Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberrietan gibela zaintzea

Alkohola eta gehiegizko koipeak moderatzeak gibela zaintzen laguntzen du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2006ko abenduaren 14a


Img bola


Eguberrien aurreko egunetatik mahai baten inguruan egiten diren hainbat ekitaldi biltzen dira: lan-afariak, familiako bazkariak eta lagunekin edo bat-bateko planak. Hainbeste ospakizun egiten dira egun horietan, eta gure organismoak, eta batez ere gure gibelak, eragozpenak sor diezazkiguke modu egokian zaintzen ez badugu.

Koipeak eta alkohola: Moderazioa da, zalantzarik gabe, errezetarik onena.
Gibelak oso funtzio garrantzitsuak betetzen ditu gorputzean. Horietako batzuk proteinak ekoiztea edo sintetizatzea, substantzia toxikoak araztea eta bilisa fabrikatzea dira. Behazun-xixkuan biltegiratzen den eta gantzak digeritu eta xurgatzeko beharrezkoa den gibelak jariatutako likidoa da bilisa.


Gibelak oso funtzio garrantzitsuak betetzen ditu organismoan, eta koipe eta alkohol gehiegi hartzen duenean, noizean behin bada ere, gehiegizko esfortzua egiten zaio, eta hori saihestu edo, gutxienez, konpentsatu egin behar da.

Eguberrietako otorduetan, ohikoa ez bezalako platerak sartu ohi dira, eta, askotan, koipe asko izaten dute: arkume errea, azpizuna foiearekin, bieira gainerreak gurinarekin, saltsak esne-gainarekin edo maionesarekin edo gaztarekin, etab. Gainera, edozein ordutan txikitzen dira turroiak, mazapanak, polboroiak eta Gabonetako gainerako produktu tradizionalak, guztiak ere kaloria, gantz eta azukre ugarikoak. Hori dela eta, gehiegizko ahalegina egiten da gibelarentzat, eta digestio-sintomen bidez agertu ohi da, hala nola, ardorearen edo pirosiaren bidez, urdaileko pisutasunaren bidez edo dispepsiaren bidez, baita buruko minen bidez ere, etab.

Alkohola, koipe gehiegi izateaz gain, gibelaren beste erasotzaile nagusietako bat da. Egia da Eguberrietako jatorduen aurretik ohiko vermouta izaten dela, eta banketean ez da ardoa falta izaten inongo mahaitan, edozein motatakoa izanda ere. Sorbeteak edo xanpaina oso ohikoak dira otordu bat ixteko, eta turroiekin eta bazkalondoarekin kopak agertzen hasten dira.

Ezaugarri horiek dituen otordu isolatu batek ez du ondorio larririk izango, baina bai hori maiz eta gehiegi errepikatzen denean. Aurtengo Gabonetan, alkoholik ez duten edarien kantitateak murriztea edo edari alkoholdunak murriztea ere gomendatzen da.

Oso gomendio erabilgarriak
Gabonetan gibela egoera onean eduki dezaketen aholku batzuk aipatzea inoiz ez dago soberan.

– Egun hauetan ez ahaztu barazkiak: Goarnizio-barazkitxoak, fruituak postrean edo lekale-platerak ere bai, osasunerako oso onuragarriak diren gai antioxidatzaileak emango dituztenak. Horrez gain, zuntzak hesteetako igarotzea eta hondakinez gain, gorozkiak ere ezabatzen laguntzen du.

Funtzio hepatikoa hobetzen laguntzen duten elikagaiak sartzea, horien printzipio mikatzak hala nola txikoria, orburua edo endibia.

Okelen, arrainen eta arrautzen kopurua murriztea. Menuak bi plater eskaintzen baditu, haragia eta arraina, horietako bat aukeratzea komeni da, arrautzak ere sartzen diren askoren zati baitira eta proteina gehiegi izateak ere eragin negatiboa baitu gibelean. Beste aukera bat da elikagai horien kontsumoa murriztea.

– Edari alkoholdunen gehiegizko kontsumoa mugatzea edo zukuekin, gaseosarekin edo light freskagarriekin txikitzea.

Etxeko prestakinak hobestea, horrela beti jakingo baitira erabilitako osagaiak eta horien kantitateak.

– Sartu barazki- edo haragi-saldak, koipegabetuak, sargitzeaz gain gorputza eguraldi txarraren aurrean intonatzen dutenak.

– Egunean 6-8 baso ur edatea, edo otorduetan edo otorduetatik kanpo, toxinak ezabatzen laguntzeko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak