Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberrien ondoren dieta osasungarria egiteko aholkuak

Gabonetako gehiegikerien ondoren, funtsezkoa da elikadura osasungarria eta ariketa fisikoa egiteko ohitura berreskuratzea. Horretarako ideia zehatzak ematen dizkizugu

brocoli zanahoria hortalizas verduras Irudia: RitaE

Gabonetan normala da gehiegikeria batzuk egitea. Hala ere, ezin dugu ahaztu elikadura orekatuak gure eguneroko dietaren oinarria izan behar duela beti. Hain zuzen ere, azukreetan eta gantzetan aberatsak diren elikagaien kontsumoa handitu egin delako, garrantzitsua da honako hau ezartzea: Eguberrietako jaien ondoren, neurriz jatea. Nola? Hurrengo lerroetan emango dizkizugu gakoak.

Ildo horretatik, dieta mediterraneoa da gomendatuenetako bat, hainbat ikerketaren arabera, bizi-kalitate hobearekin eta gaixotasun gutxiagorekin lotuta dagoelako, hala nola bihotz-hodiekin edo zenbait minbizi-motarekin. Gainera, dieta mediterraneoak badu bere aldakortasuna oso plater orekatuak eta zaporez beteak prestatzeko; beraz, ez dago aitzakiarik dieta ez hartzeko eta gureak janari osasungarria eskaintzeko proposamenarekin harritzeko.

Horretarako, nahikoa da askotariko elikadura izatea, non produktu osasuntsu guztiak proportzio egokietan egongo baitira. Olga Muñozek, Asociación Española Contra el Cancer (AECC) elkarteko nutrizionistak, aholku praktiko batzuk eman dizkigu.

1. Prestatu urtarriletik otsailera bitarteko egutegia

datak
Irudia: tigerlily713

Eguberrietan bi egun baino ez ditugu gehiegi bazkalduko, baina, egia esan, gehienek oso dieta desorekatua egiten dugu, eta errazio ugari egiten ditugu hurrengo hilabete osoan.

Oso baliagarria izan daiteke urtarriletik otsailera bitarteko egutegia egitea erregeen, jaiegunen eta abarren janariarekin. Adibidez, bereziak dituzun egun guztietan, adierazi zer otordutan gainditu dezakezun pixka bat gehiago (zure helburuen arabera: pisu osasuntsua izatea, gatz gutxiko dieta egitea, etab.). ). Gainerakoak dieta osasungarria eta mediterraneoa egiten saiatzen dira.’

2. Planifikatu menua aldez aurretik

Guk prestatzen badugu, abantaila bat da menua aurrez planifikatzea. Egin ezazu erosketen zerrenda bat, eta hautatu osagai egokiak, etxean janaririk sobratu ez dezazun egun edo aste batzuetan. Gainera, bazkariez eta afariez arduratzen bagara, aukera osasungarriagoak eta arinagoak eskainiko ditugu.

3. Sartu beti barazkiak eta frutak menuan

barazki-burruntzia
Irudia: RitaE

Ziurtatu janari gogorrenetan barazkiak, barazkiak eta frutak daudela beti. Entsalada osasungarri eta originalekin egin dezakezu, hala nola neguko hauek, edo barazki-kraskadekin, kalabaza-kremazko basotxoekin, ilarrekin edo azenarioarekin jengibrearekin, etxeko fruta-sorbetekin… Asetzen eta hartutako kaloria kopurua murrizten lagunduko digu.

Saiatu zure gosaria eta goiz erdia frutak jaten. Frutek ez dute prestakuntzarik behar. Laranja batek, mandarina batek edo sagar batek ez dute denborarik kentzen, motxilan eta poltsan gorde ditzakezu zuzenean, ez dute estalkirik behar (gehienez labana bat) eta gozoak eta freskagarriak dira. Arratsalde erdian ere jan ditzakezu, postre gisa, edo gauean.

4. Egosteko teknika osasungarriak erabiltzen ditu

Gure otorduak osasungarriagoak izateko, egoste leuneko teknikak dituzten platerak prestatu behar ditugu, hala nola irakinak edo lurrunetan eginak, labean edo papillotean egositakoak. Horrela, plateretan ez da hainbeste koiperik egongo, eta digestioa errazago egingo dugu bazkalostean.

Barazki-plater irakin bat begiratzen eta deprimitzen dutenen artean bazaude, jakin ezazu aukera atseginagoak daudela oinarrizko elikagaien eta eguneroko kontsumoaren talde honetarako. Hona hemen adibide batzuk:

  • Plater gisa. Irakin ondoren, batu maionesa edo bexamel pixka batekin edo, nahiago baduzu, paderak zartagin batean olio eta baratxuri gutxirekin edo arrautza nahasiarekin. Baina maionesa edo bexamela alde batera utz baditzakezu, hobe. Pureak, kremak eta abar eginez ere alda dezakezu testura. Plater horietako gehienak izoztu egin daitezke; beraz, gehiegi prestatzen baduzu, hainbat aldiz izango duzu, eta, horrela, errazago ohituko zara egunero jatera.
  • Hornigai gisa. Izan zaitez zuhurra, eta eman egun bat lurrunetan edo mikrouhin-labean barazki eta barazki desberdinak egiten. Kontsumo-puntura iritsi aurretik, gorde itzazu hainbat ontzitan izozteko. Arroza, pasta, haragia edo arraina egiten duzunean, atera eta plantxan pixka bat pasatu edo nahi bezala ondu.

Eta frutari dagokionez, mazedoniak jatea da duela urte batzuk probak egiten ez zituztenen zaporea gogoratzeko modurik onena. Pixkanaka, eguneroko menuan sar ditzakezu.

5. Alkoholik ez

Bota alkoholaren kontsumoa. Gogoratu minbiziari aurrea hartzeko alkohol kopururik onena zero dela. Hidratatzeko, onena ura edatea da eta edari azukretsu freskagarriak saihestea.

Aprobetxatu zure eguneroko errutinara itzultzea edari horien ordez ura hartzeko; izan beti hozkailuan beirazko botila bat urarekin, eraman eta ekarri lantokira. Ur hotza baino freskagarriagorik ez dago. Eta zure gorputzak eta poltsikoak eskertuko dizute!

Oro har, egunean bi litro ur hartzea gomendatzen da, nahiz eta aholku hori aldatu egiten den gure bizimoduaren, jarduera fisikoa egiten dugun, gure gorputz-egituraren edo giro-tenperaturaren arabera.

6. Gozatu presarik gabeko janariaz

Astiro jaten du, presarik gabe. Jakin zer jaten duzun, gozatu zaporeaz, testuraz, usainez…

7. Mantendu zu errutina eta ariketa-sorta

Ez kendu errutinak, eta jarraitu ariketa fisikoa egiten. Ideia ona da ahal den guztietan familiarekin paseatzera ateratzea, eta bizitza aktiboa izateko eta zure eta maite dituzunen osasuna sustatzeko baliabide gisa balio izatea.

Oporretatik itzuli garen honetan, une aproposa da eguneroko bizimoduari buelta bat emateko eta zure eguneroko bizitzan jarduera fisikoa nola eta noiz sartzea komeni zaizun ikusteko. Ez du izan behar denbora gehiegi kentzen dizun jarduera bat, ez eta muturreko trebetasunak behar dituena ere; nahikoa da egunean 30 minutu korrika egitera (edo oinez joaterik ez baduzu) irtetea. Azken finean, urte berriarekin hobetu nahi da.

Etiquetas:

dieta osasungarria

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak