Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguzkia ondo hartzeko menua

Ura, frutak, barazkiak eta barazkiak dira azalaren babesle nagusiak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2006ko ekainaren 21a

Uda hasten da eta berarekin gero eta pertsona gehiago dira
egun libreak hondartzan edo igerilekuan ematen dituzte,
eguzki-izpi biziak. Bero egun hauetan beharrezkoa da zaintzea
azala eta egoera onenean edukitzea. Horretan, elikadura
funtsezko eginkizuna du, bitaminak, mineralak eta antzeko elikagaiak baitira.
eta antioxidatzaileak ezinbestekoak dira azala udan zaintzeko.

Azala etengabe berritzen da, eta horrek mantenugaiak behar bezala hartzea eskatzen du.
Horietakoren baten urritasunari eguzkitan luzaroan egotea gehitzen bazaio berotzen den ordu eta egunetan, azalean hainbat alterazio agertzen dira, eta
begi hutsez -zimurrak, distira falta, sequedada-. Azken finean, horrek guztiak azala garaia baino lehen zahartzea dakar. Aldiz,
Azalaren berrikuntzan, hidratazioan eta elikaduran eragin handiena duten mantenugaiak behar bezala emango direla bermatzen duen elikadurak larruazala mantentzen laguntzen du.
egoera ezin hobean, eta larruazalaren freskotasuna mantentzen. Hala ere, eguzki-erredurak galarazi eta melanoma-arriskua murrizten duen benetako babes-efektua da eguzkitik babesteko kremak egoki erabiltzea, eta eguzkitan gehiegi ez egotea, batez ere ordu arriskutsuenetan, eguerdian.

Substantzia antioxidatzaileak

Adituen esanetan, dieta askotarikoa eta orekatua egitea da onena
antioxidatzaile kopuru egokia lortzeko modua. Organismoak
berez, zenbait substantzia antioxidatzaile eta
elikagaietatik beste batzuk lortzen dira, hala nola A, E eta C bitaminak,
selenioa eta zinka eta polifenolak. Horiek guztiek eragotzi egingo dute eguzkiaren UVA izpien eragin kaltegarria eta oxidatzailea, azala zuzenean ukituz gero; beraz, babes-faktore gisa jokatzen dute, larruazalaren itxura hobetzen laguntzen baitute, azala fresko, leun eta ondo elikatuta egon dadin.

Antioxidatzaileak, nagusiki, elikagaietan egoten dira
barazkiak, eta uda sasoirik onenetakoa da fruta- eta barazki-barietate askoren zaporeaz gozatzeko, hala nola azenarioa, tomatea, piperrak, espinakak, arbeletxekoak, melokotoiak, gereziak eta meloia. Gainera, gantz asegabeak ere ezinbestekoak dira
ondo egituratutako azala izateko. Horretarako, platerak oliba-olio birjinaren zorrotada on batekin ondu ditzakegu, edo entsaladei aguakate-zatiak gehitu, edo hondartzara edo igerilekura fruitu lehor eskukada bat eraman, aperitibo gisa.

A eta E bitaminatan aberatsa den menua

Udako edozein egunetarako menu egokia. Hondartzara edo igerilekura joaten bada, elikagaiak eta edariak eramatea pentsatu beharko da.
izotzez hoztutako hozkailuetan, eta leku freskoan mantendu.

Gosaria:
Medidas de seguridad.

Basokada bat esne muesli eta hiru zereal sagar eta intxaurrarekin
– Galleta integralak.
– Fruta-irabiakia

Goiz erdia:
– Jogurta eta urdaiazpiko ondu txigortu bat oliba-olioarekin.

Bazkaria:
Tomate, pepino eta limoizko irabiaki hotza
– Leka- eta ganba-entsalada tomate-ozpin-olioarekin
– Haragi- eta piper-burruntzia
– Ogi integrala eta meloia.

Askaria:
– Fruitu lehor eskukada bat. Ura.

Afaria:
Medidas de seguridad.

Azenario-entsalada mahaspasa-ozpin-olio epelarekin
Medidas de seguridad.

Baserriko tortilla
– Ogi integrala eta

fruta-mazedonia jogurtarekin

Menuan zuku naturalak, irabiakiak, kremak edo infusio hotzak eta ura sartzea nahikoa likido hartzeko modu freskagarria da.

Azken finean,
larruazalarentzako oinarrizko mantenugai guztiak.
osasun egoera ezin hobean. Elikadura zaintzeaz gain,
bereziki udako hilabeteetan, zenbait neurri hartu behar dira
eguzkitan egon bitartean, azaleko minbizia saihesteko.
Hurrengo artikuluan zenbait aholku ematen dira. Azaleko minbizia prebenitzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak