Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetea eta kirola: zergatik hidratatu ondo

Hidratazioa funtsezko oinarria da diabetesaren kudeaketan, are gehiago udan kirola eta jarduera fisikoa egiten dugunean.

Udako tenperatura altuek konplikazioak eragin ditzakete diabetesa duten pertsonen osasunean, hidratazio txarraren ondorioz. Horregatik, adituek gogorarazten dute oso garrantzitsua dela udan likido asko edatea, osasuna okerrera ez egiteko eta hipogluzemia larriak saihesteko. Eta, batez ere, kirolen bat egiten bada. Hidratazioaren eta diabetesaren garrantziari buruz, artikulu hau azaltzen da.

Sedentarismoa da epe labur, ertain eta luzeko osasun-arazoak eragiten dituen faktore nagusietako bat, besteak beste, obesitatea eta gehiegizko pisua, diabetea bezalako gaixotasunak eragiten dituztenak. Hori guztia kirolaren bidez borrokatzea funtsezkoa da, eta adin guztietan sustatzea funtsezkoa da bizi-kalitatea ona izateko.

Mundu osoan diabetesaren prebalentzia geldiarazteko orduan, ohitura onak ez dira elikaduratik bakarrik igarotzen, jarduera fisikoa ere ohikoa izaten da, eta, gainera, oinarri hori funtsezkoa da tratamendu eta prestakuntza diabetologikoarekin batera.

Diabetea eta kirola: hidratazioaren garrantzia

Baina bizitza osasungarriaren ekuazio horretan ezin da hidratazioa falta, eta hori oso garrantzitsua da, bereziki diabetesa dutenentzat. Izan ere, odoleko glukosa-maila handitzen denean, deshidratazioa jasateko arrisku handiagoa dute, giltzurrunak gernuaren bidez kanporatzen saiatuz, bainurako bisitak areagotuz eta, ondorioz, deshidratazioa areagotuz. Hori dela eta, ezin da ahaztu gomendatutako litro kopurua (1,5 eta 2 litro artean) hartzeko araua kirola egin ala ez, egarririk ez dagoenean ere.

Kirola behar bezala hidratatu gabe egiteak diabetesaren konplikazioak ekar ditzake. Beraz, kontuan hartu behar dira behar bezala hidratatuta ez egotearen sintomak:

  • egarri-sentsazioa areagotzea
  • aho lehorra
  • zorabioak eta buruko mina
  • kontzentratzeko arazoak
  • larruazal erretxina
  • nekea

Gainera, gernuaren kolorearen bidez, hidratazio-egoera neur daiteke: tonu gardena badu, pertsona behar bezala hidratatuta dagoela esan nahi du; iluna bada, berriz, behar diren likidoak hartu eta jardun behar da.

Hidratazioa, udako tenperatura altuei aurre egiteko

Tenperatura altuak iristean, jarduera fisikoren bat egitea, udaldia eta horrek dakartzan ordutegi- eta/edo ohitura-aldaketak direla eta, koktel ezin hobea izan daiteke diabetesa duten pertsonen gluzemia-maila aldatzeko. Horregatik, arreta berezia jarri behar zaio patologia oro har kontrolatu eta kudeatzeari, izan daitezkeen konplikazioak saihesteko.

Horregatik, adituen gomendioen artean, nabarmentzekoak dira hidratazio iraunkorra eta bero handieneko orduetan kanpoan jarduerarik ez egitea, diabetesaren konplikazioak ez ezik, osasunarenak ere jasateko, hala nola bero-kolpeak. Zehazki, hau gomendatzen da:

  • ez utzi eguzkitan eguneko erdiko orduetan (12:00-17:00).
  • kanpoko jarduera fisikoak ordutegi berean murriztea.
  • egunean 1,5-2 litro likido edatea, urari lehentasuna emanez eta kafeina, alkohola eta edari azukretsuak alde batera utzita.

Kirola eta bizi-kalitatea

Diabetesa dutenek era guztietako kirolak eta ariketa fisikoak egin ditzakete modu kontrolatuan, eta beti hidratazioa kontuan hartuta. Hala ere, pertsona bakoitzak kontuan hartu behar ditu bere gluzemia-mailan eragina izan dezaketen faktoreak, eta profesional medikoarekin jarduera fisiko egokiena zein den adierazi behar du.

Adituek diotenez, adinaren arabera, 30-40 minutu inguru egin behar dira egunero ariketa fisikoa egiteko, hau da, oinez edo korrika arin. Gainera, aktiboenei mota guztietako jarduera aerobikoak gomendatzen zaizkie: futbola, igeriketa, atletismoa…

Kirolak osasuna hobetzen eta gaixotasunak eta konplikazioak prebenitzen laguntzen du, diabetesaren kontrola eta kudeaketa, pisua galtzea, gaixotasun kardiobaskularren prebentzioa eta osasun emozionala hobetzen lagunduz.

Kirola egitearen helburua osasuna hobetzea da, elikadura, hidratazioa eta agindutako tratamendu medikoa alde batera utzi gabe, urteko 365 egunetan.

Etiketak:

diabetes

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak