Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura eta zelulitisa, lotuta al daude?

10 emakumetik 9ri eragiten die zelulitisak, eta askotan dieta, metodo edo gehigarri ez-eraginkorrak izaten saiatzen dira

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2014ko ekainaren 16a

Izterrak edo aldakak baino gehiago, azken hamarkadetan modako aldizkariak inbaditzen dituzte, baina ez da harritzekoa, ikusmena edozein kioskotatik pasatzean. Egoera horrek arraza guztietako emakumeen% 85en eta% 98ren artean eragiten duela adierazten duten datuak daude. arazo hori zorroztasunez landu behar da, baldin eta ez bada inolako oinarririk gabeko tratamendu dietetikoen eremuan ugari diren guru faltsu ugariek izan ditzaketen sareetan erori. Artikulu honetan zelulitisa zer den eta dieta, elikagai edo tratamendu batzuen eraginkortasuna zein den azaltzen da.

Irudia: Nattu

Zer da zelulitisa?

Estatu Batuetako Medikuntzako Liburutegi Nazionalaren hiztegiak (tesauro) honela definitzen du zelulitisa: “ehun konektiboaren hantura akutua, lausoa eta zornetsua, batez ere larruazalpeko ehun sakon eta, batzuetan, muskularrak, zauri baten infekzioa, ultzera edo azaleko beste lesio batzuen ondorioz gertatzen dena”. Beraz, herritar arruntak “zelulitisa” deitzen zaiona ez du hitzaren definizio erreala islatzen.

Hala ere, Espainiako Errege Akademiak (RAE) hitza lagunarteko eremuan erabiltzeko aukera ematen du, gorputzeko atal batzuetan, azalaren azpian, metatzen bada. Nolanahi ere, zenbait ikertzailek diotenez, larruazalaren azpian dagoen ehunaren alterazio metaboliko gisa definitzen dute zelulitisa, gorputzaren itxura aldatzen baitu, eta, gainera, laranja-oskolarena edo cottage gaztarena. Emakumeei eragiten die batez ere, eta izterretan edo ipurmasailetan egoten da.

Zelulitisaren aurkako dietak, elikagaiak edo gehigarriak

Dietetikaren eremuan, hainbat proposamen egiten dira, zelulitisari aurre egiteko elikaduran aldaketak egitea iradokitzen dutenak. Badira, halaber, elikagaiak, “sendabelarrak”, “erredura” edo osagarri nutrizionalak, gorputzeko atal desberdinetan metatutako gantza modu lokalizatu batean kentzeko gai direnak. Horrek ez du zientzia-oinarririk, 2004ko abenduan Mathew Avram doktoreak Europako Dermatologia Laser Elkartearen (Journal of cosmetic and laserthery) argitalpen ofizialean zehaztu zuen bezala.

Ariketa fisikoa egiteak, tabakotik alde egiteak eta dieta osasungarriari jarraitzeak zelulitisa prebeni dezakete edo aurrera egin dezakete

Pertsona askok nahasi egiten dute gehiegizko pisua (osasunarentzat arriskutsua da epe luzera) eta zelulitisa. Garrantzitsua da nabarmentzea gizentasunak ez duela zelulitisa eragiten: emakume mehe asko aurkezten dute, eta gizentasuna duten gizon gutxi batzuetan baino ez. Edonola ere, ez da beharrezkoa pertsonak obesitatea izatea zelulitisa egon dadin, bai sedentarismoa bai pisua handitzea. Horri gehitu behar zaio erretzearen edo alkohola edatearen ondorio negatiboa. Beraz, zentzuzkoa da ariketa fisikoa egitea eta obesitatea prebenitzea, zelulitisa azaleratzea edo lehendik dagoena okertzea saihestu nahi bada. Zenbait arrazoik azaltzen dute zergatik areagotzen den sedentarismoa, baina bi nabarmentzen dira:

  • 1. Masa muskularra murriztu eta gantz-masa handitzen du.
  • 2. Tendoien eta muskuluen biguntasuna handitzen du.

Bi egoera horiek eraginkortasun txikiagoa dute beheko gorputz-adarrek odola ponpatzeko mekanismoaren eraginkortasunean, eta horrek areagotu egiten du zelulitisa izateko aukera.

Gorputz-pisua murriztu edo ariketa fisikoa egin ahal izateko, beharrezkoa da zelulitisa hobetzea, ezarrita dagoenean, baina ez dago ongi diseinatutako ikasketarik (gauza bat da gaitza prebenitzea eta beste bat tratatzea). Nolanahi ere, pisua galtzea gutxitu egiten denez zelulitisa (nahiz eta horrek eragiten dituen arrazoi fisiologikoak aldatu ez), gaixotasuna tratatzeko lehen urratsa ariketa gehiago egitea eta dieta osasungarria egitea da, Avram-en arabera. Hauek dira kontuan hartzeko beste aholku batzuk:

  • Ez erabili sarritan takoi altuko zapatak.
  • Arropa egokiturik ez erabiltzea.
  • Ez pasatu denboraldi luzeak posizio berean.

Zelulitisa: oso erabilgarriak ez diren tratamendu ugari

Zelulitisa tratatzeko promesak ez dira bukatzen nutrizio-gehigarrietan edo dieta miragarrietan: teknika ez-inbaditzaileak (produktu kosmetikoak, eskuzko masajeak edo mekanikoak, baita jantziak ere), eta inbasioak (liposukzioa, adibidez). Hala, profesional askok zelulitisa lantzen saia daitezke: zirujauak, masajistak, dietistak eta terapeutak. 2011n, Hexsel eta Soifrefmann-ek, zelulitisaren tratamendu kosmetikoen edo medikuen eraginkortasuna berrikusi zuten. Haren ikerketa Seminars incutaneous medicine and surgery aldizkarian argitaratu zen, eta egiaztatu ahal izan diren hobekuntza kliniko gutxi daudela ondorioztatu zuen. Datu suntsitzaile bat erantsi dute: ez du inongo tratamendurik erakutsi zelulitisa konpontzeko.

Literatura zientifikoaren berrikuspen sistematikoa da berriena, eta, horren bidez, jakin nahi izan du ea oso erabilgarriak diren zelularen aurkako krema ezagunak. Italiako ikerlari-talde batek egin du, eta 2014ko urtarrilean argitaratu zituen Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology aldizkarian. Azterketa horren arabera, krema horiek “neurrizko” eraginkortasuna dute. Zehatzagoak izateko, izterraren zirkunferentziaren murrizketa 0,46 zentimetrokoa da, hots, izterren perimetroan zentimetro erdiko murrizketa. Zerbait, denbora, itxaropenak eta dirua gastatu aurretik oso kontuan hartzeko.

Etiquetas:

Dieta grasa-eu zelulitis

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak