Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberri osasungarriak: aldatu txipa!

Bost giltzarri errealista gure osasunean Gabonetako inpaktua minimizatzeko

Ez da engainatu behar. Abendua ez da unerik egokiena osasun-ohiturak birplanteatzeko. Jakina, Gabonetako gehiegikeriei buruzko hausnarketa oro ongi etorria izango da, baina turroiak, mazapanak, enpresa-afariak, jaiak eta zeruertzean berriro topatzeak, badirudi giroa beste zerbaiten gainetik dagoela. Testuinguruak ez du laguntzen. Hori dela eta, artikulu honek errealista izan nahi du, baina ez da zaku amaituko diren proposamenen bilduma idilikoa. Kontua ez da, beraz, urte berriko asmoak abenduaren amaieran aurreratzea, jaieguneko neurrigabekeria guztiari etekina ateratzea baizik.

Irudia: luck y business

1. Gogoratu: Gabonak bi aste irauten du, ez hiruhileko bat

Kaleek argiak dituzte, supermerkatuetan turroiak daude eta telebista jostailuz betetzen da. Ados. Horrek ez du esan nahi argi-zuhaitz baten ondoan hiruhileko oso bat igaro behar dugunik, eta bonboi- eta mazapan-platera gure gonbidatuei etxeko sarreran.

Ingurumen-mota horren zerrenda epe jakin batera mugatu dezakegu: abenduaren 22tik urtarrilaren 6ra. Horrela, Eguberri aurreko eguna eta hurrengo hilean arrastaka eramango gaituen soberakinen kopurua minimizatuko ditugu, izozkailu beteta eta gozokiz betetako despentsa batekin.

2. Kaloria gehiago, indar-ariketa egiten badugu?

Gabonetan energia gehiago kontsumitzen da eta jendeak elikadura-eredua aldatzen du. Egoera horri buelta emateko erabiltzen dugu faktore hau: ‘Ben-Hur’ ikusten dugun bitartean, mahaian ditugun bonboiekin “moderatu” egin beharrean, indarra ariketan aritzeko ohitura dugu.

Energia eta kaloriak ez dira faltako dietan. Aprobetxa dezagun, gutxienez, soberan dagoen horren zati bat muskulu-ehuna sortzeko, eta ez gantza bakarrik. Horrela, neurri batean “gehiegizkoa” aprobetxatuko dugu.

3. Lagunekin eta familiarekin berrtopaketak. Ariketarik egiten dugu?

Ariketa pixka bat egin behar dugu, gureekin egoteko denborarik gabe. Padel-partida bat, adiskideekin pachanga bat, familiarekin paseatzea, rokodromoan geratzea edo mendi-ibilaldiak egiteko txangoa besterik ez dira. Tabernak ez dira jai hauen topagune bakarra. Kafe, tar, garagardo edo kopa horiek guztiak beste ingurune batera eraman daitezke, osasunarentzat mesedegarriagoa den beste ingurune batera.

4. Menua prestatzen: Zer espero duzu errezeta berriekin?

Atseden hartzeko egun horiek ere ematen dute erronka berriei aurre egiteko garaia. Ideia aparta da sukaldaritza-teknika berriak edo errezetak ikastea.
Errutinatik atera eta plater osasungarri berriak presta ditzakegu Gabon Gaueko eta Gabon Zaharreko afarietarako. Edo, zergatik ez eraman postre bat edo beste sarrera bat, gonbidatuak baldin baditugu? Ez da beti gozo edo ardo bat eraman behar. Gure inguruko jendeari apopilo edo gonbidatu gisa begiratzen diogu!

5. Txipa aldatzen du: kantitatearen araberako kalitatea

Eguberriak gehiegikerien garaia direla uste dugu. Normala da, zeren eta, gure kulturan, ospakizunak kopuru handiagoari eta ugaritasunari lotuta baitaude. Ikuspegia aldatzeko modu egoki bat da kalitatea erostean gasturik handiena bideratzea, kantitatearen ordez. Kontua ez da mahaia hankaz gora jartzea, baizik eta jai-giroan eta lagun egiteko giroan egitea.

Hori ezinezkoa al da kalitate handiagoko produktuekin? Agian, une egokia da arrain edo haragi on baten, gazta, itsaski, perretxiko esklusiboen, txokolatearen… alde egiteko. Kontua ez da dirua uztea, baizik eta txipa, hestebeteak, foie-grasak edo gozokiak erabiltzea. Ikusten al dugu gehien Gabonetan gehien aprobetxa daitekeen zatia?

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak