Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Defentsak modu naturalean handitzea

Elikagai askok immunitate-sistema suspertzeko gai diren substantziak dituzte
Egilea: maitezudaire 2004-ko azaroak 30

Gauza jakina da elikadura osasungarria, askotarikoa eta orekatua egitea. gaixotasun batzuk ager ez daitezen laguntzen du, osasuna zaintzeko funtsezko eginkizuna. Horregatik da gogoratu elikagai asko substantzia ugariren iturri direla immunitate-sistemari bere funtzioak betetzen laguntzeko gai direnak.

Organismoaren defentsak bultzatzen dituzten elikagaiak Hainbat garaitan, bizitza osoan arrazoiak, defentsak murriztu egin daitezke. Kasu horietan, ezer hoberik ez gorputzari bitamina ugari, hala nola A, C eta E, eta mineral ugari burdina, zinka, selenioa eta kobrea nabarmentzen dira.

C bitaminak ahalmen handia du sistema immunologikoa, interferona sortzen laguntzen baitu, birusek kutsatzeko duten gaitasunean eragiten duen faktore zelularra zelulak. Kolagenoaren prestakuntzan ere parte hartzen du. zelula-mintzen osagai funtsezkoa denez, infekzioen aurkako hesi naturalak mantentzea. Gainera, C bitaminaren gabeziaren ondorioz, mikroorganismoak suntsitzea, ezin badira haiengana jo haiek suntsitzeko.

E bitaminak erakundea, hain zuzen, zenbait azterlanek diotenez, gizakietan sistemaren erantzuna immunologikoa handitu egiten da E bitamina eman ondoren. (e)n A bitamina oso garrantzitsua da infekzioetatik babestea eta mukosak ongi mantentzea. Ikusi denez, bitamina horren urritasun batek alterazioak eragiten ditu linfozito-kopurua (erantzuna eragiten duten zelulak) immunitarioa), eta immunitate-erantzuna gutxitzea, mukosak aldatzea eta mukosekiko suszeptibilitatea handitzea infekzioak. Halaber, B multzoko bitamina-urritasunaren ondoriozko immunitate-sistema antigorputzen ekoizpena gutxitzeagatik.

Mineralen barruan, burdina oso garrantzitsua da, haren urritasuna dela eta. zelulen ugaritzeari eragin diezaioke, eta, beraz, erantzun immunea. Bestalde, selenio-faltaren ondorioz, jarduera bakterizida eta antigorputzen erantzuna zenbait toxikoren aurrean. Kobrea hanturaren eta infekzioaren kontrako eragilea da, baina kasu honetan zaila da akats bat gertatzea, kobrea hainbat elikagaitan banatuta, eta gorputzak kantitate handitan behar du oso txikiak.

Bitamina eta mineral horiek era askotako elikagaietan egoten dira, baldin eta mikroelikagai horietan aberatsenak frutak, barazkiak dira. eta barazkiak. Fruta batzuk hain ezagunak eta kontsumituak dira anana, meloia, marrubiak edo laranjak, eta beste hainbeste exotikoak eta originalak, hala nola kirtena, kakia edo guaiaba. Honen barruan: barazki-taldea: piperra, tomatea, barazkiak… aza, azenarioa eta hosto berdeko barazkiak, oro har, beraz, entsaladak eta askotariko barazki-platerak izan daitezke iturri bitamina eta mineralez osatua.

Badira, gainera, lagundu dezaketen beste elikagai batzuk ere funtzio immunitarioei eustea, hala nola zerealei. ale osoa, fruitu lehorrak edo oliba-olioa, E bitamina ugarikoa, baita lekaleak ere, zinka bezalako mineral batzuen iturri ona.

Eta, gainera… Zenbait landarek oso propietate interesgarriak dituzte, eta horietatik, honako hauek ditugu: adibidez, ekinazeoa, arantza albarra, hostoak lodieran, ezkaia, jorraia, alfalfa edo gentziana, lagungarriak baitira. immunitatea indartzeko. Horiekin zaporetsuak eta erosoak egin daitezke. infusioak.

Hala ere, beste faktore askok eragiten dute gure defentsak, eta kontuan hartzea komeni dela. Horietako batzuk falta dira atsedena edo estresa dira immunitate-sistema. Gainera, ez dago ia denborarik ariketa fisikoa, eta, aldiz, substantzia toxikoen kontsumoa, hala nola tabakoa edo alkohola handitzen ari da, eta defentsak kaltetu egiten dira. modu negatiboan.