3. Brokoliak gogo-aldartea hobetzen du. Gurutzedun begetal gisa, serotonina eta dopamina sortzen laguntzen du. Zure eguneroko ariketekin konbinatzeko osagarri perfektua da.
  • 4. Eguzkitako betaurrekoak bezala funtzionatzen du. Brokoliak eguzki-erradiazio ultramoreetatik babesten du begia, eta begiko pigmentuaren dentsitatea% 30 handitzen laguntzen du; horri esker, eguzki-erradiazioen eragin endekatzailea murrizten da.
  • 5. Brokoliak, mineral eta antioxidatzaile ugari dituenez, larruazalaren kolagenoa elastikoago eta hidratatuago mantentzen laguntzen du. Garai aurreko larruazaleko zahartzea geldiarazteko balio du. Era berean, larruazalaren birsorkuntza nabarmen handitzen du, eta horrek babes bikaina bihurtzen du.
  • 6. Norbait brokolia egiten ari denean, oharra. Oso usain bereizgarria eta ez oso atsegina da, baina hortik datorkio arrakasta. Izan ere, sufreak eta mineralek eragiten dute usain hori, eta, hain zuzen, antiinflamatorio natural gisa jarduten dute, digestioa errazteaz gain.
  • 7. Oso iraupen laburreko barazkia da, mantenugaiak galtzen baititu egun gutxitan, eta, beraz, beti komeni izaten da ultraizoztua erostea. Eta, garbitzeko, hobe da urzorrotada bat botatzea murgiltzen ez bada, eta horrela hobeto mantentzen dira mantenugaiak.
  • 8. Brikoliak agente kantzerigenoak blokeatzen dituzten entzimen jarduera areagotzen duten substantzia fotokimikoak ditu. Gizonen kasuan, astean zati bat kontsumitzeak prostatako eta emakumeetako minbizia izateko arriskua %45 murrizten du, lepoko lepoko eta estomakaleko minbizia.
  • 9. Brikolia osagarri perfektua da zure menuan, pisua galtzen saiatzen bazara, egosita, lurrunetan edo labean sartuta. Brokoliaren osagai nagusia ura da, eta horrek balio kalorikoa oso txikia du, ez gantzik ez kolesterolik.
  • 10. Nutrizio-ekarpen handiena duen brokolia da kaloria gehien ematen dituen barazkia, eta horrexegatik da hain osasungarria. Zurtoineraino karbohidratoak, proteinak, zuntza, gantz gutxi, B1, B2, B6, C, K, A, kaltzioa eta burdina ditu. Gainera, diabetesa duten pertsonei odol-hodietan eragindako kalteak kentzen laguntzen die.

Gozatu brokoli ultraizoztuaz hainbat eratara sukaldatzen!

Etiquetas:

brokoli

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak