Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura Komunitarioaren Espainiako Elkarteak eta OCUCk elikagai funtzionalei buruzko informazio-kanpaina jarri dute abian

Ohartarazi dute produktu horiek kopuru normaletan kontsumitu behar direla eta ezin dutela ohiko dieta ordezkatu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2003ko abenduaren 17a

Javier Aranceta Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteko idazkariaren arabera, elikagai funtzionalak kontsumitzea, osasunerako onuragarri diren Omega 3 gantz-azidoak, azido folikoa, kaltzioa edo bitaminak bezalako mantenugairik gabeko dieta desorekatuaren jarraipenak eragindako mantenugairik eza konpentsatzeko irtenbideetako bat da.

Elikagai horien ustezko onurak bermatzen dituzten ikerketa zientifiko nahikoak dauden arren, Europan ez dago berariazko arauketarik produktu horientzat, eta, beraz, “kontsumitzaileen artean desinformazio asko dago”, dio Montserrat Torrentek, Kataluniako Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeko (OCUC) lehendakariak.

Informazio falta hori osatzeko, Nutrizio Komunitarioko Espainiako Elkarteak eta OCUCk produktu horiei buruzko informazio-kanpaina jarri dute abian, gero eta ohikoagoak baitira espainiarren dietan. Ekimen horretan, elikagai funtzionalei buruzko berariazko gida bat banatuko da.

Ez dira panazea

Gaur egun, Espainian 200 elikagai funtzional baino gehiago daude, hala nola esnea edo kaltzioarekin aberastutako jogurtak, hezurrak eta hortzak garatzen lagun dezaketenak.

Hala ere, Arancetak ohartarazi du elikagai funtzionalak, kantitate normaletan kontsumitu behar direnak, ezin direla ohiko dieta ordezkatu. “Uste badugu elikagai horiek panazea direla eta haiekin frutak eta barazkiak kontsumitzeari utz diezaiokegula, oso oker gaude”, dio.

Nutrizioan aditua den honek produktu funtzionalak kontsumitzea gomendatzen die arrain gutxi eta gantz saturatu ugari duten pertsonei, bai eta haurdun daudenei, gaixotasun kronikoak dituzten adinekoei eta zenbait gaixotasun kardiobaskular, gastrointestinal, osteoporosi edo diabetizateko arriskua dutenei ere.

Bestalde, Montserrat Torrent-ek azpimarratu du beharrezkoa dela mota horretako elikagaiak arautzen dituen etorkizuneko Europako legediak kondaira bat eranstea elikagai horietan dauden mantenugaiei buruz eta kontsumitzaileen osasunari onurak ekartzeko behar den kopuruari buruz.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak