Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Egunean bost fruta-pieza jateak heriotza-tasa murrizten du

Cambridgeko Unibertsitatearen ikerketa baten arabera, C bitaminak gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua murrizten du

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2001eko martxoaren 28a

Herri-jakintzak dioenez, Jeltsek aurkitu zuen C bitamina XVI. mendean marinelek izaten zituzten gaixotasunei buruz jakin behar dugu. Beren bizitzaren zati handi bat itsasontzi batean igarotzen zuten, kontserbazio luzeko produktuekin elikatzen. Horregatik, fruta eta barazki gutxi jaten dituzte, eta hestebetea bezalako gaixotasunak izaten dituzte.

Orain arte, ikertzaileek ez dute lortzen C bitaminaren benetako onurei buruz ados jartzea, batez ere, bitamina hori ez delako elikagai hutsean ematen, beste substantzia batzuekin konbinatuta baizik. Beraz, elementu hori minbiziaren prebentzioarekin edo gaixotasun koronarioekin lotzen zuten datuak ez ziren erabakigarriak. Aurkeztu berri dena, agian, amorru berarekin jaiotzen da, baina argi dago ondorioetan. The Lancet aldizkari mediko ingelesak argitaratu berri du (www.thelancet.com), eta Cambridgeko Unibertsitateko medikuek egindako ikerketa baten datuak argitaratu dira. Ikerketa horren arabera, C bitaminak gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua murrizten du.

Gainera, kolpeetako orbaintzea eta sendabiderik azkarrena lortzen laguntzen du, hezurrak sendotzen eta minbizia sor dezaketen garuneko kalteetatik babesten. Datu horien arabera —19.496 pazienteren behaketatik lortuak—, ondorio hau ateratzen dute: “azido askorbikoak (C bitamina ere esaten zaio) heriotza-arriskua murrizten du arrazoi guztiengatik”. Horregatik, bitamina hori duten elikagaiak dietan sartzea gomendatzen dute. “Egunean zehar bost fruta-pieza edo entsalada txiki jatea da egokiena –esan duzu–. Hala eginez gero, eguneroko errazio bakoitzak 45 urtetik gorako pertsonek 4 urteko epean hiltzeko arriskua %20 murriztea lortuko luke”.

Ikerketak azaltzen duenez, bost pieza horiek ez dira nahitaezkoak; nahikoa litzateke 15 urtetik gorako pertsona ororen dietan egunean gutxienez 60 miligramo (kiwi bat) sartzea onura hori lortzeko. 12 hilabete bitarteko haurretan, gomendatutako dosia 35 mg da. 45 mg, 1 eta 10 urte bitartekoa bada, eta 50 mg, 11 eta 14 urte bitartekoa bada. “Hauek dira gutxieneko kopuruak”, azaldu du Carlos Lobonek, nutrizioan aditua denak. Adituek kaltzioarekin edo bioflavonoideekin laguntzea gomendatzen dute, bitamina horren ekintza indartzeko. Bioflavonoideak geruza zurian daude, eta geruza horrek zitrikoak inguratzen ditu larruazalaren azpian. Gainera, fruta fresa zukuak edo latako produktuak baino nahiago izaten dute, C bitaminak balioa galtzen baitu airean -zukuak -, beroan -edari ontziratuak – eta uretan jartzen denean. Antzeko zerbait gertatzen da Espainian zazpi milioi etxebizitza kontsumitzen dituzten bitamina-konplexuekin.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak