Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetikoak ez diren pertsonen azukre-jaitsierak

Zenbait arrazoik hipogluzemia eragin badezakete ere, hori konpontzeko gomendio dietetikoak oso antzekoak dira beti.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2007ko apirilaren 26a

ImgImagen: cnice
Pertsona batzuek, diabetesa izan gabe, hipogluzemiak edo odoleko azukre-jaitsierak izaten dituzte edo izan dituzte, eta horri hipogluzemia erreaktiboa deitzen zaio. Hipogluzemia-sindrome hori batez ere heldu gazteetan gertatzen da, bereziki emakumeetan. Oro har, desoreka emozional bat sortzen da, estresari eta antsietateari lotua, eta azukre-jaitsiera baten antzeko sintomak ditu.

Zer da hipogluzemia erreaktiboa?

Hipogluzemia pertsona diabetiko batek izan dezakeen nahastea da. Hipogluzemia erreaktiboak diabetesik izan ez duten pertsonengan gertatzen dira. Hipogluzemia erreaktiboaren kontzeptua, berriz, pertsona batek bere balio normalen azpitik odolean dagoen glukosa-maila baten ondorioz duen neke- eta ahultasun-egoerari dagokio.

Hipogluzemia diabetikoa agertzen da barauaren, gehiegizko jarduera fisikoaren edo intsulina edo ahoko antidiabetiko gehiegi izatearen ondorioz. Hipogluzemia erreaktiboak baino askoz ondorio larriagoak izan ditzake (koma diabetikora iritsi arte), sintoma arinagoak baitituzte. Adibidez, erreaktiboan, intsulina-mailek ez dute eraginik izaten, normalak izaten baitira. Hala, sortzen duen ondoeza erraz mugitzen da karbohidrato ugariko elikagaiekin, edozein motatakoak izanda ere. Hala ere, hipogluzemia diabetikoan, azukre sinple ugari duten elikagaiak behar dira.

Goizeko hipogluzemia, ohikoena, normalean, afarian karbohidratorik ez sartzearen ondorioz izaten da.

Karbohidrato ugariko elikagaiak jan ondoren, bai sinpleak (fruta, azukreak, gozokiak edo opilak), bai konplexuak (zerealak eta deribatuak, lekaleak edo patatak), odoleko glukosa-maila handitu egiten da. Ordu batzuen buruan, maila horiek jaitsi egiten dira, gutxi gorabehera, irentsitako elikagai motaren eta kopuruaren arabera. Pertsona hipogluzemikoetan, denbora baten buruan gertatzen den glukosa-jaitsiera beste pertsonetan gertatzen dena baino zakarragoa da, eta horregatik agertzen dira ondoeza eragiten duten zenbait sintoma. Horregatik, hipogluzemiak dituzten pertsonek 5 edo 6 hartualditan banatu behar dute eguneko kopuru osoa, glukosa-jaitsiera horiek saihesteko.

Sintoma eta aholku nutrizionalak

Hipogluzemia eguneko edozein unetan gerta daiteke. Ezagunenetako bat goizeko hipogluzemia da, hau da, goizean, aurreko egunean afaria saltatu izanaren edo karbohidrato ugariko elikagaiak bertan ez sartzearen arrazoietako bat. Hurrengo goizean gosaria osoa izan arren, goiz erdian azukre-jaitsiera izateko aukera asko daude.

Nutrizionisten esku jartzea komeni da, hipogluzemiak prebenitzeko elikatze-jarraibide egokiak emango baitituzte.

Hipogluzemia erreaktiboarekin batera agertzen diren sintomek nerbio-sistemarekin eta garunarekin dute zerikusia, glukosa baita haien euskarri nagusia. Besteak beste, ahultasuna, nekea, suminkortasuna, urduritasuna, kontzentrazio falta, izerditzea, zorabioak, goragalea, dardarak edo antsietatea. Sentsazio horiek guztiak modu espontaneoan igortzen dira edo azkar hobetzen dira karbohidrato ugariko elikagaiak hartuz gero.

Hipogluzemia erreaktiboak saihesteko, hartu beharreko lehenengo neurrietako bat afarian eta gainerako otorduetan karbohidratoak sartzea da, betiere kopuru hori elikagai bakoitzaren kaloriekiko proportzionala izanik. Horretarako, nutrizio arloko adituen esku jartzea komeni da, haiek emango baitituzte jarraibide eta gomendio egokienak.

Nutrizio-aholkuez gain, ariketa fisikoa egin behar da modu leun eta erregularrean, glukosa-maila normalizatzeko.

Menu egokia

Menu honetan eguneko hartune bakoitzean karbohidratoen banaketa orekatua dago:

Gosaria:
-Esne basoa gosaritarako zerealekin
-Kiwia

Goiz erdia:
-Kafesnea eta azukrea
-Gailetak

Bazkaria:
-Zerbak patatekin
-Mihi-arraina labean txanpinoiekin
-Jogurt azukreduna
-Ura eta ogia

Askaria:
-Fruta bat

Afaria:
-Letxuga-, tipula- eta tomate-entsalada
-Patata-tortilla
-Gazta freskoa
-Ura eta ogia

Atsedenaldia:
-Fruta bat

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak