Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta begetarianoaren balizko arriskuak

Dieta begetarianoei buruzko errezelo gehienak ezjakintasunean, mitoetan eta prestakuntza faltan sortzen dira

Dieta begetarianoak maiz gertatzen dira, eta, oro har, ez dira ezagutzen. Beraz, elikaduran gehien eztabaidatzen den gaietako bat da. Besteak beste, interes ekonomikoen eremua da. Hori dela eta, zenbait profesional sanitario errezelatu egin dira, eta, dieta arautu eskasarekin batera, askotan, ez dituzte gomendatzen sistema bakoitzeko, mea errua onartu eta gaian eguneratu beharrean. Artikulu honetan begetarianismoari buruz aipatzen diren zenbait arrisku edo kontraindikazio aztertzen dira.

Img peligros dieta vegetariana
Irudia: yekotropotstudio

1. Dieta begetarianoa egin daiteke edo ikusten duzu haurdunaldian?

Bai, posible da. Dieta modu egokian diseinatuta egotea da garrantzitsuena (dieta orojalea bezala gertatzen da). Eta garrantzi berezia du osagarri egokia izateak. Duela gutxi arte, B12 bitaminarekin osagarriak izan behar zuten pertsona bakarrak pertsona begikoak izatea gomendatzen zen. Baina 2015. urtearen amaieran B12 bitaminaren gomendioak eguneratu ziren. Beharrak handiagoak dira, begetarianoek ere gaur egun gehiago behar baitute. Alderdi horri begiratuz gero, dieta osoa eta osasungarria izan daiteke.

2. Haurtxo bat begetariano izan daiteke edo begala? Gehigarriak behar dituzu?

Ama begetariano bada eta osagarria bada, ez da beharrezkoa, amaren esnearen bidez B12 behar adina ari baita iristen.

Haurrak elikadura osagarria hasten duenean, orduan, berak zuzenean egin beharko luke osagarria (begetariano txikia bada). Osagarria zianokobalaminazko tantatxoak dira. B12 motako esneak, beste edozein bezala, bere horretan eramaten du B12 esnea.

Benetako arriskua da haurrak edo amak ez jarraitzea dieta edo osagarrizko osagarririk, eta hori gerta daiteke, etapa horietan sinesmen faltsu asko baitaude eta lehentasunezkoa baita. Gomendioa da osasun-profesionalei aholkuak ematea. Eta pediatrak aholku dietetikoa emateko behar adina erabiltzen ez badu, hori egiten duen dietista-nutrizionista bat.

3. Dieta begetarianoak anemia edo burdina arazoak sortzen al ditu?

Hori horrela zela uste zen orain dela gutxi arte, begetalen burdina haragiarena baino gutxiago xurgatzen baita. Horregatik, dietan burdina gehiago hartzea gomendatzen zen arreta-neurri gisa. Labore integraletan edo lekaleetan (fitatoak, adibidez) badira substantzia batzuk xurgatzea zailtzen dutenak. Hala ere, konposatu horien ekintza C bitaminaren presentziarekin orekatzen da. Beraz, ongi diseinatutako dieta begetarianoak C bitamina ugari du, eta, beraz, ez litzateke arazorik egon behar. Gainera, begetarianoek esne gutxiago hartzen dute, burdinari eragiten dion elikagaia.

Begetarianoek ez dute orojaleek baino anemia gehiago. Populazio orokorraren balioen barruan eta burdinaren absortzioa hobetzen lagunduko duen dieta on batekin, itxura hori soldatu egiten da.

Hala ere, organismoak aldaketa moldakor batzuk izatea da arrazoi nagusia. Burdin metaketa txikiagoak dituzten pertsonek gehiago xurgatzen dute eta gutxiago hustu behar izaten dute. Hori dela eta, gizakiak era askotako burdin ingestetara egokitu dezake, osasun-arazorik izan gabe. Egokitzapen hori emakume haurdunetan eta begetarianoetan gertatzen da, eta horien burdina% 60raino xurga daiteke. Burdina gordetzen duen proteina ere urriagoa da. Beraz, jariaketa txikitzen bada, burdinaren erreserbak ez dira hainbeste jaisten.

4. Begetarianoek arazoak dituzte kaltzioarekin?

Gainerako biztanleen antzera. Egia da landareetan kaltzio gutxiago daukatela eta esnekien kaltzioa askoz hobeki xurgatzen dela, baina badira hainbat landare-elikagai ere, hala nola garbantzuak, kolak, tofua eta almendrak. Izan ere, begetarianoek kaltzio edo proteina gutxiago hartzen badute ere, horrek ez du eraginik hezur-dentsitatean, eta, beraz, nekez eragiten dio horrek populazio horren haustura-arriskuari. Beharrak, beraz, pertsona orojale baten berdinak lirateke. Kaltzio-iturriak esnekiak ez bezalakoak direla kontuan hartuz gero, fruitu lehorrak eta lekaleak lehenetsi behar dira. Kaltzio asko duten landare-elikagaiak almendrak, tofua, babarrunak edo aza dira.

Funtsezkoena da hezurren osasuna beste faktore askoren mende dagoela, kaltziotik harago. Harengan gehiegi zentratu gara, eta ez du garrantzi berezirik. Izan ere, bizi-estiloaren eragina, hala nola jarduera fisikoaren funtzioa eta eguzki-esposizioa, funtsezkoa da. Era berean, magnesioa eta K bitamina hartzea ere komeni da, sodiotan ez baita oso dieta ona. Gehiegizko sodioa ez da gomendagarria, gernuan kaltzio-iraizpena areagotzen baita. Gatz gutxiago hartzeak giltzurrunean kaltzio gehiago xurgatzen laguntzen du.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak