Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edari begetalek gizentzen dute, eta esnea baino osasuntsuagoak dira?

Edari begetalek behi-esneak baino kaloria gehiago ematen dituzte eta, batzuetan, azukreak eta gantzak dauzkate osagaien artean

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2016ko urtarrilaren 25a

Elikadura begetarianoaren eta ordezko sukaldaritzaren gorakadak areagotu egin du edari begetalen kontsumoa eta barietatea. Gaur egun, erraz aurki daitezke hainbat motatako edariak: zerealak, lekadunak eta fruitu lehorrak: oloa (bakarrik edo kakaoa), arroza (bakarrik edo kakaoa), hainbat motatako edariak: almendrak, almendrak arrozarekin, arroza (bakarrik edo marrubiarekin), arroza (bakarrik edo kakaoa), arroza, hurrak… Baina produktu horien ugaritasunak zalantzan jar dezake, behi-esnearen ordez, horiek erabiltzea. Osasungarriagoak ote dira? Gutxiago gizentzen dute? Hurrengo artikuluan edari begetalen osagaiak eta kaloriak azalduko dira.

Img bebidas vegetales sanas
Irudia: matka_Wariatka

Edari begetalak: zein dira osagaiak?

Edari begetalen nutrizio-balioa jakiteko, lehenik eta behin, osagai horiek erabili behar dira. Esnerik ohikoena, behi-esnea, osoa, erdigaingabetua edo gaingabetua da, eta esnea baino ez du beste osagairik. Hala ere, landare-aukera askok beste osagai batzuk dituzte, zerealez gain lekaleak edo fruitu nagusia:

  • Almendra-edaria: almendra eta ura. Gehienek beste osagai batzuk dituzte, hala nola agabe xarabea edo maltodestrinak.
  • Sesamo edaria: ura eta sesamoa. Askotan, agabe-xarabea, arto-maltodextrina eta ekilore-olioa dituzte.
  • Kinoa-edaria: ura, kinoa eta, askotan, agabe-xarabea, arto-malkodextrina eta ekilore-olioa.
  • Arroz edaria: ura, arroza eta, sarritan, ekilore olioa, gatza eta arroz-ziropa. Beste elikagai batzuk dituzten arroz-edarien kasuan, hurrdun edariak, platano-purea edo marrubia, edo kakaoa aurki daitezke.
  • Olo-edaria: ura, oloa eta, batzuetan, ekilore-olioa.
  • Hortxata edaria: ura, txufa eta azukrea.
  • Koko-edaria: ura, koko-esnea eta, maiz, agabe-xarabea, tapioka-almidoia eta gatza.
  • Kinoa-edaria: kinoa, maltosdextrina eta almendra-olioa.
  • Gaztaina-edaria: gaztainak, arto-malosdextrinak, almendrak, arroz-xarabea, agabe-xarabea eta almendra-olioa.
  • Artatxiki edaria: ura, artatxikia, ekilore hazien olioa eta gatza.
  • Haragi edaria: ura, arroza, txia, ekilore olioa eta gatza.
  • Espelta edaria: ura, espelta, almidoia, ekilore olioa, maltodestrina eta gatza.
  • Kamut edaria: ura, kamuta, ekilore eta gatz hazien olioa.
  • Soja edaria: ura, soja, azukrea edo fruktosa, maltodestrinak eta gatza.

Zein da lehen ondorioa? Gaur egun eskura daitezkeen edari begetal askok azukre-iturriren bat dute osagaietan (azukrea, fruktosa, glukosa, xarabeak) eta gantzak (landare-olioak).

Edari begetalen kaloriak

Behi-esne erdigaingabetuaren ekarpen kalorikoa (esne gaingabetua edo osoa hautatzeagatik) 45 Kcal/100 ml da; hau da, 90 Kcal 200 ml-ko katilu bakoitzeko. Zein da beste edari horien ekarpen kalorikoa? Edariaren eta osagaien arabera, 100 kcal eta 90 Kcal artean balio kalorikoa dute 100 ml bakoitzeko; hau da, behi-esnearen oso antzekoa da, edo are handiagoa edarietako batean. Beraz, gutxiago gizentzen dute? Erantzuna ezezkoa da.

Orduan, ez al dira osasungarriagoak? Azken atal horretan, erantzuna aldatu egingo da pertsona bakoitzarentzat. Begetariano edo begano baten kasuan, behi-esnea ez litzateke bere dietan sartuko; beraz, pertsona horrentzat osasuntsuagoa izango da eta bere sinesmen pertsonalekiko egokiagoa izango da edari begetal bat aukeratzea. Gauza bera gertatuko da laktosarekiko intolerantzia duen pertsona batentzat ere. Banako horietan, behi-esne bat aukeratzeak esan nahi du bere kontsumoa sintoma ez oso atseginei (abdomeneko mina, gasak edo beherakoa) lotzea, eta, beraz, gomendagarria izango da laktosarik gabeko esnea edo edari begetalen bat izatea.

Gainerakoentzat, behi-esnearen ordez, landare-edari bat hautatzea ez da mesedegarria osasunari dagokionez. Hala ere, nahi ez den efekturen bat ekar dezake. Edari horien kaltzio-edukia ez da esnearen berdina, kaltzio erantsia eduki ezean. Gainera, hautaturiko edari begetalean erabilitako osagaien arabera, azukreen elikadura aberastuko da (azukrea, fruktosa edo xarabeak dituzten edarietan, adibidez), koipeetan (landare-olioak dituzten edariak) eta gatzetan.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak