Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edaria, gustu eta behar guztietarako

Edari natural batzuek, efektu hidratatzaileaz gain, nutrizio-plusa lortzen dute, modu atsegin eta berehalakoan.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2012ko otsailaren 23a
img_refrescos 3

Kafea edari preziatuenetako bat da. Hain dago sustraituta esnatzeko eta kafe egin berri bat hartzeko ohitura, janaria moztuta edo lagunekin kafea hartzera geratzeko ohitura, ezen naturalena bezala ikusten baita. Baina askoz ere edari gehiago dago. Horietako batzuek burua garbi izaten laguntzen dute, kafea hartzean lortu nahi den efektu bera, baina ez dute kafeinak eragiten duen efektu kitzikagarririk, batzuetan gogaikarria. Beste edari batzuek, emaitza hidratatzaileaz gain, nutrizio plusa lortzen dute modu atsegin eta berehalakoan. Jatea baino gutxiago kostatzen da edatea.

Img refrescos1
Irudia: Tatyana Postovyk

Edari horien artean, erraza da uneko behar eta lehentasunetara hobekien egokitzen dena aurkitzea.

Zukuak edo fruta-likidotzea. Zuku naturala egin berria hartzen da, une horretan gehien gustatzen diren frutak nahastuta. Zuku komertziala aukeratzen bada, ez da nektarra izango, azukre erantsiak baititu, edari gozoagoa baina naturaletik urrunagoa. Zukuen barietatean gustua dago, eta horregatik, denboraldiaren arabera, hainbat nahasketa probatzera animatzen da: granada eta mandarina, sandia edo marrubiak laranjarekin, sagarra eta mahatsarekin.

Etxeko freskagarriak, aberatsak eta naturalak. Gasezko edo gasezko ur-botila bat etxeko freskagarri bat egiteko erabiltzen da, gehigarri koloratzaile, aromatizatzaile eta zaporeemailerik gabe. Nahi den zenbatekoari fruta-zukua, zukuak edo fruta-ahia gehitzen zaizkio, edari freskagarriari trinkotasuna eta gustua emateko. Azukreak ez du lekurik errezeta honetan. Elikagai naturalekin zapore gozoa lortzea proposatzen da, hala nola fruta ondo helduarekin edo fruta lehortuen eskukada bat gainerako fruta freskoarekin irabiatzean, purearen gozotasuna handitzeko.

Fruta oso heldua ez badago eta edarian zapore garratza ateratzen bada, estebia tanta batzuk bota daitezke, gozotasuna entsalatzeko, frutaren zaporea desnaturalizatu gabe. Klasiko limonatu eta laranjei lehiatzaile hidratatzaileak, elikagarriak eta oso originalak sortzen zaizkie, adibidez, denboraldiko edozein frutarekin egindako freskagarriak: fresak, melokotoia, meloia, sandia, mahatsa, sagarrak, udareak, mandarinak edo laranjak. Gosaltzeko etxean freskagarri bat hartzea goizean ona izan daiteke gorputzaren arazketa-mekanismoak aktibatzeko.

Te-mota ugari. Te zuriari, berdeari, gorriari eta beltzari, ezagunenei, hain arruntak ez diren baina teina gutxi edo batere ez dutelako interesgarriak diren beste batzuk gehitzen zaizkio: bancha eta kukicha. Proposamen horiek guztiak edari bat gehiago edo kafearen alternatiba gisa planteatzen dira, bereziki azken biak, hau da, bancha eta kukicha. Horiek guztiek burua argitu eta bizitasun sentsazioa ematen dute, baina teina kitzikatu gabe. Zure gustuari kalterik egin gabe eta edari kitzikagarriegia izan gabe, teek ahalik eta etekin handiena ateratzeko, behar den denboran infusioan eduki behar dituzte. Te zurirako, minutu bat, bi minutu berderako, hiru gorrirako eta lau minutu beltzerako. Denbora luzeagoan edukitzeak teina-kontzentrazioa galtzea eragiten du, eta taninoak sortzen dira. Taninoek, neurri handi batean, mingostasunaren eta ahoan astringentzia-sentsazio atzerakoiaren erantzule dira.

Kirolarientzako edariak. Kirol-jarduera bizi eta/edo iraunkor baten ondoren galtzen diren mantenugaiak ordezkatzeko egiten dira horrelako edariak. Baina haien eskuratze errazak, gustu onak eta marketin-estrategia ahaltsuek haien kontsumoa orokortzea lortu dute. Edari horiek azukre asko dutenez, ez dira beharrezkoak egunero ordubetez kirola egiten dutenentzat, ezta haurrentzat ere, entrenamenduaren edo kirol-lehiaketaren amaieran azukre asko hartzen badute. Azukre eta kaloriei dagokienez, kirolarientzako edariak edozein freskagarriren parekoak dira.

Barazki-saldak. Otordu bakoitzeko salda hezegarri bat egokia da urdailerako, eta digestio hobea egiteko joera du. Gainera, tripak urez betetzen direnean, asetasun-sentsazioa sortzen da, gutxiago edo modu apalagoan jatera gonbidatzen duena, antsietaterik gabe. Edozein barazkitako egosketa-urak salda bihurtzeko balio du, gatz eta usain-belarrekin. Barazki egosiak irabiatuz gero, salda pixka bat loditzea lortzen da, eta krema likidotu erosoa lortzen da, porru-krema edo letxuga, espinakak eta kalabazina.

EDARI USAINDUNAK

Botilako uren merkatuak joerak markatzen ditu edari lurrinduekin. Ur berri horiek osagai hauek dituzte: likido hori (%99,2 eta %99,7 artean), gehigarriak (azidulatzaileak, edulkoratzaileak, kontserbatzaileak, zaporeemaileak eta aromatizatzaileak) eta/edo landare-estraktuak (te berdea, rooiboak edo ginseng).

Landare-estraktuen edukia hain da txikia, ezen kontsumitzaileak ezin baitu inolako onurarik espero kontsumitu ondoren. Izan dezaketen abantaila bakarra da, urari zaporea ematean, edateko ohiturarik ez dutenek gehiago kontsumitzen dutela. Hala ere, etxean erraz egin daiteke zapore naturaleko ura botilari menda-hostoak, gustuko duen infusioa, fruta-zukua, anis-bolak edo kafe-aleak gehituz gero.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak