Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Egunean ehun kaloria gutxiago jatea

Errazioen tamaina txikitzeak eta neurriz jateak kaloria gutxiago ematen ditu goserik sentitu gabe.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2010eko martxoaren 02a
img_ensalada kcal hd

Hartzen diren kalorien eta egunero gastatzen den energiaren arteko aldea da obesitateari aurre egiteko faktoreetako bat. Energia gutxiago kontsumitzeko eta jarduera areagotzeko hainbat estrategia daude. Gauza sinpleek, hala nola egunean 15 minutu gehiago ibiltzeak edo egunean 2.000 pausu gehiago egiteak, funtzionatzen dute. Egiaztatu ahal izan denez, bizitza- eta elikadura-ohituretan gertatzen diren aldaketa txikiak helburu errealistetatik hurbilago daude, praktikan jartzeko aukera gehiago daude eta eraginkorragoak dira, denboran irauten baitute. Elikagai energetikoei dagokienez, pizzak edo ogitartekoak esaterako, ez da beharrezkoa horiek jateari uztea: erraz arindu daitezke. Hona hemen aldaketa txikiak egiteko eta emaitza onak lortzeko zenbait iradokizun.

Aldaketa txikiak, emaitza onak

Img ensalada kcal

Kaloria gutxiago jateko plan bat diseinatzeak sinplea eta eramangarria izan behar du, ez lan konplexua. Hori azaltzen du Estatu Batuetako “America On the Move” (AOM) ekimenak, zeinak aholku errazak ematen baititu egunero 100 kaloria gutxiago hartzeko. Gomendioak komunitateari, ikastetxeei, unibertsitateei eta lantokiei zuzenduta daude. Aldi berean, programak eguneroko jarduera fisikoa areagotzeko ideiak ematen ditu, hala nola 15 minutu gehiago oinez egiteko edo egunean 2.000 pausu gehiago egiteko.

Eguneroko kaloria-kontsumoa murrizteko, zentzuz eta neurriz aukeratu, prestatu eta jan behar da.

Nazio mailako ekimena da, eta aldaketa txikiak eragiten ditu elikadura-portaeran eta bizimoduan, AEBetako biztanleriari eragiten dion obesitate-epidemia geldiarazteko.

Programak aholkuak ematen dizkio erabiltzaileari errezeten osagaiak, prestatzeko modua eta menua osatzen duten plateren errazioen tamaina aldatzeko: entsaladak eta sarguneak, lehen eta bigarren platerak, postreak, goarnizioak, saltsak eta edariak. Kaloriak goserik sentitu gabe eta otorduetan ia nabaritu gabe gutxitzea zein erraza den ikus daiteke. Etxetik kanpo jaten den kasuetarako gomendioak ere ematen dira, baita gosariak, hamaiketakoak eta askariak energia gutxiago erabiltzeko moduak ere.

Zentzuz eta neurriz hautatu, prestatu eta jatea da gakoa. Horrela, erraz uler daiteke nola murrizten diren nabarmen plateren kaloriak keinu txikiekin:

  • Zerbitzatu fruta-plater bat izozki-koilarakada batez koroatuta, fruta-zatitxoekin egindako izozki-bol baten ordez.
  • Ohiko errazioaren erdia aukeratu, plater energetikoetan eta postreetan.
  • Zerbitzatu errazioa eta kendu lapikoa.
  • Plater txikiak erabili errazioak zerbitzatzeko.
  • Erabili zartagin itsasgaitzak.
  • Olio-aerosolak erabiltzea, koipe-gozagarri horren kantitate justua dosifikatu eta erraz zabaltzeko.
  • Ondu behar dena eta kendu ozpin-ontziak.

Programak ez du proposatzen pizzak edo ogitartekoak bezalako elikagai energetikoak jateari uztea, horiek arintzeko gakoak ematen baititu:

  • Gehitu gaztaren erdia pizzari.
  • Txigortu sandwicha gurinez busti gabe.
  • Ogitartekoetan landareak gehitzea, animalia-proteinak ordezkatuz.

1.200 errezeta hipokaloriko baino gehiago
Espainian, helduen %16 eta haurren %13 obesoak direla kalkulatzen da. Egoera horrek handitu egiten du hipertentsioak, garun-hodietako istripuak (iktusa), arteria-gaixotasun koronarioak, dislipidemiak, 2. motako diabeteak eta loaren apneak eragindako eritasun zerrenda luze baten artean eragiten duten erikortasun-tasa eta heriotza-tasa.

EROSKI CONSUMER aldizkariko dietista-nutrizionisten taldeak, kontsumitzaileari informazioa eta prestakuntza emateko lanean, edukiak prestatzen ditu elikadura osasungarria izateko, menu arinagoak lortzeko, saltsa arinak prestatzeko trikimailuak edo light elikagaien benetako zentzuari buruzko informazioa lortzeko.

Gozokiengatik ahultasuna dutenentzat, zapore gozo horretaz gozatzeko ideiak ematen dira, platerei azukrea gehitu beharrik gabe. Kaloria gutxiagoko aperitiboak ere proposatzen dira, etxetik kanpo hartuz gero. Osagarri gisa, EROSKIren on line errezetak 1.200 errezeta hipokaloriko baino gehiago ditu. Errezeta horietan, menua osatzen duten era guztietako platerak sartzen dira, kontu handiz diseinatuak, bai osagaiak aukeratzeko, bai gehiegizko pisua eta obesitatea duten pertsonentzat gomendatutako janariak prestatzeko eta erratzeko.

Era berean, kontsumitzaileak jakin behar du erosotasunak gehiago, okerrago edo modu ez osasungarrian jatera eraman dezakeela. Elikagaiak lortzeko gizabanakoak egin behar duen ahalegina zenbat eta handiagoa izan, orduan eta txikiagoa da kontsumoa. Hori jakitea baliagarria da eskura ez izateko gozoak edo bestelako elikagai energetikoak.

Estrategia errealista eta eraginkorra
Elikagaiak eskura izateak eta eguneroko bizitzako jardueretan ahalegin fisiko eskasa egiteak eguneroko aldaketak zailtzen ditu, bai elikaduraren bai bizimoduaren aldetik. Gainera, adinarekin, pisu-galeraren kontrako joera biologikoa dago, oinarrizko energia-gastua murriztuta. Horri gehitu behar zaizkio jateko gogo ona eta ohitura txarrak, behar baino elikagai gehiago eta maizago jateko.

James O doktorea. Hill, Coloradoko Nutrizio Ikerketako Klinikakoa (AEB). ), Elikagai eta Osasun Zientzien Unibertsitatean, AEBetako Nutrizio Elkartearentzako erreportaje batean, “zerbait jasangarria da”, “ohitura bihurtzen denean”. Elikadura-ohitura osasungarrien hezkuntzari dagokionez, “aldi baterako laguntza-programa edo -ekimen batetik haratago joan behar da”, elikagaien portaera-aldaketak denboran aurrera egin eta iraun ahal izateko. Hala, gizabanakoak gai dira dietan eta jarduera fisikoan aldaketa positiboak egiteko, mezu erraz, zehatz eta zehatzei erantzuteko.

2.000 pauso gehiago egunean

Colorado On the Move (America On the Move mugimenduaren aurreko mugimendua) ikertzaileek frogatu zuten portaera kuantifikagarriko helburu espezifiko bat duen programak (adibidez, egunean 2.000 urrats gehiago egitea podometro batekin kontabilizatuta) eragin positiboa duela jarduera fisikoaren mailetan. Autoreek adierazi dutenez, jarduera handitze horrek lagundu lezake AEBetako biztanleen urteko batez besteko pisu-irabazia (2 libra) prebenitzen.

Ekimen hori hainbat biztanleria-taldetan ebaluatu da, hala nola bigarren hezkuntzako, unibertsitateko eta pisu gehiegi duen haur bat gutxienez duten familietan. Emaitzak positiboak izan dira kasu guztietan: jarduera fisikoa etengabe handitzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak