Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura osasungarria hirugarren adinean: hauek dira funtsezko 10 aholkuak

Elikadura onak ongizate orokorra errazten du, eta funtsezkoa da osasuntsu zahartzeko, dekalogo honetan zehazten dugun moduan.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2021eko otsailaren 20a
alimentos sanos tercera edad Irudia: Getty Images

Elikadurak, jarduera fisikoak bezala, funtsezko zeregina du pertsonen osasunean. Eta hori bereziki garrantzitsua da hirugarren adinean, gure organismoa ongizate orokorrean eragina izan dezaketen aldaketak izaten hasten denean. Jaten duguna, edaten duguna eta gure bizimodua zaintzea ezinbestekoa da osasuntsu, atsegingarri eta bete-betean zahartzeko, hemen zehazten dugun moduan. Erraz gogoratzeko, hartu kontuan 10 aholku hauek:

Hirugarren adinekoen elikaduraren dekalogoa

  • 1. Maiz edan ura, egarri-sentsaziorik ez izan arren. Zopak, kremak eta ur asko duten bestelako elikagaiak ere kontsumitzea gomendatzen da.
  • 2. Fruta eta barazki kopuru egokia kontsumitu. Zehazki, egunean bi errazio barazki eta gutxienez hiru fruta-anoa.
  • 3. Dietan lekaleak, arraina, arrautzak eta haragi osasungarriak sartzea, astean hiruzpalau aldiz.
  • 4. Hezurrak babestea. Esnekiak kaltzio-iturri onak dira, baina hezur-osasuna ere jarduera fisikoaren eta tabakoa eta alkohola saihestearen mende dago.
  • 5. Gatz eta azukre gutxiago hartu. Horretarako, ahalik eta gehien mugatzea gomendatzen da, hala nola gailetak eta gainerako opilak.
  • 6. Murtxikatzeko eta irensteko zailtasunak izanez gero, elikadura egokitzea. Fruta eta barazki osoak jan ezin badira, irabiagailutik pasa daitezke, baina ez puregailutik edo txinotik, behar den zuntza galduko bailitzateke.
  • 7. Adineko pertsonak janaria edo ura trabatzen badu, galdetu medikuari. Arazo larriago baten seinale izan daiteke, hala nola gaixotasun neurologiko baten edo istripu kardiobaskular baten seinale.
  • 8. Ondu. Janariarekiko interesa galdu bada eta jada plazer ematen ez badu, espeziak gatza ez erabiltzeko irtenbidea dira.
  • 9. Janaria erosi eta prestatzeko gaitasuna galduz gero edo jan duela gogoratzen ez bada, laguntza eskatu.
  • 10. Nutrizio-gehigarririk ez hartzea, profesional batek agindu ezean.

Gainera, oso garrantzitsua da elikadura onak bizimodu aktibo eta osasungarria izatea. Artikulu honetan hori lortzeko gomendio batzuk aurkituko dituzu.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak