Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Burdinaren eskasia saihestu daiteke?

Burdin gabeziak saihesteko, mineral horretan aberatsak diren elikagaiak hartzea baino zerbait gehiago egin behar da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2001eko otsailaren 20a


Dieta obolaktobegetariarrean, ondo planteatuta ez badago, burdina arriskuan egon daiteke, giza organismoak erraz bereganatzen baitu animalia-jatorriko elikagaietako burdina (hemo burdina), baina zailtasunak ditu landareek (hemo ez den burdina) duten forma kimikoa xurgatzeko. Nolanahi ere, arrautza-gorringoa burdina ugaria da, eta lekaleak, zerealak eta ale aberastuak, pikuak, aranak, datilak eta fruitu lehorrak dira maila handiko landare-elikagaiak. Bestalde, C bitamina ematen duten elikagaiekin elkartuz gero, landare-burdina gehiago xurgatuko da, eta, beraz, bitamina hori duten jakiekin lagundu beharko da. Adibidez: piperra dilistekin, zitrikoak, limoi-zukua ozpinaren ordez, tomate-entsalada, etab. Proteinak ere lagungarri dira burdina xurgatzeko; beraz, komeni da kalitatezko landare-plateretako osagai gisa arrautza- edo esne-zuringo gisa sartzea. Adibidez: baba lehorrak barazkiekin salteatuta eta arrautza-zuringo birrindua.

Etiketak:

hierro-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak