Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Egunero intxaurrak jatea

Osasuntsu egoteko, egunero sei edo zazpi intxaur jan behar dira zenbait hilabetetan, eta horiek osasun kardiobaskularrean eta pisuan duten eragin positiboa egiaztatu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2011ko urriaren 26a
Img nueces Irudia: sanja gjenero

Intxaurrei aitortzen zaien lotura osasungarria bihotzetik babestea da. Elikagai koipetsuak diren arren, gainerako fruitu lehorrak bezala, gantz-azido asegabe ugari dituzte, eta parametro kardiobaskularrak (kolesterola, arterien osasuna eta hipertentsioa) hobetzen dituzte, pisua eta gorputz-osaera aldatu gabe. Predimed azterketak (Prebentzioa Mediterraneoko Dietarekin) nabarmentzen duenez, fruitu lehorrak eta oliba-olio birjina ezinbestekoak dira dieta batek arrisku kardiobaskularreko faktoreak murrizten laguntzeko. Era berean, onartzen da intxaurrak jatea onuragarria dela diabetearen kasuan; izan ere, intxaurren substantzia bioaktiboen kontzentrazioak intsulinarekiko erresistentziari eta diabeteari lotutako hantura kronikoaren prozesuetatik babes dezake, eta, gainera, horien osagaien ahalmen antioxidatzaileak Alzheimerretik babestuko luke.

Img nueces1
Irudia: sanja gjenero

Fruitu lehorrak maiz eta neurri egokian kontsumitzeak zerikusia du arteria-gaixotasun koronarioen tasa txikiagoekin eta lipido plasmatikoen profil hobearekin (kolesterola, triglizeridoak), pisuari eta gorputz-osaerari eragin gabe, nahiz eta oso elikagai energetikoak eta koipetsuak izan. Gainera, berriki egindako ikerketen arabera, intxaurren osagai antioxidatzaileek babesten dute Alzheimerra endekapenezko eritasun gisa prebenitzean.

Hilabeteko probaldia

Egunero, hiru hilabetez, 30-35 gramo intxaur jatea onuragarria da osasunerako

Giza osasunerako onura horien guztien aurrean, Eroski Consumer-ek intxaurren kontsumo erregularraren ondorioak probatzea eta egiaztatzea proposatzen die irakurleei. Hasi aurretik, norberaren nutrizio-egoera ezagutu behar da. Horretarako, odol analisi erraz bat egin behar da, lipido plasmatikoen (kolesterola, kolesterola, LDL kolesterola, HDL kolesterola, triglizeridoak) eta glukosaren mailak ebaluatzeko, besteak beste, eta gorputzeko gantzaren pisua eta ehunekoa ezagutzeko. Zenbait farmaziak odola aztertzeko zerbitzu azkarra dute, baita pisua kontrolatzeko eta gorputz-osaera aztertzeko makina ere, proba hasteko adinakoa.

Eroski Consumer-en proposamena da egunero, hiru hilabetez, 30-35 gramo intxaur jatea (6 edo 7 ale oskolik gabe). Une egokia izan daiteke elikadura-ohitura txarren aldaketa positiboak egiten hasteko, eta, aldi berean, propietate elikagarri eta osasungarri oso interesgarriak dituen elikagai bat sartzeko. Horretarako, lehenengo pausoa da dieta berrikustea eta intxaur eskukada bat sartzea, eguneroko dietan ohikoa den beste elikagai koipetsurik ez izatearen truke. Intxaurrak dira gosariko gurinaren edo margarinaren, igurzteko gaztaren edo bazkaldu edo afaldu ondoren irensten den zatiaren, hestebetearen edo hamaiketako- edo askari-patearen eta aperitiboko patata frijituen ordezko perfektua.

Egunero intxaurrak jateko zazpi ideia

  1. Gosaria intxaurrekin lagundu: ogia, mueslia, zerealak, gazta freskoa edo gaztanbera.
  2. Entsaladei gehitu, hala nola letxuga askotarikoak gazta freskoarekin, intxaurrekin eta laranjekin, edo eskarola muskuiluekin, granadarekin eta intxaurrekin.
  3. Jarri arroza, pasta, kuskusa eta dilistak, besteak beste, intxaur txikituekin.
  4. Sartu bigarren plateren errezetetan, hala nola oilasko-, arkume-, txahal-gisatuak, arraina labean edo betegarria.
  5. Nahastu intxaurrak esnekiekin, hala nola mamia, jogurta edo gazta freskoa.
  6. Otordu artean intxaur eskukada bat hartzea, hamaiketakoa edo askaria egiteko.
  7. Intxaurrak dituzten gozoki bereziak eta apartekoak prestatzea: intxaur-ogia eta mahaspasak eztiarekin, bizkotxoa, sagar-konpota eta udarea intxaurrekin.

INTXAURRAK JATEAK EZ DU GIZENTZEN

Zenbaitek uste du intxaurrak jateak, hala nola fruitu lehorrak eta elikagai energetiko eta koipetsuak, pisua irabaztea ekar dezakeela, eta horregatik ez direla egunero edo nahi den maiztasunarekin jaten. Hori dela eta, azterketa zientifiko askok frogatu dute egunero intxaur kopuru jakin bat jateak eragina ote duen ohiko kontsumitzaileen pisuan eta gorputz-osaeran. Azterketa epidemiologikoek intxaurren kontsumoaren maiztasunaren eta gorputz-masaren indizearen arteko alderantzizko erlazioa erakusten dute.

Espainian, informazio hori berresten duten emaitzak Predimed azterlanaren ondorio dira. Azterlan horrek egiaztatu duenez, fruitu lehorren kopuru neurritsua hartu ondoren, subjektuen artean ez zen pisu-igoerarik izan. Datu horien arabera, esan daiteke 30 edo 35 gramo fruitu lehorren eguneroko kontsumoak ez duela eragin negatiborik gorputzaren guztizko pisuan, nahiz eta dietan kaloria gehiago eman. Pisua irabazi den kasuetan, uste baino askoz txikiagoa izan da eta ez oso esanguratsua.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak