Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Defentsak handitzeko elikagairik badago?

Hainbat mantenugai, bitamina eta mineralek parte hartzen dute immunitate-sisteman, baina horrek ez du esan nahi horien aparteko dosi batek defentsak hobetzen dituenik

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2014ko irailaren 24a

Elikagai, edari eta elikagai askok organismoaren defentsak areagotzen dituzte. Sistema inmunitarioa indartzen duten bizi-energia edo -energia hobetzen dutela esaten da. Publizitateak laguntza onenak eskaintzen ditu hotzeriak, infekzioak eta nekea prebenitzeko, batez ere, hotza hurbiltzen denean eta eguneroko betebeharrak handitzen direnean. Zer egia dago promesetan? Artikulu honek aztertzen du ea gure immunitate-sistema hobetuko duten elikagaiak, osagarriak, mantenugaiak edo “sendabelarrak” dauden, eta dieta osasungarri batetik haratago doazen infekzioak saihesteko garrantzi handiko zenbait alderdi aipatzen.

Irudia: Katrin Morenz

Sistema immunitarioa, egitura harrigarria

Giza immunitate-sistemak ez du ontzi-garbigailu gisa funtzionatzen, eta nahikoa da detergente bat gehitzea eta botoi bat sakatzea; zelula-sare konplexua da, eta, infekzioen aurrean, erantzuna harrigarria izan daiteke. Horren adibide dira gripearen sintomak, hala nola sukarra edo mukia. Abisu gisa interpretatzen dira sistema immunitarioa ahula dagoela, ondo funtzionatzen duela frogatzen duen froga: immunitate-sistemak tenperatura altuetan hobeto lan egiten du, eta germenak ez dira ongi ugaltzen sukarra igotzen denean.

Askotan pentsatzen da elikagai jakin bat hartzeak eragina duela hobetu beharreko abiaduran. Elikagai horietako bat zopa da. Oso litekeena da bere bertuteek osagaiekin zerikusirik ez izatea, baizik eta prestakuntzarekin: norbaitek errezeta hau maitasunez egiten duenean eta presarik gabe hartzen dugunean, gure ongizatea hobetzen denean, eta horrekin gure sistema immunitarioa.

Defentsetarako elikagaiak: eraginkorrak direla frogatu behar dute

Irudia: CONSUMER EROSKI

Beraz, legezkoa al da esatea elikagai batek hobetu egiten dituela salmenta edo kontsumoa sustatzeko defentsak? Ez, fabrikatzaileak ez badu hori frogatzeko gai. Indarrean dagoen legeriaren arabera, osasun-adierazpen batekin batera joan nahi duen edozein ekoizlek justifikatu egin behar ditu bere baieztapenak ebidentzia zientifiko berdeekin. Gai hori arautzen duen 1924/2006 araudiak ezartzen duenez, "ezaugarri osasungarrien adierazpenak Europako Erkidegoan erabiltzeko baimena eman behar da, ahalik eta maila altuenaren ebaluazio zientifikoa egin ondoren". Eta, irizpide zientifiko zorrotz eta homogeneoa bermatzearren, ebaluazio horiek egiteko ardura duen erakundea Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritza (EFSA) da.

Hala, EFSA arduratzen da gure mahaira iristen diren elikagaiekin edo gehigarriekin datozen osasun-adierazpenak egiazkoak direla ikusteaz. Erakunde honek elikagai-enpresen ustiatzaileen osasun-adierazpenak ebaluatzen ditu. Horretarako, eskura dauden datu zientifiko guztiak eta proben haztapena hartzen ditu kontuan. Osasun-adierazpenak modu zientifikoan funtsatuta dauden edo ez, eta, ondorioz, produktua sustatzeko edo merkaturatzeko legez erabiltzen diren ala ez.

Elikagairik edo osagarririk ez dago EFSaren bahetik pasatzen, eta haren irizpenak lege-izaera dute Europa osoan. Eskura dagoen literatura zientifikoa aztertu ondoren, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak ez du onartu immunitateari buruzko osasun-adierazpenik elikagaietan, osagarri dietetikoan edo sendabelarretan. Hona hemen adibide batzuk:

  • Omega 3 gantz azidoak.
  • Bakterio probiotikoak (Lactobacillusen andui batzuk bezala).
  • Esnearen hartziduraz arduratzen diren bakterioak.
  • Meloiaren estraktua.
  • Galorratza.
  • Erregina-jelea.
  • Esneki hartzituak.
  • Lezitina.
  • Garagardo legamia.
  • Tomate-zukuaren likopenoa.
  • Eztia.
  • Jogurt mota ugaritan dauden beste bakterio batzuk.
  • Propolia.
  • Granada zukua (edo beste fruta-zuku batzuk).

Iragarki komertzialak, kontsumitzailea engainatzen dutenak

Irudia: CONSUMER EROSKI

Hala eta guztiz ere, ez diote uzten albisteak agertzen, elikagaiak eta immunitatea lotzen baitituzte. Hona hemen adibide bat: 'Ardo beltzak eta ahabiak gorputza babestu lezakete, sistema immunologikoa bultzatuz'. 2010eko irailean, NS Choices, Erresuma Batuko osasun-portalik handiena, omendu zuen.

Estatu Batuetako Osasun Sailak egindako ikerketa baten arabera, pisu galerarekin eta gehigarri dietetikoekin batera doazen immunitatearekin lotutako aitorpenen% 20 legez kontrakoak dira. Kezkagarria da, ez bakarrik kontsumitzaileei "iruzur" egiten dielako, baizik eta produktu horiek dieta-gehigarrien merkatuan hazkunde azkarragoa duten segmentuetako bat direlako. Engainuak ondorio larriak izan ditzake, kontsumitzaile askok interpreta dezaketela osagarri horiek tratamendu mediko akreditatuen ordez gaixotasunak tratatzeko erabil daitezkeela (analizatutako osagarrietako batzuek minbiziaren sendatzeko propietateak dituztela baieztatzen dute). Gaur egun, Europako merkatuan ez dago EFSaren irizpenak urratzen dituzten adierazpenekin osagarririk.

Immunitate-sisteman inplikatutako mantenugaiak

EFSak onartzen du bitamina edo mineral batzuek (kobrea, folatoa, burdina, selenioa, zinka edo A, B6, B12, C eta D bitaminak) immunitate-sistemaren funtzionamenduan parte hartzen dutela. Baina garrantzitsua da zehaztea "sistema immunitarioaren funtzionamenduan parte hartzen duela" ez dela "immunitate-sistema hobetzearen" sinonimoa. Hau da, "parte-hartze" horrek ez du esan nahi elikagai horien aparteko dosiak hartzeak hobetu egiten duenik immunitatea. Gainera, ez da sinonimo halako mantenugaiak populazioan egotea.

Adibide gisa, EFSak kobrea sistema immunitarioan sartuta dagoela egiaztatzen duen dokumentu berean irakurtzen da ebidentzia zientifikoek ez dutela ezartzen Europako biztanlerian gaizki funtzionatuko duen kobre desegokirik dagoenik [del sistema inmunitario]". A bitaminak sistema immunearen funtzioari laguntzen diola adierazi zuen testuan, bitamina hori dieta orekatu batekin "erraz" ase daitekeela irakurtzen da.

Immunitate-sisteman parte hartzen duen mantenugai baten egoera argi eta garbi baten aurrean, hartzea eragin kaltegarria izan dezake erantzun immunean. Baina egoera horren aurrean ez badago, ziurrenik ez da inolako ondoriorik izango. C bitamina asko hartzeak (klasikoa da "laranja-zukua hartzea") immunitate-sistema hobetzen du, bitaminaren gabezia larriak daudenean, eta hori oso gutxitan gertatzen da Espainian.

Nolanahi ere, mantenugai espezifikoekin osagarritzea dietista-nutrizionista batek aztertzea komeni da, mantenugaiak ez baitaude soberan. Bietako bat immunitate-erantzuna kaltetzea da, paradoxikoa badirudi ere.

Immunitate-sistema nola hobetu

Amaren txertoez eta esneaz gain (sistema immunitarioan duten inplikazioa eztabaidaezina da), immunitatearekin zerikusi handia duten beste faktore batzuk higiene ona dira (bai pertsonalak, bai elikagaien segurtasunarekin zerikusia dutenak), eta immunismoa, alkoholismoa edo sedentarismoa, pisu osasuntsua mantentzea, estresa kontrolatzea, behar adina lo egitea eta dieta osasungarri bat jarraitzea. Azken puntu horri dagokionez, elikadura osasungarria dela eta, gogoan izan behar da ez dela elikagai jakin bat edo elikagai jakin bat, dieta osoan baizik.

Etiquetas:

defentsak Dieta

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak