Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Digestio-arazoetako sendaketa naturala Gabonetan

Zenbait substantzia naturalek lagundu egiten dute jai hauetako gehiegikeriek eragindako arazoak arintzen

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2005eko abenduaren 16a

Ohikoa ez den otorduak eta elikagai tipikoak, oso koipetsuak, gehiegi jateak eta alkohola edateak digestio-arazoak eragiten dituzte maiz. Hala ere, noizbehinka gertatzen denez, aurre egin diezaiekegu antiazido naturalekin.

Gabonetan, ohikoa ez den otorduak eta data horietako plater eta jaki tipikoen (polboroiak, mazapanak, turroiak, etab.) gehiegizko kontsumoa. oso ohikoak dira, eta horregatik handitzen da digestio-arazoen eragina urteko beste garai batzuekin alderatuta.

Gehiegizko kasu horien ondoriozko azidotasuna urdaileko azidoak esofagorantz birjariatzen direlako gertatzen da. Ondoezaren sentsazioa eragiten du, eta sintoma bereizgarriena urdailaren ahoan su edo erre sentitzea da.


Nola egin aurre?

Azidotasuna prebenitu edo hobetzeko, komeni da:

* Ospatu ondoko egunetako elikadura egunean bost bazkaritan edo gehiagotan banatzea, hartualdi bakoitzeko elikagaien bolumena murrizteko eta zerbait jan edo edan gabe 3 ordu baino gehiago pasatzen ez uzteko (eragozpenak hobetzen ditu).

* Poliki jan eta mokadu bakoitza behar adina murtxikatu.

El País Vasco Ez jan elikagai solidorik edo likidorik ohera joan baino lehentxeago; utzi bi ordu gutxienez pasatzen.

El País Vasco Koiperik edo luzaroan egosi behar ez duten elikagai zukutsuak hobestea.

El País Vasco Elikagai koipetsuen kontsumoa murriztea eta oso gaziak edo eskabetxean daudenak saihestea.

El País Vasco Mugatu gorringoz, gehiegizko olioz, esne-gainez, gaztaz eta abarrez egindako saltsa oso koipetsuak (carbonara, holandarra eta abar).

El País Vasco Saihestu urdaileko jariatze azidoa estimulatzen duten elikagaiak (kafea, alkohola).

El País Vasco Ez kontsumitu azukre edo gozoki gehiegi, eta hori zaila da egun hauetan, ez baitira falta turroiak, mazapanak, polboroiak eta beste gozoki batzuk, otordu berezi guztien postrerako.

El País Vasco Ez jan oso beroak edo oso hotzak, narritadura eragiten baitute.


Laguntzen duten ongailuak

* Azidoak: sagar-ozpina eta limoi-zukua lehenetsi
ardo-ozpina.
* Aliazeoak: baratxuria, tipula, txalota edo porrua, hobeto egosiak.
* Usain-belarrak: errezeta tradizionaletan belarrak sartzea komeni da.
digestioari laguntzen diotenak: estragoia, eneldoa, erramua, ezkaia,
erromeroa, hobetana, mihilua, kuminoa, etab.
* Urdaileko mukosa narritatzen duten espezia sendoak saihestu: piperbeltza
(beltza, zuria, cayena eta berdea), piperrautsa eta pipermina.

Digestio-infusioak

Infusio egokienak, besteak beste, kamamila, melisa, arantza zuria, ezkia edo erregalizarekin prestatzen direnak dira. Te leun eta pausatua ere onuragarritzat jotzen da, taninoetan aberatsa baita (urdaileko mukosa desinfektatzen laguntzen duten konposatuak).

ELIKAGAI GOMENDAGARRIAK

Hauek dira elikagai egokienak: patata (antiazidoa), arroza eta sagarra (digestio-mukosa husten dute), oloa (malutek mucilagos izeneko zuntz disolbagarri mota bat dute, urdaileko mukosa leuntzen duena) eta azenarioa (azidotasuna neutralizatzen du). Era berean, arraroa badirudi ere, limoi-zukuak eta sagar-ozpinak, bi substantzia azidoek, urdaileko azidotasuna neutralizatzen laguntzen dute. Entsaladak ontzeko erabil daitezke, edo edari batzuen oinarrizko osagai gisa (limoizko ura, azenario eta limoi zukua, etab.). ).

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak