Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta eta hipertentsioa, nahikoa da gatza kentzea?

DASH dietak hipertentsioa prebenitzeko eta zuzentzeko gomendatzen du, eta otorduetan gatza mugatzea baino askoz ere gehiago hartzen du

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko apirilaren 08a

Arteria-presioaren balio normalak 120/80 mmHg baino beherago jarri behar dira. 140/90 mmHg gainditzen dutenean hipertentsioa esaten da, oso maiz gertatzen den nahasmendua, hiru heldutik bati eragiten diona, Osasunaren Mundu Erakundearen datuen arabera, eta ondorioak oso kezkagarriak dira. Tentsio arteriala zenbat eta altuagoa izan, orduan eta handiagoa da bihotzari eta organo nagusietako odol-hodiei kalte egiteko arriskua, hala nola garuna eta giltzurrunak. Izan ere, heriotza-tasen artean dago. Dieta funtsezkoa da hipertentsioa prebenitzeko eta zuzentzeko, baina ez da nahikoa mahaitik gatza kentzea. Artikulu honetan DASH dietaren aholkuak eskaintzen dira, hipertentsioa dutenentzat edo prebenitu nahi dutenentzat.

Irudia: vankad

Hipertentsioa: dietaren garrantzia

Irudia: CONSUMER EROSKI

Hipertentsioa, gaur egun, osasun publikoko arazo garrantzitsua da. Biztanleria hipertentsoaren hazkundea gero eta nabarmenagoa da herrialde garatuetan. Bizimoduko aldaketek (CEV) -batez ere dietarekin zerikusia dutenak- eraginkorrak direla erakutsi dute prebentzioan eta tratamenduan. Horrela, sodioaren murrizketa neurritsua eta dieta osasungarria eta gorputz-pisu normala mantentzea hipertentsioaren intzidentziaren gutxitzearekin lotzen dira.

Beraz, tentsio arteriala handia duten pertsonen kasuan, ezinbestekoa izango da bi alderdi hauei heltzea:

  • 1. Dieta-ohiturak berrantolatu beharko dira, sodiotan neurriz eta fruta eta barazkiz aberatsa izan dadin, DASH dieta (Dietary Approach to Stop Hysersion, hau da, hipertentsioa geldiarazteko eredu dietetikoa).
  • 2. Indibiduoak gehiegizko pisua edo obesitatea badu, pisua gutxitzeak lagundu egingo du arteria-tentsioaren zifrak murrizten.

Zertan datza DASH dieta?

Irudia: CONSUMER EROSKI

DASH dieta dieta hiposodikoa da eta, aldi berean, fruta, berdura eta labore integraletan aberatsa. Egunean 2-3 errazio ditu gantz gutxiko esnekiak, eta haragi maggraiaren eta arrainaren kontsumoa ere bai, haragia, bereziki haragi gantzatsua, mugatuz. Beraz, gantz saturatu, kolesterol eta trans gantz gutxiko dieta da, eta sodio gutxikoa eta zuntz, kaltzio, potasio, magnesio eta fitokimikoz aberatsa.

Jarraian, elikagai gomendatuak eta DASH dietaren eredu dietetikoari jarraitzeko saihestu behar diren elikagaiak zerrendatzen dira:

ESNEKIAK

  • Gomendatutako elikagaiak: esne osoa; jogurt osoak eta beste eratorri batzuk, hala nola flanak, natillak, mousseak, etab.; gazta gantzatsuak, adibidez, emmental, mantxako edo ondua, roquefort gazta, urtzeko gazta, etab. : gaztak, gurina eta margarina gaziak; esnegaina; eta krema-izozkiak.
  • Elikagai gomendatuak: esne erdi gaingabetua, jogurt gaingabetuak eta gantz gutxiko gaztak (100 gramo bakoitzeko 16 g gantz baino gutxiago), gazta freskoa edo gazta gaingabetuak.

HARAGIA, ARRAINA ETA ARRAUTZAK

  • Gomendatzen EZ diren elikagaiak: haragi gazi edo ketuak, hirugiharra, urdaia, butifarra, pateak edo sobrasada, eta hestebeteak txorizoa, saltxitxoia, mortadela, etab. ; hala nola, haragiaren, sardinaren, arrautza-irinetan egindako arrainen edo arrain gazien, haragi edo arrain gazien, eta haragi edo arrain gazien produktu komertzialak; hala nola, haragi- eta oilasko estraktu eta zopak; kontserbako arrainak, patata edo arrain gaziak, patata edo arrain gaziak, etab. : eta arrautza frijituak gurinetan.
  • Elikagai gomendatuak: haragi giharrak, oilaskoa, untxia edo indioilarra; haragiaren zati giharrak, txahalkia edo txerria; arrain zuria eta urdina (mihi-arraina, zapoa, sardinak, atuna, izokina, etab.). ); txokoa, txibia eta olagarroa; tortilla frantsesa, arrautza gogorra edo plantxan egina.

BARAZKIAK

  • Gomendatutako elikagaiak: kontserbako barazkiak eta aurrez prestatutako barazkiak.
  • Elikagai gomendatuak: barazkiak eta barazki freskoak, hala nola letxuga, tomatea, azenarioa, kalabazina, alkatxofak, berenjenak, tipula, espinakak, zerbak, etab.

ZEREALAK ETA FRUTAK

  • Gomendatzen EZ diren elikagaiak: opilak, magdalenak, galletak, etab. : kontserbako lekaleak eta aurrez prestatutako jakiak; eta patata txip edo aurrez prestatutako patatak.
  • Elikagai gomendatuak: arroza, garia, artatxikia, artoa, patata, oloa eta garagarra, batez ere integralak; eta lekaleak, dilistak, babak, garbantzuak eta babarrun zuriak.

FRUTAK ETA FRUITU LEHORRAK

  • Gomendatutako elikagaiak: fruitu lehor gaziak.
  • Elikagai gomendatuak: era guztietako fruta freskoak (sagarra, udarea, kiwia, platanoa, mahatsa, sandia, meloia, melokotoiak, marrubiak, sandia, etab.) eta fruitu lehorrak (almendrak, hurrak, intxaurrak).

BESTELAKOAK

  • Gomendatzen EZ diren elikagaiak: gatza; gantz hidrogenatuak; saltsa komertzialak maionesa, ketchupa, soja eta ziape-saltsa; aperitibo gaziak; eta olibak.
  • Elikagai gomendatuak: oliba-olioa, ahal bada birjina estra, eta espeziak azafraia, iltzea, currya, piperbeltza, albahaka, ereinotza, anula, perrexiloa edo oreganoa.

Adibide-menua DASH dietari jarraitzeko

  • Gosaria: esne gaingabetua; ogia tomatearekin eta gazta fresko gatz gutxirekin; eta bi mandarina.
  • Goiz erdia: jogurt gaingabetua hurrekin.
  • Bazkaria: arroz basatia barazkiekin (kalabazina, berenjena eta azenarioa); oilaskoa labean limoiarekin eta sandia.
  • Merienda: platanoa.
  • Afaria: espinaka freskoen entsalada tomatearekin; tortilla frantsesa labean eta kiwia.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak