Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberri gozo eta osasuntsuak

Egun horietan, turroi zati txikiak jan daitezke, erregimena aldatu gabe.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2006ko abenduaren 13a
img_truco13

Img


Turroiak, mazapanak, girlatxeak… Gozoki guztiak are erakargarriagoak dira egun hauetan. Pertsona askoren dietan, buruhauste gehien sortzen dituzten elikagaiak dira. Hain zuzen ere, pisua kontrolatzeko dietak egiten dituztenek ziurtatzen dute ez dela erraza egun horietan errespetatzea, eta arrazoiak ez zaizkie falta: tentazio gehiegi elkarrekin denbora gutxian. Kasu horretan, pertsona askok elikadura partikularra izaten dute beren gaixotasuna zaintzeko: diabetesa, kolesterol altua, triglizerido altuak edo hipertentsio arteriala.

Pertsona bakoitzak bere mugak ulertu behar ditu tratamendu bat egiteko orduan, eta pentsatu behar du noizean behin turroi zati bat jateak ez duela esan nahi erregimenari ihes egiten zaionik. Guztiz kontrakoa, kaltegarria izan beharrean, komenigarria ere izan daiteke ikuspuntu emozionaletik, betiere gehiegikeriak gainerako egunetan konpentsatu behar badira.

Diabetea, zeliakia eta haurdunaldia

Nutrizio balioa ongi irakurtzea komeni da: azukrerik gabeko turroiak ez du nahitaez esan nahi azukrearekin duen izen berak baino kaloria gutxiago duenik.

Bestalde, elikagaien industriak produktu ugari eskaintzen ditu, eta horietako batzuk hainbat gaixotasunetara egokituta daude nutrizio aldetik.
Adibidez, diabetesa dutenentzat egokiak diren turroiak.
Hala ere, mota honetako elikagaiekin batera datozen kondairak askotarikoak dira: “azukrerik gabeko turroiak”, “fruktosadun turroiak”… Etiketako mezuari jartzeaz gain, osagaien zerrenda ere arretaz irakurtzea komeni da. Kaloria gutxiagoko turroiak direla dirudi, eta ez beti.

Kolesterolaz edo triglizeridoez arduratuta daudenek, agian, nutrizio-osaera turroiena eta polboroiena, lehenengoak -errazenak, almendrazkoak- bigarrenak baino egokiagoak baitira. Ez da ahaztu behar batzuk eta besteak zuhurtziaz eta zentzuz jan behar direla.

Zeliakia duten pertsonak eta, batez ere, jasaten ez duten haurrak gluten oso adi egon behar dute turroien, mazapanen, girlatxeen eta polboroien osagaiei. Orea estaltzen duen olata gari-irinez egiten da gehienetan, eta garia elikagai kontraindikatua da zeliakoa bada. Eta polboroiak egiteko, oro har, gari-irina ere erabiltzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak