Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetesa duzu? Udako plater freskagarri hauek zuretzat ere badira

Fruta eta barazkiek gure elikaduraren zati handi bat izan behar dute garai hauetan: elikagai ugari dituzte, eta ondo hidratatuta egoteko aliatu handi bihur daitezke.

Oporrak, askotan, erlaxazio-garaitzat hartzen dira zentzu guztietan. Baina hori ez zaio aplikatu behar gure osasunari eragiten dionari, hala nola elikadura- edo ariketa-ohiturei. Are gutxiago diabetea bezalako gaixotasun kroniko batekin bizi bagara, etengabeko kontrol arduratsua eskatzen baitu. Azken artikuluan bidaia seguru eta osasungarrietarako kit bat sortzeko aholku batzuk proposatu ondoren, oraingo honetan elikaduraz arituko gara, diabetesa duen pertsonaren osasuna hobetzeko giltzarria baita udan.

Elikadurak, gure ongizateari nutrizio-mailan laguntzeaz gain, gure organismoa hidratatuta mantentzen ere lagundu diezaguke, egun eguzkitsuetan eta tenperatura altuetan. Ez da ahaztu behar hidratazioa gure elikadura-ohituren parte dela, eta udak alderdi on bat badu: sasoiko fruta eta barazki ugari eskura ditzakegula, uretan eta mikronutrienteetan aberatsak direnak, hainbat modutan nahastu eta presta ditzakegunak, ondoren ikusiko dugunez.

Fruta, ordu guztietan

Beraz, frutek gure egunerokotasunean egon behar dute, eta atzean utzi behar dugu diabetesa dutenentzat onak ez direlako uste faltsu hori. Aitzitik, onuragarriak dira osasunerako eta, bereziki, arrisku kardiobaskularreko zenbait faktore kontrolatzeko, hala nola gorputz-pisua, arteria-presioa edo kolesterol-maila. Horrek ez du esan nahi fruta batzuek, platanoak edo mahatsak esaterako, karbohidrato asko dutenik; baina horrek ez du esan nahi diabetesa dutenek ezin dituztenik jan, kontuan hartu behar dutela errazio egokietan jateko.

Irud. askotariko frutak hd

Irudia: Shaiith79

Fruta kontsumitzeak beste abantaila handi batzuk ere baditu, eta gogoan izan behar da ez duela inolako prozesaketarik behar, garbitzeko baino gehiago; erraz garraiatzen dira, eta, beraz, ez dugu aitzakiarik horiek beti snack osasungarri gisa eramateko; eta horietako asko azalarekin jan daitezke, zuntz asko dutenez, odoleko glukosa-maila erregulatzen laguntzen baitute. Gainera, aukera ugari daude horiek nahastu eta familiako kide guztientzat modu erakargarrian egiteko, hasi mazedonia klasikotik eta beste aukera berritzaileago batzuetatik abiatuta, hala nola fruta-burruntzietatik.

Gora entsalada!

Entsaladaren kontzeptua, bestalde, batez ere letxuga duen eta beste elikagai batzuen osagarri den plater bati lotuta dago. Dena den, jaki bat prestatzeko aukera osoa izan daiteke, errezeta hauetan ikusten dugun bezala, eta behar diren makronutriente guztiak gehitu diezazkiokegu, formatu hotz eta erraz batean.

Bereizitako tipula-entsalada laranjaren img

Irudia: asinskki

Hasteko, entsaladaren oinarriarekin berritzen saia gaitezke; izan ere, letxugaz gain, beste barazki fresko hostodunak ere aurki ditzakegu, hala nola espinaka, errukula edo kanonigoa, platerari zapore ukitu desberdina emateko. Era berean, hosto berdearen ordez lekaleak jar ditzakegu, hala nola dilistak edo garbantzuak. Horiek ezin hobeto konbinatzen dira beste produktu fresko batzuekin, eta zuntz ugari ematen dute.

Entsalada plater osatua izatea nahi badugu, bazkari edo afari baterako, proteinatan aberatsa den beste osagairen bat ere sar dezakegu, hala nola oilaskoa, atuna, arrautza gogorra edo tofua, bakoitzaren gustuaren arabera. Alde horretatik, ahalegina egin behar da gehigarri horren prestakina osasungarria izan dadin, oilasko arrautzaztatua edo beste haragi prozesatu batzuk, hala nola hirugiharra, saihestuz. Eta beti karbohidratoen edukia kontuan hartuta, gazta fresko eta fruitu lehorren kantitate txiki bat gehitu dezakegu, hala nola pipak edo intxaurrak.

Azkenik, ahalik eta onik onena oliba-olio birjina estrak, dieta mediterraneoko “urre likidoak”, eman diezaguke, adibidez, sagar edo limoizko ozpinarekin batera.

Koilara-platerak ere udarako dira

Barazki- eta fruta-zopa edo -krema arinetan egiten diren prestakinek gure eguneroko hidratazio-beharrak asetzen lagun diezagukete, osagaiek duten urak osatzen baititu hein handi batean, eta, hala, gure oporretako lehen plater izarra bihurtzen baita. Horregatik, zopa hotz horietako batzuk egitea proposatzen dugu. Zopen freskotasun-maila osagaien eta prestakuntzaren arabera ematen dute.

Zopa frijituen eta gazpatxoaren bereizmena

Irudia: Deposituak

Hala, errezeta horietan gazpatxo ospetsuaren ukitu desberdina ematera gonbidatzen gaituzte, eta, prestaketan, fruta bat eransten digute, hala nola melokotoia, edo albahaka- edo mendafin-ukitu freskagarria. Beste aukera bat da aguakatea osagai giltzarri gisa gehitzea, ohiko barazki-krema hotzetan (kalabazinekoetan, esaterako) testura krematsua lortzeko.

Etiketak:

diabetes

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak