Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadura zaintzea ezinbestekoa da digestio-osasunari eusteko

NUSA eta FEAD Digestio Ongizatearen Piramidea garatzen ari dira, digestio-aparatua osasuntsu mantentzen laguntzeko tresna berria

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2010eko abenduaren 29a

Elikadura zaintzea da digestio-osasunari eusteko lehen pausoa, Nutrizio eta Osasun Programako (NUSA) kideek diotenez. Izan ere, Digestio Aparatuaren Espainiako Fundazioaren (FEAD) laguntzarekin, Digestio Ongizatearen Piramidea garatu dute, digestio-aparatu osasungarria mantentzen laguntzeko tresna berria.

Piramide horren oinarrian barazki freskoak eta azala duten frutak daude. Oso egokiak dira zuntz asko dutelako, eta egunero jan behar dira. Osoko zerealak eta lekaleak bi egunean behin hartzea gomendatzen da. Piramidean esneki hartzituak ere sartzen dira, hala nola jogurtak eta bifidobakterioekin hartzitutako esneak, egunero kontsumitzeak digestio-arazoak hobetzen laguntzen baitute. Gainera, elikagaiak ondo hautatzea bezain garrantzitsua da haiek prestatzeko modua; beraz, hobe da lurrunetan, labean, plantxan edo wokean prestatzea.

Piramideak egunero bizitza aktiboa izatea eta ariketa fisikoa egitea gomendatzen du, hala nola ordu erdiz ibiltzea, funtsezkoa baita pisu egokiari eusteko, digestio astunak hobetzen laguntzeko eta igarotze-denbora erregulatzeko. Halaber, janarien ordutegiak errespetatzea eta egunero ordu berean komunera joateko ohitura hartzea gomendatzen da. Autoreek diotenez, otorduetatik 10-15 minutu igarotakoan komunera giro lasaian joateko ohitura osasuntsu bihurtzen da heste-igarotzea.

Gainera, egunean gutxienez bi litro ur edatea gomendatzen da, baita, ahal den neurrian, gehiegizko estresa saihestu eta ez erretzea ere. Adineko pertsonen kasuan, FEADeko lehendakari Manuel Valenzuelak idorreria modu berezian zaintzearen alde egiten du. “Frutak, lekaleek eta barazkiek, elikagai integralekin batera, behar den zuntza ematen dute. Gainera, komenigarria da egunero bifidobakterioekin hartzitutako esneak hartzea, hesteetako igarotzearen kontrolean eta digestio-ongizatean eraginkorrak direla erakutsi dutenak”, erantsi du Valenzuelak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak