Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikadurari buruzko uste faltsuak desmitifikatzeko gida egin dute

Argitalpenak ziurtatzen du ogiak ez duela gizentzen eta produktu integralek ere ez dutela argaltzen.
Egilea: mchavarrias 2008-ko abenduak 29

Gizartean indarrez ezarrita dauden elikadurari buruzko baieztapen eta uste faltsuak desmitifikatzeko, Espainiako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CECU) gida bat egin du elikadura-mito faltsuei buruz. Gida horretan esaten da, besteak beste, ogiak ez duela gizentzen, produktu integralek ere ez dutela argaltzen eta landare-koipeak ez direla beti osasuntsuagoak.

“Elikadura-mito faltsuak” gida, Kontsumoaren Institutu Nazionalaren (INC) diru-laguntza jaso duena, CECUk egindako eskaerari kontsumitzaileek emandako erantzunari esker egin ahal izan da, era horretako baieztapenak aurkez zitzaten. Ondoren, azterketa zientifiko bat egin zen egiazkotasuna amaitzeko.

Era berean, CECUk “Elikadura-ohitura osasungarriak” gida argitaratu du. Gida horren bidez, Mediterraneoko dietaren gakoak ematen dira, edo dieta orekatuaren eta ariketa fisiko erregularraren bidez pisu egokia nola lortu azaltzen da. Gida honetan dieta osasuntsuaren oinarriak azaltzen dira. Elikadura-piramidea eta dieta mediterraneoa deskribatzen dira, eta, ondoren, elikagai-multzoak azaltzen dira. Halaber, adierazten da beharrezkoa dela behar adina ur sartzea, gantzak saihestea edo noizean behin gozokiak, freskagarriak edo janari lasterra jatea. Astean zehar ariketa fisikoa egitearen garrantzia ere azpimarratzen du lanak.

Erabiltzaileen erakundeak gida honetan askotariko elikadura gomendatzen du, egunero talde guztietako elikagaiak jatera, egunean bost fruta- eta barazki-anoa hartzera, bost otorduak errespetatzera, janari lasterra kontsumitzera, janariaz gozatzera, elikagai onak eta txarrak alde batera uztera, janarien artean txikitzea saihestera, behar adina ur edatera eta egunean 30 minutu ariketa fisikoa egitera.