Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberrien ondoren ezinbestekoak diren 10 elikagai

Egun horien nutrizio-helburua da gehiegizko pisua arintzea, araztea, ezabatzea eta hantura murriztea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2012ko urtarrilaren 10a
img_alimentos imprescindibles navidad hd

Elikadura-gehiegikeriek ondoeza eragiten dute (idorreria, beherakoa, enpastua, zefaleak, sabelaldea handitzea), eta, gainera, gaixotasunak eragin ditzakete edo oinarrizko patologia bat okertu (diabetesa, bihotz-hodietako arazoak, hezueria edo artritisa, besteak beste). Era berean, elikagaien aukeraketa egoki batek lagundu dezake ondo sentitzen, gehiegikeriak konpentsatzen eta elikadura-ohitura onen normaltasuna berreskuratzen. Ondoren, elkarrekin eta elikadura-eredu osasuntsu eta orekatu batean hobeto sentitzen eta helburu hori lortzen laguntzen duten hamar elikagai zerrendatuko ditugu.

Img alimentos imprescindibles navidad
Irudia: valery1283

Hamar elikagai, jaien ondoren ongizatea berreskuratzeko

Normaltasunera itzultzeak ohitura onak berreskuratzea dakar. Urte berri bat hasteak hobetu daitezkeen ohiturak bizimodu osasuntsuago baterantz aldatzeko erronka dakar, ongizatearen bermea izango dena. Elikadura osasunaren oinarri den tripodearen hanketako bat da: elikadura, ariketa fisikoa, oreka emozionala eta soziala.

  • Img res3
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    1. Te berdearen infusioa antioxidatzailea, araztailea eta estimulatzaile samarra. Te berdeak dituen substantziak interes nutrizional eta funtzional handikoak dira, batez ere eragin antioxidatzailea duten flavonoideak (katekinak, rubigenina, flavina eta taninoak). Te-kikara batek bakarrik 200 mg flavonoide inguru ematen ditu, eta horietako gehienak lehenengo minutuan askatzen dira. Hala ere, edari horrek zenbait sendagairekin elkarreraginean dihardu, hala nola antibiotikoekin. Kikara irakiten dagoen ura te berdearekin (hobe soltean) eranstea da gakoa, eta bi minutuz pausatzen uztea, ez gehiago, ez gutxiago, haren konposatu bioerabilgarriak eta teina puntu egokia ahalik eta gehien aprobetxatzeko. Kikara bat edo bi har daitezke egunean, kafeen eta gainerako edari kitzikagarrien ordez, kontraindikazio medikorik ez badago.

  • 2. Olo-mueslia edo -malutak , gatz pixka batekin egosita. Oloak betaglukanoak, zuntz disolbagarri mota bat eta avenasterol fitosterola ditu. Bi osagaiak batera hartuta, hesteetako kolesterol-xurgapena murrizteko gaitasuna dute. Gehiegizko egunen ondoren, litekeena da lipidoen eta azukreen mailak aldatu izana, eta, beraz, komeni da normaltasuna eta osasun ona azkar berreskuratzea. Gosarian, lodigarri gisa, zopak eta barazkiak uztaileko barazkiekin gehitu.

  • Img 100930g
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    3. Arrain urdinak . Sardinak, antxoak, txitxarroak… Omega 3 gantz-azidoen aberastasunagatik, elikagai horiek orekatu egiten dute gantz saturatuen kontsumo neurrigabea. Lehentasuna da arrainak eta itsaskiak protagonista izatea asteko menuetan, bi helburu hauekin: batetik, bihotz-babeseko elikagai baten kontsumoa areagotzea eta, bestetik, haragia gutxiago jatea. Labean edo parrillan, papillote erara, frijituta, plantxan, lurrunetan… egitea da gakoa.

  • 4. Sagar erreak edo konpotan. Zuntza ematen dute, erraz digeritzen eta mastekatzen dira, eta idorreriarentzat nahiz beherakoa dutenentzat balio dute. Gainera, neguko denboraldiko frutak dira sukaldaritzan aukera gehien dutenak: azenarioarekin konpotan, ukitu usaintsu original batekin erreta, zuku naturalean, saltsan edo purean, haragiak laguntzeko, sarrera hotz gisa… Gakoa aranekin edo mahaspasekin nahastea eta gosaltzeko edo afariko postrerako katilua hartzea da.

  • Img 117155g
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    5. Arroz integrala . Elikaduraren ikuspegitik, elikagai osatua da, eta gehiegikeriak orekatzen ditu, sabelaldea handitzen du eta idorreria zuzentzen du. Arroz integralak denbora gehiago behar du egosteko; arroz-zati bakoitzeko 2-2,5 zati ur edo salda gehitzen zaizkio, eta 45 minutuz uzten da sutan egosten. Plater nagusia, goarnizioa, postrea esnearekin eta kanelarekin nahasita edo gosarietan gozokien ordezko zereal gisa erabil daiteke. Errezeta gozo bat arroz integrala da, platano, sagar eta mahats salteatuekin. Gazia edo gozoa presta daiteke, osagaien eta ongailuen hautaketaren arabera.

  • 6. Ernamuinak . Soja, alpapa, aza, erremolatxa edo brokolia. Haziek edo ale ernamuinduek digestio-prozesuak estimulatzen dituzte: digestioak hobetzen dituzte, idorreria zuzentzeko, hantura eta gas gogaikarriak gutxitzeko osagarri erabilgarriak dira. Gakoa entsaladei kimuak edo ernamuinak, kremak, pureak, zopak, tortillan, goarnizio ikusgarriak eta elikagarriak gehitzea da.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    7. Garbantzuak eta beste lekale batzuk. Dieta osatzeko, mantenugaien multzoa osatzen dute, gluzemia erregulatzen, kolesterol-maila murrizten edo idorreria hobetzen laguntzen dutenak. Menuetan lekale ugari sartzea da gakoa, astean bi edo lau aldiz: garbantzuak entsaladan, zopak, kremak, patea (humusa), haragi edo arrainen horniketa. Plater bakarreko arrozarekin nahas daitezke, haragi-errazioaren ordez.

  • 8. Jengibrea freskoa edo hautsa. Landare hori fitoterapian erabiltzen da digestio txarrak eta goragaleak sendatzeko, gasak kanporatzeko eta zorabioak arintzeko. Literatura zientifikoa berrikusi ondoren, ondorioztatu da jengibrea etorkizun handiko erremedio antiemetikoa dela (are gehiago goragalea eta oka akusatuak dituzten emakume haurdunengan), baina datu klinikoak ez dira aski ondorio irmoak ateratzeko. Jengibre-konprimituak edo jengibre-infusio bat jan eta gero har daitezke, edo digestio-ondoeza sentitzen bada, eta horren ondorioak egiaztatu. Jengibrea naturalean (sustraian) edo hautsetan zerbitzatzea da gakoa. Saldei, zopei edo kremei gozagarri gisa gehitzen zaie, zenbait pertsonak sustrai horren puntu mina gaizki jasan baitezakete. Infusioan hartzeko, errizomaren zati bat zatitu eta lainoztatu egiten da, edo koilarakada bat edo erdi jengibre hauts gehitzen da, ur-katilu bakoitzeko. Ondoren, 3-5 minutuz irakiten utzi.

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    9. Barazki berdeak (aza, brokolia, porruak, apioa, borraja, kardua, ilarrak). Propietate nutrizional eta funtzionalengatik, organismoa suspertzen duten barazkiak dira, digestio-aparatua, urdaila, hesteak, behazun-xixkua eta gibela lasaitzen eta deskongestionatzen laguntzen baitute. Gibela eta pankrea dira jaiegunetako glotoneriak gehien eragiten dien organoak (alkohola, azukreak, proteinak), eta gehien zaindu behar direnak elikagaiak eta prestatzeko moduak egoki hautatuz. Gakoa egunero otordu eta afarietako menuetan zerbait berdea sartzea da, ahal dela barazki galdarraztatuak edo denbora laburrean irakinak, digeritzeko errazagoak direnak.

  • 10. Barazki-zopa . Barazki berdeak, garaiko barazkiak (azenarioa, kalabaza) eta garbantzu- eta arroz-eskukada bat (zopa, kus-kusa, arto-semola edo tapioka) egosita zopa-plater bat da, eta, egun hotzetan hartuta, berregin egiten da, digestio-sistemarekin, diuretikoarekin eta asetzailearekin batera. Zopak, barazki-kremak edo pureak afarietako entsaladen ordez erabil daitezke, egun hotzenetan behintzat.

Etiketak:

Dieta Navidad-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak