Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Denbora galtzeko dietak

Argaltzeko proposamen asko daude, baina denak ez dira eraginkorrak, seguruak eta osasuntsuak

Img dietas perder tiempo hd

Ia dieta-mota asko daude, elikagaiak adina. Pertsona famatuen, bihotzeko aldizkarien, liburuen eta publizitatearen bidez ezagutzen ditugu batzuk. Askotan, fidagarritasun gutxiko metodoak sustatzen dituzte pisua azkar galtzeko. “Mirari-dietak” deiturikoek ez dute osasuntsu egoteko behar den substantziarik, eta osasunerako arriskutsuak izan daitezkeen beste substantzia batzuen soberakina dute. Muturreko dietak, egokiak ez direnak, imajinatu beharko liratekeenak baino gehiago dira, eta proposamen zentzugabeak egiten dituzte: itsasoko ura edatea edo baraua eta kafea konbinatzea. Ondoren, horietako hiru errepasatuko ditugu, eta ez hurbiltzea gomendatzen dugu, ezta proba modura ere.

1. Detox dieta

Img zumo detox

Medikuntzan, desintoxikatzea organismoko substantzia kaltegarriak, hala nola narkotikoak, ezabatzeko prozesua da. Hala ere, medikuntza alternatiborako, toxinak metafisikoagoak eta intoxikagarriagoak dira, eta dieta desintoxikatzaileen kasuan, dirua galtzeko balio badute, RMIT Unibertsitateak (Australia) 2007an egindako azterlan batek ohartarazi zuenez. Horietako asko osagarri dietetiko oso garestiak erostean oinarritzen dira, edo aholku funtsik gabeengatik diru bat kobratzen duten guru faltsuak saltzean, British Medical Bulletin-en 2012an argitaratu zen berrikuspen baten arabera.

Erregimen horiek, gainera, urrundu egiten gaituzte dieta osasungarri batetik, zalantzazko terapia alternatiboetan konfiantza jartzen gaituzte (International Journal of Health Sciences erakundearen azterketa batek ohartarazi zuenez), koloneko arazoak eragin ditzakete eta bitamina- edo gehigarri-kontsumoa sustatzen dute, eta horien emaitzak, gehienetan, “desengainagarriak” dira, Agency for Healthcare Research and Research-en ikerketa baten arabera.

2. Izen-deiturak dituzten dietak

Dukan eta Atkins dietetan proteina asko kontsumitzen dira. Bien arteko alde nagusia da Dukanek ahalik eta karbohidrato gutxien hartzea (ogia, pasta, arroza, etab.). ), eta Atkins ez da hain zorrotza murrizketa horretan. Sustatzaileek diotenez, dieta horiek direla-eta, organismoak bere erreserbak kontsumitu behar ditu (lehenik, gluzidoak; gero, lipidoak), eta soberako proteinak desagerrarazi behar ditu; hori, teorian, argaldu egiten du.

Hala ere, hasierako pisu-galera likido-galeragatik gertatzen da batez ere, dieta horiekin giltzurrunean lan gehiago egiten baita (gehiegizko proteinak kanporatzeko), eta gernu gehiago sortzen da. Luzaroan, animalia-jatorriko elikagai asko jateak, gantz saturatu asko ematen dutenak, arazo kardiobaskularrak sortzen ditu. Gainera, denboran jarraitutako proteina gehiegi egoteak gibela eta giltzurruna gainkargatu egiten ditu, metabolismo hidroelektrikoa, hezur-metabolismoa eta giltzurrun-funtzioak eta funtzio endokrinoak aldatzen ditu, eta osteoporosia, depresioa eta, are, tanta-krisiak eragin ditzake.

3. Elikagai bakarraren dieta

Ez da ohikoa elikagai bakar batean oinarritutako dietak aurkitzea, aipuarekin, jarraibide erraza baita. Ikuspuntu dietetikotik, irrazionala eta esplikaezina da. Anana-dieta edo alkatxofa-dieta bezalako proposamenei “frutaren dieta” edo “barazkien dieta” deitzen zaie. Produktu jakin batzuetan jartzen dute arreta, ustezko funtzio “berezi” edo propietate “garbitzaile”, “araztaile”, “erredura” edo “likido-ezabatzaile” direlakoetan oinarrituta; hitz sasizientifikoa, prozesu errealik deskribatzen ez duena. Sustatzaileek zenbait elementu edo propietate falta direla azpimarratzen dute: kaloria gutxikoak edo ia gantzik ez dutenak. Baina American Journal of Medicineren ikerketa batek (2016) ohartarazi du gantz gutxiko dietak direla argaltzeko okerrenak.

Kaloria-murrizketa gehiegizkoa izan ohi da, baina, hala ere, kezkagarriagoa da elikagai guztiak eta behar den energia elikagai bakarretik edo gutxi batzuetatik hartzea ezinezkoa izatea, eta, ondorioz, dieta horiek arduragabekeria dira. Proteina eta koiperik eza (fruta eta barazkiak soilik gehitzen dituzten jarraibideei dagokienez) edo mikronutrienterik gutxi hartzea dakarte, ez baitago behar adina mineral eta bitamina. Ideia okerra adierazten dute: modu osasuntsu eta azkarrean argaldu daitekeela, edo hori egiteak ez dakarrela inolako planifikaziorik, helbururik edo jarraibide pertsonalizaturik.

Img portada consumer junio 2018p
Eduki gehiago ikusteko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak