Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta hiperproteikoak: proteina guztiak berdinak al dira?

Dieta hiperproteikoan organismoak behar dituen proteinen eguneko gomendioak gainditzen dira

Img dietas hiperproteicas hd Irudia: alex9500

Pertsona asko fisikaz arduratzen dira, batzuetan osasun-arrazoiengatik, eta beste batzuk arazo estetikoengatik. Azken kasu horretan, dieta drastikoek arrakasta izan dute pisua galtzeko. Argaltzeko dieta horien artean, Dukan eta Atkins dira ezagunenak; proteina ugari dituzte eta karbohidrato gutxi. Hala ere, proposamen “miragarriak” alferrikakoak dira, epe luzera ez dira eraginkorrak eta, garrantzitsuena, osasunerako oso arriskutsuak dira. Hurrengo artikuluan dieta hiperproteikoa zer den eta proteinen arabera proteinetan zer desberdintasun dauden azaltzen da.

Img dietas hiperproteicas
Irudia: alex9500

Zer da dieta hiperproteikoa?

Dieta hiperproteikoa da eguneko proteina-eskakizunetarako ezarritako gomendioak gainditzen dituena. Gaur egun onartzen da egunean pisu kilo bakoitzeko 0,8 gramoko kontsumoa nahikoa dela heldu osasuntsuaren nutrizio-beharrak asetzeko. Balio hori, adibidez, 80 kg edo 300 g-ko arrain-xerra baten baliokidea da 80 kg-ko pertsona batentzat. Landare-proteinen kasuan, lekaleak dira erreginak: proteina-beharrak ase ditzakete 250 g plater batekin (80 kg-ko heldu osasuntsu batentzat).

Espainian, haragikiak eta deribatuak dira proteina gehien hartzen duten elikagaiak. Alde horretatik, Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak (SENC) 43 eta 71 gramo bitarteko haragi-kontsumoa adierazten du egunean, eta egunean 179 gramo hartzen ditu; hau da, gomendio horien% 252tik% 416ra.

Non aurkitzen ditugu proteinak?

Taula honetan ikusten denez, proteina gehien dituzten elikagaiak animaliazkoak dira. Hala ere, landareek ere proteina iturri izaten dituzte argaltzeko dietan: helburua argaltzea denean, haragitik eta esnekietatik datozen proteinak ez dira inoiz landareetakoak baino gehiago izaten.

Img proteinas unimur
Irudia: CONSUMER EROSKI

Azterketa zientifikoek baieztatzen dutenez, landare-proteina gehiago kontsumitzen duten pertsonek askoz ere gutxiago erabiltzen dituzte obesitatea, diabetesa eta animalia-iturrietako proteina gehienak hartzen dituzten bihotzeko gaixotasunak. Beraz, proteina begetalak hartzeak garrantzi handia du gizentasunari aurre hartzeko.

Dieta hiperproteikorik ezagunenak. Zer ondorio ditu?

Dukan dieta eta Atkins dieta bi proposamen dira, eta proteina asko kontsumitzen dituzte. Bien arteko alde nagusia da Dukan laginak ahalik eta karbohidrato gutxien hartzea (ogia, pasta, arroza, etab.). ), eta Atkins ez da hain zorrotza murrizketa horretan. Sustatzaileen esanetan, dieta horiek organismoak beren erreserbak (lehenbizi gluzidoak eta gero lipidoak) kontsumitzera behartzen ditu, eta soberan dauden gehiegizko proteinak kanporatzera, teorian, argaldu egiten baitira. Hasierako pisua galtzea, ordea, likidoa galtzeagatik gertatzen da, batez ere; izan ere, dieta mota horrekin, giltzurrunari gehiago lan egiten zaio (gehiegizko proteinak desagerrarazteko), eta gernu gehiago sortzen da.

Denbora luzez, oso osasun-arazo larriak eragin ditzakete. Animalia-jatorriko elikagai ugari hartzeak, gantz saturatu asko ematen dituenez, arazo kardiobaskularrak sortzen ditu. Gainera, gibelean eta giltzurrunean gehiegizko proteinak luzaroan izaten dira. Osasunerako arazo-zerrenda luze horren artean, osteoporosia, depresioa eta tanta-erasoak ere nabarmentzen dira.

Horregatik guztiagatik, dieta horiek erabat ez dira gomendagarriak. Desorekatuak dira eta ondorio metabolikoak dituzte hainbat sistema eta organotan, metabolismo hidroelektrolitikoan eta azido basikoan, hezur-metabolismoan, giltzurrun-funtzioan eta funtzio endokrinoan aldaketak barne.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak