Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta atlantikoak gaixotasun kardiobaskularrak murrizten laguntzen du

Besteak beste, diabetea edo minbizia bezalako minak arintzen ditu.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko abenduaren 22a

Carlos Culebras Kardiologiako Kanarietako Elkarteko lehendakariak esan zuenez, dieta atlantikoak gaixotasun kardiobaskularrak murrizten laguntzen du, baita diabetea eta minbizia ere. Pertsona bat hazten den bizimoduak eta inguruneak eragin handiagoa dute haren osasunean genetikak baino (gehienetan %10ek baino ez du eragiten), adierazi zuen Culebrasek dieta atlantikoan oinarritutako 45 menuren aurkezpena dela eta. Menu horien helburua elikadura osasungarriagoa lortzea da.

Atlantikoko dieta mediterraneoaren antzekoa da alderdi askotan, baina arrain eta itsaski gehiago ditu, baita eltzekariak eta koilara-plater gehiago ere, Culebrasen arabera. Haragietan eta arrainetan ere aldaketak izaten dira, ahuntz-haragia eta Kanariar Uharteetako berezko arrainak (txernea eta sama, esaterako) gehituta. Oro har, dieta atlantikoak arrain, fruta eta barazki gehiago jatea proposatzen du, oliba-olioaz gain, eta kolesterola, triglizeridoak eta hipertentsioa murrizteko aukera ematen du.

Arraina astean hirutan jan behar da, eta horrekin batera, fruta eta barazkiak egunero irensten dira, eta zerealak eta lekaleak ere maiz. Esnekiak ere egunero kontsumitu behar dira, oliba-olioa bezala; haragia, berriz, neurrian jan behar da. Elikagaiak prestatzean, frijituak saihestu behar dira, eta plantxak eta egosketak bultzatu, dieta atlantikoaren arabera.

Elikagai horiez gain, ur asko edan behar da egunero, eta egunean 20 minutu inguru egin gorputz osasuntsua izateko.

Jarraibide horiekin menuak prestatzen laguntzeko, Kardiologiako eta Familia Medikuntzako Kanarietako Elkarteko elikaduran espezializatutako medikuek, Kanarietako Ostalaritza eta Firgas Eskolako hainbat sukaldarirekin batera, “Firgas del corazón” menuak egin dituzte 45 plater osasungarri eta ekonomikorekin. Agua de Firgasek menu horiek argitaratu ditu “De corazón” kanpainaren blogean.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak