Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguerdian ariketa fisikoa egiten denean jatea

Bazkaldu aurretik edo ondoren kirola egiteko erabakiak erabakiko du zer elikagai mota eta zenbat kontsumitu behar diren.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2006ko azaroaren 23a

Jende askok aukeratzen ditu eguerdian ariketa fisikoa egiteko orduak, bai lanagatik, bai ordutegiengatik. Kasu horietan, oso garrantzitsua da modu egokian elikatzea, ariketa fisikoa egitean edo txori bat agertzean urdaila pisutsua izan ez dadin.
Jan aurretik edo ondoren?

Pertsona batek eguerdian ariketa egitea erabakitzen duenean, bazkaldu aurretik edo ondoren egingo duen baloratu behar du. Bi aukerak egokiak dira, betiere elikadura eta ariketa mota egokitzen badira.

Jan aurretik:


Bazkaldu aurretik ariketa fisikoa egitea erabakitzen bada, beharrezkoa da azken bazkaritik ordu asko ez pasatzea, nekea sor baitaiteke eta kirol-errendimendua murriztu. Energia-erreserbak agortzen direnean gertatzen da hori —organismoak karbohidratoak irentsi ondoren muskuluan metatzen duen glukogeno-erreserbak—.


Bazkaldu aurretik: nahikoa denborarekin, ogitartekoa; ariketa egin aurretik mokadutxo bat


Horregatik, komenigarria da goiz erdian ogitarteko bat sartzea edo zerbait irenstea ariketa egin aurretik. Platanoa, gaileta sinpleak edo barra energetiko bat bezalako fruta-pieza izan daiteke.

Bazkaldu ondoren:


Ariketa bazkaldu ondoren egiten bada, egokia da janariaren eta ariketaren artean 2 ordu inguruko tartea uztea, urdaila astun ez sentitzeko. Hala ere, askotan hori ezinezkoa da. Kasu horretan, mugimendu handirik behar ez duten jarduerak aukeratu behar dira, hala nola arrauna, step-a edo muskulazio-ariketak.


Jan ondoren: saihestu salda beroak eta egin apustu orearen, arrozaren edo ogiaren alde.


Saiatu behar da janaria ez dadin oso astuna izan elikagai motari eta kantitateari dagokienez. Saihestu elikagai likidoak, hala nola saldak, zopak edo kremak, eta aukeratu trinkotasun oretsuko elikagaiak. Janariak, funtsean, karbohidrato konplexuak edo xurgapen moteleko hidratoak izan behar ditu, hala nola arroza, pasta, patata, ogia, semola eta osoko zerealak. Plater nagusi horri proteinak eta postreko jogurta gehi dakizkioke, ondoren zukua edo fruta. Hobeto ulertzeko, menuaren adibidea izan daiteke:

Oilasko- eta arrautza-entsalada

Arroza fruitu lehorrekin eta intxaurrekin


Jogurta muesliarekin

Ogia eta ura.

Bi kasuetan, oso garrantzitsua da ariketa egin aurretik, bitartean eta ondoren organismoa behar bezala hidratatzea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak