Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura, loa eta obesitatea

Elikadura-orekak egunez eta gauez esnatzea eta lo egitea errazten du, eta pisu osasuntsua mantentzen laguntzen du.

img_platanos 1 Irudia: Eyup Salman

Nola eragin diezaioke loak elikadurari eta, beraz, obesitateari? Erantzun posible bat Extremadurako Unibertsitateak ematen du. Giza elikaduran eta elikaduran adituak direnek azterketa bat egin dute, eta bertan elikadura egokia loaldiaren kalitatearekin eta pisu egonkorra lortzearekin erlazionatu dute. Elikadura-orekak egunez esnatzea eta gauez lo egitea laguntzen du, eta horrek pisu osasuntsua izaten laguntzen du.

Img
Irudia: Eyup Salman

Ikerketa zientifikoek azaltzen dutenez, loarekin zerikusia duten hormonen sintesia elikagaiek dituzten mantenugaien araberakoa da, besteak beste. Estatistikek baieztatzen dutenez, sei pertsonatik batek ez du gauez behar bezala atseden hartzen, insomnioz edo lo indarberritzailea lortzen ez duelako. Arazo horren arrazoiak askotarikoak izan daitezke, baina horietako bat dieta da. Egun osoan kontsumitzen diren elikagaiek eta horiek hartzeko baldintzek zuzeneko eragina dute lo egiteko unean. Loaren kalitatea dietarekin lotuta dago.

Irakastekoa eta grelina asetasuna eta gosea eragiten duten bi hormona dira, eta loan parte hartzen dute, Carmen Barriga UEx-ko adituak dioenez. Aitzitik, tirosina eta fenilalanina aminoazidoetan aberatsak diren elikagaiek, hala nola urdaiazpikoak, arrautzek edo haragi gorriak, katekolamina-sintesia egiten laguntzen dute. Katekolamina neurotransmisorea da, eta zainketa-egoera aktiboagoa eragiten du. Beraz, garrantzitsua da jakitea zer elikagai diren gomendagarriak esnaldia hobetzeko, eta, beraz, ez dira hain egokiak loa erregulatzeko; beraz, modu naturalean lortzen da pisu egonkorra izatea.

Zaintza bultzatzea da gakoa

C bitamina duten frutek, zitrikoek bezala, esnaldia errazten dute egunez

C bitamina duten frutek, zitrikoek eta kiwiak esaterako, esnaldia errazten dute egunez, ikerlanaren arduradunaren arabera, eta ahalmen antioxidatzaile bikaina duten elikagaiak dira. Goizean kontsumitzea komeni da, egun osoan egoera konstantean egoteko. Funtzio bera dute xurgapen moteleko karbohidratoek, batez ere zerealek, zeinak, gainera, odoleko glukosa-mailari eusten laguntzen baitute.

Gauez lo egitea

Arratsaldean, gauez lo egiteko, gorputza erlaxatzen hasi behar da. Helburua loa eragiten duten zenbait hormona jariatzea da, bereziki melatonina eta serotonina. Elikagai batzuen osaerak nerbio-sistemari eragiten dio eta lo-egoera errazten edo aldatzen du. Kaltzioa eta magnesioa nerbio-konexioetan garrantzi handia duten mineralak dira, eta, beraz, dietan ekarpen handiagoa egiteak lo egitea eta gauez atseden hartzea errazten du.

Arratsaldean esnekiak gomendagarriak dira, triptofano ugari duten elikagaiak baitira, serotonina sortzea sustatzen duen aminoazidoa. Horrek ongizate-sentsazioa eragiten du, eta triptofanoa lehenago odolera pasatzen laguntzen du. Aldiz, janari kitzikagarriak saihestu beharko dira, gauez loa mantentzeko. Tea, kafea edo alkohola, txokolatea edo edari energetikoak saihestea komeni da.

triptofanoa batez ere, aminoazido funtsezkoa da melatonina eta serotonina sortzeko; beraz, beharrezkoa da aminoazido hori duten elikagaiak kontsumitzea, indarberritze-amets bat lortzeko. Bananak, esnea, haragia, arrain urdina edo fruitu lehorrak dira aminoazido hori gehien duten elikagaiak. Xurgapen moteleko karbohidratoek ere eragina dute loan. Triptofano gehiago jartzen da, eta intsulina gehiago jariatzen da, batez ere ogia, patatak, arroza eta zerealak.

FUNTSEZKO ELIKAGAIAK

Esnaldiak eta loak eragiten dituzten mantenugaiak ezagutzea funtsezkoa da pisu egonkorra lortzeko, Extremadurako Unibertsitateak egindako ikerketaren arabera. Gaueko loa lortzeko funtsezko elikagai batzuk proposatzen dira, horrela eguneko esnaldia errazteko eta, ondorioz, pisua kontrolatzeko.

  • Bananak. Erremedio natural onena dira, melatoninaren eta serotoninaren iturri zuzenak baitira, eta muskulu-erlaxatzaile gisa jarduten baitute magnesio-edukia dela eta.

  • Eztia. Azukre gehiegi hartzeak kontrako efektua eragiten du, hau da, efektu estimulatzailea. Hala ere, kopuru neurritsu batean, azukre-ekarpenak orexina desaktibatzen du, zainketa-egoerarekin lotutako neurotransmisorea. Azukrea kontrolatzea funtsezkoa da esnaldi eta loaren bi egoeretarako.

  • Ogi integrala. B1 eta B6 bitaminatan aberatsa, triptofanoa garunera iristen laguntzen du, eta, hala, nerbio-sistemak gauez atseden har dezan laguntzen du.

  • Omega 3. Omega 3 ugari duten elikagaiek digestio ona egiten laguntzen dute eta animoa altxatzen dute. Arrain urdina edo fruitu lehorrak onak dira omega 3 gantz-azidoak kontsumitzeko, triptofano sintesia errazteaz gain.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak