Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberrietan gizendu gabe jatea: bai, posible da

Sukalde-trukuak eta aholku dietetikoak, errezeta arinak, zaporetsuak, originalak eta errazak Gabonetako menuetan aukeratzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2008ko abenduaren 23a
Img polvorones Irudia: Flora B

Egun horietako plater tipikoak, errezeta tradizional berreskuratu eta sendoen ondorio direnak, eta ia amaigabeko plater-zerrenda bat, jaieguneko otordu bakoitzerako, ez dira menu orekatuaren kontzepzioan agertzen. Hala ere, elikagai kalorikoen kontsumoa neurrizkoa bada eta banakoen berezitasunetara egokitzen bada, ez du zertan osasunerako arazo izan, egun horietan dietarekin nolabaiteko permisibitatea onartzen baita. Gainera, egun horietan erregimena alde batera uztea (gehiegikeriarik gabe), kaltegarria izan beharrean, alderdi emozionalean positiboa izan daiteke. Baina ez du balio engainatzeak: gehiegikeriei aurre egiteko neurriak hartu behar dira.

Gabonetako menu arinagoak

/imgs/2008/12/polvorones1.jpgEgun berean polboroi bat (30 gramo, 160 kaloriaren baliokidea), bi bonboi (30 gramo, 140 kaloria), txokolate-turroi zabal bat (130 kaloria), hiru txibi erromatar erara (170 kaloria) eta arkume-errazio bat aranpasekin (700 bat kaloria) jaten badira, 500 eta 700 kaloria gehiago irentsiko dira egunean, gomendatutako kantitatea baino. Ez da larritu behar bazkaldu ondoren paseo luzea ematen bada eta gehiegikeriak konpentsatzen badira beste janari arinago batzuekin eta hurrengo egunean menu fresko batekin. Horrela, jaiegunetan kaloria gehiago hartzeak ez du zertan pisu irabazi.Janariaz beldurrik gabe gozatzeaErrezeta tradizionalak moldatzea da gakoa, zapore eta oroitzapen atseginei uko egin gabe, osasuntsuago eta orekatuago egiteko.Eguberrietako menu arinagoak diseina daitezke, zapore bizi eta gozoenez gozatzeko aukera ematen dutenak. Zapore horiek, gainera, errezeta bereziak izaten dira, eta ez diote uko egiten elikadura orekatua eta osasuntsua izateari. Ondoren, sukalderako hainbat truku eta aholku dietetiko eskaintzen dira, proposamen osasungarri eta arinak hautatzeko, aberatsak, aberatsak eta osasuntsuak izan daitezen.

Sarrerakoak. Arinak eta begetariano gehiago. Landare-zuntzak gosea asetzen eta lasaitzen du. Plateraren aurkezpen txukuna egiten du besteak. Oso ikusgarriak dira txanpinoi-pintxoak baratxuri- eta tipulin-saltsan, barazki salteatuak kiwiarekin eta solomo-hestebetearekin, izokin freskoko tartarea gazta krematsuarekin edo foie-tosta otarrainxkekin eta mahaspasekin. Zapore eta arintasun aldetik, arrakastaren berme dira itsaskiak sartzen direnak, hala nola zigala plantxan kanonigoekin eta tomate majatuarekin, otarrainxkak piperbeltz eho berriarekin edo olagarroa ozpin-olioarekin.

Pateak, hestebeteak eta frijituak, zaporetsuak badira ere, kalorikoak eta indigestioak dira. Landare-pateak aukera bat dira, baldin eta orea esne-gainez leuntzen ez bada: berenjenak sesamoarekin, humusa edo patea garbantzuekin, tofua eta intxaurrekin edo tofua belar finekin.

Plater nagusiak. Entsaladak eta ernamuinak digestio ona egiteko akonpainamendu ezin hobea dira. Haragi-plater nagusietarako, koipe gutxienekoak hautatzea komeni da, hala nola hegaztiak (kapoia, indioilarra, oilaskoa edo ostruka) eta txerri- edo txahal-azpizunak. Oreka dietetikoa lortzeko, kantitateak errespetatu behar dira (125 gramo haragia errazio bakoitzeko eta 150 gramo arraina errazio bakoitzeko), eta ongailu eta saltsa koipetsu gehiegi gabe prestatu. Zaporearen kontrapuntua espezien eta usain-belarren nahasketa egokiak ematen dio, errezeta errazena plater gustagarriena bihurtzen baitute. Sukalde arin batean, oinarrizko aldaketa txiki batzuk hauek dira: maionesak eta margarina lightak aukeratzea, esne-gainaren ordez jogurta erabiltzea eta labean, papillote eran edo txingarretan prestatzeko aukera egitea.

Postreak. Aukeratu fruta fresko zati txiki bat edo infusio bat. Postreko izozkia gabonetako gozokien atzean? Hobe izozkia beste egun baterako uztea. Nahiz eta askotan jaki oparo baten osteko postre-izozkia digestio-sistema dela uste izan, ez dago topiko horren azalpen dietetiko, nutrizional edo fisiologikorik. Izozkietan erabiltzen den gantza (esne-gaina, gurina edo landare-koipea) ez da egosi, eta horrek azaltzen du, hein batean, izozkiak ez direla beste postre gozo batzuk bezain astunak. Baina horrek ez du esan nahi menutik elikagaiak hobeto digeritzen laguntzen dutenik. Aldiz, janaria oparoa izan bada, izozkiko kaloriak soberako menu bati gehitzen zaizkio.

Antzeko zerbait gertatzen da turroiekin, polboroiekin eta Gabonetako beste gozoki batzuekin: hobe postre ez den beste une baterako uzten badira. Ordu artean hartuta, urdailak lan gutxiago egiten du eta digestioa hobea da. Azukrerik gabeko edo fruktosadun turroiak ez dira hartu behar aukera arinago gisa edo kaloria gutxiagorekin, gantza ere baitute (almendrarena, hala badagokio). Energia gutxien dutenak zein diren jakiteko, komeni da nutrizio arloko etiketak irakurtzea eta marken artean konparatzea.

Kaloriak zenbatzeaGabonetako menuetan ohikoenak diren elikagaiek ematen dituzten kaloriak ageri dira taulan, baita energetikoak izateagatik nabarmentzen diren beste elikagai batzuk ere, gantz edo azukre asko dutelako.

/imgs/2008/12/tablanabidad1.jpg

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  •  Ez dago aurreko orririk
  • Orri honetan zaude: [Pág. 1 de 1]

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak