Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edari arinak, komertzialak eta etxekoak

Bero handiko hilabete hauetan, aparteko kalorien kontsumoa ez da gainditzen laguntzen dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2003ko abuztuaren 26a

Edari arinak, zer dira?

Edari arinek ohiko freskagarriek eta
irabiakiek baino kaloria gutxiago dituzte; izan ere, azukre arruntaren ordez,
kaloriarik gabeko gozagarriak erabiltzen dira, sakarina edo txirrindularitza, besteak beste.

Gozagarri horiek erraz eros daitezke, modu likidoan,
pikortatuan edo pastilletan.

Merkatuan gero eta ugariagoak dira mota horretako debigak: kolazkoak,
limoi- edo laranja-zaporekoak edo fruta anitzekoak, gasarekin edo gasik gabe…
Horietako batzuek, gainera, oinarrizko osagai eta gehigarri baimenduak dituzte (koloratzaileak, aromak, azidotasun-zuzentzaileak, antioxidatzaileak…),
esnea
edo jogurta bezalako osagaiak
edo Q10 koentzima edo A bitaminak.

Kontuan hartu behar da dieta orekatu baten bidez
nahikoa betetzen direla substantzia antioxidatzaile horien beharrak; izan ere, substantzia horiek alboratu egiten dute,
gure osasuna babesten dute,
erradikal askeek gure zeluletan duten eragin kaltegarria neutralizatzeko duten gaitasuna dela eta. Horrela,
eragin antioxidatzailea duten substantziek eritasun degeneratibo,
kardiobaskular eta, are, minbiziaren arriskua murrizten dute. Antioxidatzaileak
bereziki ugariak dira barazkietan (barazkiak eta frutak), biztanleria orokorraren artean horien kontsumoa
sustatzeak duen garrantzia itotzen baitute, bereziki gordinetan.

Saltzaileez gain, etxean etxeko merkeagoak ere egin ditzakegu,
gure gustuen arabera, gure organismoa freskatu eta
hidratatzen laguntzeko.

Mota horretako edariak dira, eta oso onartuak, saltzaile
gaseosarekin egindako etxean egindako freskagarriak (sakarinarekin edo antzekoekin gozatuak).
Limoi- edo laranja-zukua, kafea edo oté kafeinagabea edo fruta naturalen beste
zuku batzuk eransten zaizkie, fruta naturalen zukuak edo likuagailuan
lortutako barazki-zukuekin konbinatuak (p. adibidez: azenario- eta laranja-entsalada, ur pixka batekin arinduta
edo ez.

Hidratazio egokia izateko modu osasungarria, gure gorputza arazten eta egoera onean mantentzen
laguntzen duena, gure ohiko dietako
kaloriak gehiegi handitu gabe.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak