Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edari begetalak: denak ez dira berdinak

Edari begetal gomendagarrienak dira lehengai gehien (produktuaren guztiaren %10 baino gehiago) dutenak eta azukre erantsirik ez dutenak.

Irudia: matka_Wariatka

Edari begetalak hautabide bat dira begementzat, baldin eta elikadura orekatuaren parte badira. "Ez dugu pentsatu behar elikagai batek, esnea edo edari begetalak, nire nutrizio-ekarpena salbatuko duenik. Ez dago superelikagairik. Denak dira osagarriak", ohartarazi du Nerea Segura dietista-nutrizionistak. Hala ere, ez dira gomendatzen sei hilabete baino gutxiagoko haurrentzat, amaren esnea edo formula bakarrik jan behar dutenak. Eta arroz-edaria ere ez da ona 12 hilabetetik beherakoek "artsenikoa edukitzeagatik". Ezagutu edari begetal nagusi bakoitza.

Edari begetalen gabeziak eta indarguneak

Egokiena da aukerarik onenak bilatzea: esnetan, larruzko animalietatik datozenak, tratamendu termikoz eta aholkuz pasteurizatzea; eta edari begetaletan, lehengai gehien dutenak (produktuaren guztiaren %10 baino gehiago) eta azukre erantsirik ez dutenak.

Kontsumitzaileak azken horien artean irizpidez aukeratu ahal izateko, Euskal Herriko Dietista-Nutrizionisten Elkargo Ofizialeko (Codine-Edineo) nutrizionistak edari begetal nagusien ekarpenak zehazten ditu:

  • Soja. Proteina edukia du: 3 eta 3,5 g artean, 100 ml bakoitzeko. Aldiz, kaltzio eta D bitamina gutxi ematen du, eta, gainera, azukre erantsi asko eduki ditzake. Arretaz begiratu etiketan.
  • Arroza. Gainerako edariek eta gotorlekuek dituzten gabezia berberak ditu. McGill Unibertsitateko (Kanada) 2018ko ikerketa baten arabera, sojarekiko eta almendrekiko alergia duten pertsonentzako alternatiba onargarria izan daiteke.
  • Kokoa. Edari horien kalorikoena da. Proteinei, kaltzioari eta D bitaminari dagokienez, ordea, A, E eta B bitaminen iturri da. McGill-en azterketaren arabera,
    kontsumoa lagungarria izan daiteke kolesterol "txarra" murrizteko.

  • Almendra. Kaloria gutxien duen edari begetala da (behi-esneak baino %65 eta %80 gutxiago), eta aukera ona izan daiteke pisua galtzeko, ariketa fisikoarekin eta dieta orekatuarekin konbinatuta. Adituak ez dio nutrizio-alorreko inolako bertuterik aurkitzen, eta proteina, kaltzio eta D bitaminari dagokionez propietate gutxi ematen dizkio. Azukre erantsien edukia handia da.
  • Oloa. Almendra edariaren antzekoa, ekarpen eta gabeziei dagokienez, baina gehitutako azukrea hirukoiztu daiteke.
  • Gari-kolorekoa. Almendra-, olo- eta arroz-edarien berbera da irizpena.
Irudia: CONSUMER EROSKI

Iturria: Geuk egina. Edari begetal bakoitzaren nutrizio-balio ertainak, Nerea Segura nutrizionistak emanak. Kaltzioaren urkila hain da zabala edari begetaletan, produktua aberastuta dagoen ala ez kontuan hartuta. Azukrea handia da edari begetaletan, marka askok azukre erantsiak baitituzte. Esnearen kasuan, batez besteko balioak dira, hainbat markatako datuak erabiliz. Azukre-kopurua, hala ere, aldatu egiten da, laktosa baztertu egiten bada edo ez, eta kaltzioa ere bai: mineral horretan aberastuz gero, handitu egiten da kaltzio-kantitatea.

Etiquetas:

edari begetalak

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak