Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta oporretan? Apartamentuaren aukera

Oporretara apartamentu batera joatea da alternatiba seguruena dieta terapeutikoa egiten bada, non ez baita komeni argibide dietetikoak alde batera uztea.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2012ko martxoaren 29a
Img comiendo Irudia: James Byrum

Bidaia bat aurreikusten denean, dela lanagatik, dela oporrengatik, adimena lantzen duen gaietako bat zer jan da. Egoera pertsonalaren eta osasunaren arabera, haurrekin bidaiatuz gero edo independentzia handiagoa izanez gero, helburua eta ostatu-mota baldintzatzaileak dira. Hala ere, eta lekua kontuan hartu gabe, gutxienez mendebaldeko herrialde batera bidaiatuz gero, apartamentu edo aparta-hotel batean ostatu hartzeko aukera dago. Aukera hori da gomendagarriena dieta terapeutikoa egiten bada, non, osasunagatik, ez baita komeni argibide dietetikoetatik ateratzea.

Img comiendo1
Irudia: James Byrum

Dieta terapeutikoak ez du muga izan behar

Ongi planifikatutako erosketa bati esker, arriskurik gabeko dieta egin daiteke, janari erraz, azkar eta osasungarriekin, eta, aldi berean, oporrez gozatu.

Etxetik kanpo jateko zailtasuna nabarmen geratzen da elikagai-alergia bat, intolerantzia bat edo elikagai problematikoenei alergiarik sortzen ez dien histaminosi-baldintza bat izaten denean. Hala, elikagai prozesatu askotan agertzen dira, hala nola esnean, garian edo arrautzan. Kontsumituko den janaria prestatzeko aukera izateak osasun-bermea ematen dio nutrizionistak proposatutako jarraibide dietetikoak bete behar dituenari. Horrela, ahalegin handirik egin gabe, erosketa nahikoa egiteko eta elikagai seguruak erosteko aurreikuspenarekin bakarrik, arriskurik gabeko janariak, errazak eta osasungarriak, planifikatu daitezke, horietako batzuk eramateko.

Gosaldu etxean bezala

Eguneko lehen bazkaria apartamentuan hartuko da. Bufé askeko gosaria tentagarriegia eta kaltegarria da zenbait egoeratan. Hobe da gosari energetiko eta orekatua osatzen duten elikagai guztiak dendan erostea. Edari begetalek (arroza, oloa, soja…) behi-esnea ordezkatu behar dute, elikagai hori ezin bada hartu. Eta horrelako produktuak alde batera utziz gero, tea edo infusio egin berria hartzen da. Arto-malutek eta arroz-maluta puztuek, fruitu lehorren eta fruta lehortuen nahasketa suharrarekin eta edari begetal pixka batekin nahastuta, gosaria osatzen dute garia onartzen ez dutenentzat.

Beste aukera bat ogi txigortua (normala edo glutenik gabea, beharren arabera) oliba-olio tanta batzuekin (ez da beti erraza oliba olioa aurkitzea edo, baldin badago, oso garestia da) edo marmeladaz pintatutako gazta freskoko xerra meheak edo urdaiazpiko pixka batekin lagunduta. Fruta freskoaren bol bat, zatituta eta naturalean, azukrerik gabe, edo zuku egin berriaren basotxo bat eta te bat, eguneko lehen hartunea osatzeko.

Afaria etxean, familian edo lagunen artean

Apartamentutik kanpo egun bizi bat igaro ondoren, bertan paseoak eginez eta monumentu, eraikin eta museoetara bisita kulturalak eginez, eguzkia sartu, atseden hartu eta elkarrekin afaltzeko afari erraz, azkar eta osasungarria prestatzeko unea iritsi da. Barazki-zopa pastarekin edo arrozarekin loditua edo landare-krema da afaria hasteko eta gorputz nekatua birmineralizatzeko modu arina.

Pasta, kus-kusa, arroza edo ilarrak gehiago egiteko prestatzen den unea aprobetxatuz gero, lehen plateraren errazioa edo bigarren zerrendaren horniketa egin daiteke, berotu eta jateko. Minutu gutxi batzuk besterik ez da falta tortillak prestatzeko (urdaiazpikoa, atuna, sardinak, barazki-hondarrak…), plantxan egindako oilasko-bularkiak edo pasta-entsalada konbinatua (oilaskoarekin, aguakatearekin eta intxaurrekin; kolorea izokinarekin, artoarekin eta mahaspasekin; curryarekin) edo arrozarekin (ilarrekin; oliba eta pistatxo naturalekin).

Egun batean pizza bat edo hanburgesa batzuk zapaltzen badira ere, ez dago janari azkarra hartzeko beharrik, normalean hiperkalorikoa, hipergantza eta gaziegia baita. Ez du balio “oporrak ez daitezela izan” aitzakiak, afari-proposamen errazak baitaude. Janari-alergiak edo -intolerantziak dituen pertsonaren bat izanez gero, osagaiak bereiz zerbitzatu edo ez zaizkio entsaladari elikagai problematikoak gehitu behar.

ETXEKO BAZKARIA TÁPER-AREKIN ERAMATEKO

Kontua ez da sukaldearen mende egotea egun osoa, ez eta etxean beti jatea ere. Táperrean eramaten diren janariak planifika daitezke, edo ogitartekoak eta sandwich aberatsak egin, gehien komeni den tokian jateko, eguneko planaren arabera. Táperra eramateko, plater bakarra aukera egokia da, etxean prestatutako jaki guztiek balio ez badute ere. Haragi-xerrak oso lehor geratzen dira, arrainak eta arrautzak elikagai arazotsuagoak dira elikagaien segurtasunari dagokionez, kontsumitu arte ezin bada etengabeko hotza bermatu. Janari hauek afarirako gordeko dira.

Arroz-platerak (espinaka- eta sardina-paella, arroza laranjarekin, arroz-fideoak barazkiekin eta soja-saltsarekin salteatuta), kus-kusa (piperrak eta orburu-bihotzak, mahaspasak eta pinaziak eta oilasko-takoak) edo pasta (espagetiak baratxuri freskoekin eta piperminarekin, makarroiak txanpinoi-salte Postrea unean bertan inprobisatu daiteke, tentagarria izan baitaiteke herrialdeko gozoki tipiko bat probatzea edo eguneko fruta errazioa merkatuan erostea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak