Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

"Egunean 5" elkarteak dekalogo bat egin du Gabonetan osasuntsu jateko

Neguko fruta eta barazki tipikoen propietateen zerrenda ere badu dokumentuak.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2006ko abenduaren 07a

“Urtarrileko dieta tipiko zentzugabeetara jo beharrik ez izateko”, “5 al día” elkarteak dokumentu bat prestatu du “Gabonetan osasuntsu eta aberats jateko dekalogoa” izenburupean. Dokumentu horretan, besteak beste, Gabonetako menua aurrez planifikatzea, postreak frutarekin prestatzea eta platerak barazkiekin, oso koipetsuak ez diren haragiekin edo arrainekin egitea proposatzen da.

“Gabonetan izaten diren gehiegikeria gastronomikoak konpentsatzeko, nahikoa da gomendio horietako batzuk betetzea”, irabazi asmorik gabeko elkarte honek aditzera eman duenez. Horrez gain, neguko fruta eta barazki tipikoen propietateen zerrenda eta Elias Murciano sukaldariak egindako errezeta “osasuntsu eta errazak” daude dokumentuan.

Dekalogoak, besteak beste, dekorazio zainduaren eta plateren tratamendu egoki eta askotarikoaren alde egitea proposatzen du, osagai oso garestiak erabiltzen dituzten errezetak hautatu beharrean. Antolatzaileek, halaber, kontsumitzailearen eta gonbidatuen gustuen arabera prestatzen dituzte menuak, denden eskaintzaren arabera egin beharrean. Era berean, kontsumitzaileei gomendatzen zaie jaki-biltegian sasoiko fruta eta barazki nahikoak dituztela ziurtatzeko, baita mazapanak, turroiak eta polboroiak ere. “Egunean 5” elkarteak Gabonetako menuetan entsaladak edo barazki-salteatuak sartzea proposatzen du. Era berean, mantso jateko eta jaki gehiegi ez erabiltzeko gomendatzen du.

Bestalde, antolatzaileek denboraldiko fruta eta barazkien zerrenda egin dute, produktu horien propietateak gogorarazteko. Hala, zuntz, potasio eta antioxidatzaileak ematen dituzten mahatsez gain, kontsumitzaileak beste fruta batzuk ere erabil ditzake, hala nola anana, C bitamina, zuntz eta potasio ugari duena, edo sagarra, zuntz disolbagarria duelako nabarmentzen dena, hesteen mugimendua errazten duena.

Barazkiei dagokienez, “5 egunean” nabarmentzen dira oilaskoaren, Bruselako aza eta aza biziaren propietateak, betakarotenoen, C bitaminaren eta azido folikoaren mailengatik, eta perretxikoenak, B taldeko bitamina askoko produktuak eta iodoa eta potasioa bezalako mineralak. Arbia, txiribia, zerbak eta espinakak, eskarola, endibia, kardua eta orburuak osatzen dute elikagai osasungarri horien zerrenda zabala.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak