Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta begetarianoa argaltzen du?

Dieta begetarianoaren koipe- eta karbohidrato-kopuruak bere balio energetiko osoa zehaztuko du, eta kopuru hori dieta egiten duenaren banakako beharretara egokitu beharko da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2006ko urriaren 25a
img_los_vegetales2


Img los vegetales

Dieta ovolacteovegetarianoak haragia eta arraina baztertzen ditu, eta animalia-jatorriko proteina-iturri bakarrak arrautzak eta esnekiak dira, bai eta lekale, zereal eta fruitu lehorren konbinazio egokiak ere, landare-proteinen ekarpen gisa. Dieta horretan, gainera, fruta, barazki eta labore ugari sartzen dira. Falta ezin den beste elikagai multzo bat olioak eta bestelako elikagai koipetsuak dira, kaloria gehien ematen dituztenak, bai dieta begetarianoan, bai bestelako modalitate dietetikoetan.

Ez bakarrik landareak
Pertsona batzuek kaloria gutxiko dieta batekin lotzen dute dieta begetarianoa, barazki-sorta zabala baitu, eta fruta eta barazki ugari, eta horiek zereal integralekin eta lekaleekin konbinatzen dira, besteak beste. Hala ere, dietako kaloriak karbohidratotan aberatsak diren elikagaien (laboreetan, lekaleetan eta tuberkuluetan ugari den mantenugaia) eta gantzetan (olioak, saltsa koipeak, fruitu lehorrak…) araberakoak izango dira neurri handi batean.

Karbohidrato eta koipe ugari duten elikagaien araberakoa izango da dietaren kaloriak.

Dieta begetarianoak haragia edo arraina ez izateak ez du esan nahi
dieta hipokalorikoa izatea, elikagaiak barne
era berean, elikagarriak dira, eta kaloria asko dituzte. Arrautzak, esneki osoak eta fruitu lehorrak proteina ugariko elikagaiak dira, baita gantz-iturri interesgarria ere. Elikagai horiek ematen dituzten kaloriez gain, bai gozatzean bai kozinatzean erabilitako olio eta koipe kantitatea ere erabakigarriak izango dira dietaren balio energetiko osoan.

Beste dieta batzuek adina kaloria edo gehiago

Dieta begetarianoan, beste edozein dietan bezala, organismoak behar adina elikagai kontsumitzea da garrantzizkoena. Oro har, dieta bat, begetarianoa nahiz tradizionala, orekatua da, baldin eta hurrengo proportziora egokitzen bada makronutrienteen ekarpenari dagokionez: %30-35 gantzak, %50-55 karbohidratoak eta %10-15 proteinak. Gantzak elikagai batetik edo bestetik sortzen dira, eta kaloria berak ematen dituzte, proteinekin eta karbohidratoekin gertatzen den bezala.


Ongi planteatutako dieta ovolacteovegetarianoa ez da, nahitaez, pisua galtzeko bide erraza.


Beraz, dieta begetarianoak dieta tradizionalaren kaloria berak eman ditzake, edo gehiago, elikagaietatik hartzen diren proportzioen arabera.

Horregatik guztiagatik, ongi planteatutako dieta ovolacteovegetarianoa ez da bide erraz gisa hartu behar nahi den pisua galtzeko; aitzitik, elikadura alternatiboa da, eta elikadura-ekarpen egokia lor daiteke.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak