Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikagai eta edari gozoak, hortzen osasunerako seguruak?

Azidotasun handiko edo azukredun edariak eta elikagaiak hartzeak hortzetako higadurari eta, ondorioz, txantxarren garapenari eragiten dio.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko azaroaren 24a
img_dulces sin azucar

Bostongo Unibertsitateko ikertzaileek egindako azterketa zientifikoen arabera, zalantzan jartzen da azukrerik gabeko elikagai eta edarien kontsumoaren segurtasuna hortzen osasunerako. Adituek diotenez, ez dira sakonki aztertu gehigarri azido arruntek produktu horietan izan ditzaketen eragin kaltegarriak; izan ere, horien osaera azidoa dela eta, listuaren pH-a murriztu egiten dute, eta, beraz, hortzetako esmaltea ahuldu eta txantxarra sor dezakete.

Irudia: HealthHasieraHappy

Bere osaera naturalagatik, elikagai eta edari batzuk oldarkorrak dira hortzentzat. Produktu azidoak (elikagaiaren beraren azido naturalagatik edo gehigarri azidotzaile edo azidotzaileak dituztelako) eta azukredunak (berez gozoak direlako edo azukre erantsiak dituztelako) sartzen dira. Eguneroko jakiak dira: fruta-zukuak, edari freskagarriak edo azukredunak, marmeladak, litxarreriak, opilgintzako gozokiak, gozokiak eta txokolategiak.

Gehigarri alternatiboen ondorioak

Ez dakigu gehigarri azidoek hortzetako osasunean duten eragina, hortzetako esmaltea higatzeko ahalmena baitute.

Berritasun gisa, Bostongo Unibertsitateko Hortz Medikuntzako Eskolako ikertzaileek berriki egindako txosten batek kolokan jartzen du azukrerik gabeko elikagai gozoen hortzetako osasunerako segurtasuna. Txostenaren arabera, ohikoa da gozagarri horren ordez karbohidrato hartzigarriak erabiltzea, hortzetako txantxarra saihesteko. Mota guztietako gozogintzako, gozogintzako, gozogintzako eta edarietako produktuak.

Gehigarri alternatibo arruntenen artean poliolak edo “alkohol azukreak” daude. Xilitola eta sorbitola dira ezagunenak. Lehenengoak Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzaren (EFSA) onespena du, hortzetako osasunean dituen eragin positiboengatik, txantxarren eragina murrizten laguntzen baitu.

Ikerketaren egileek planteatzen duten arazoa da gehigarri azidoak daudela, hala nola zaporeemaileak, aromatizatzaileak eta kontserbatzaileak (azido zitrikoa edo E330, azido askorbikoa edo E300, azido fosforikoa edo E338, ohikoenak) azukrerik gabeko produktu ugaritan. Ikertzaileek uste dute kontserbatzaile azidoek hortzetako plakaren higaduran izan dezaketen eragin negatiboa aztertu behar dela, ohiko osagaiak baitira eguneroko kontsumoko azukrerik gabeko elikagai eta edari gozoetan. Duela urte batzuk, proposamen berritzaile gisa, zukuei kaltzioa gehitzea sortu zen, elikagaiaren berezko azidotasuna neutralizatzeko metodo gisa.

Helburua: azidotasuna neutralizatzea

Jaten den elikagai mota eta jateko modua, bakarrik edo lagunduta, funtsezkoak dira ingurunearen azidotasuna sortzeko edo kontrolatzeko. Azidotasuna neutralizatzen laguntzen duten neurri higieniko eta dietetikoak aplikatzea txantxarra prebenitzeko metodo eraginkorra da. Hona hemen hiru proposamen praktiko:

  • Janari bakoitzaren ondoren hortzak garbitu. Hortzei itsatsita geratu diren janari-hondarrak arrastatzeko neurri eraginkorrena da. Hortzetako pastarekin ezin bada garbitu, gutxienez hortzak eskuilatzea komeni da hortzetako osasun ona izateko, are gehiago txantxarra izateko joera badago.

  • Txikleak edo gozokiak azukrerik gabe igurtzi. Frogatuta dago azukre-alkohol azukreak dituzten azukrerik gabeko txikleak (neurriz eginak) murtxikatzea, hala nola xilitola edo sorbitola, eraginkorra dela listu gehiago sortzeko eta ahoko azidotasuna neutralizatzeko. Aholku erraz eta praktikoa.

  • Ordu artean ez jan janari “itsaskorrak”, hala nola gozokiak, girlatxeak edo turroiak, fruta lehortuak edo kakoztatuak, baita biskoteak eta galletak ere, hortzen artean hondakinak uzten baitituzte txikitzean eta itsatsitakoan. Elikagai horiek ordu artean jatea ohitura txarra da hortzen osasunerako, bereziki hortzak eskuilatzeko aukerarik ez badago edo azukrerik gabeko txikleak edo ortodontzia eramaten bada.

AZIDOTASUNA MURRIZTEKO BESTE NEURRI BATZUK

Azidotasuna neutralizatzen laguntzen duen beste neurri bat elikagai gozo edo azidoak “desordutan” ez jatea da; izan ere, agerian geratu denez, ingurunearen azidotasuna handitu egiten da, eta hori kaltegarria da hortzeria osasuntsu bat mantentzeko. Horretarako, bikarbonatoz irakuzten ere laguntzen du, bikarbonatoa konposatu alkalinizatzailea baita, hau da, ingurunearen azidotasuna neutralizatzeko baldintza ezin hobeak ditu. Txantxarra izateko joera izanez gero, jan ondoren ahoan sortzen den azidotasuna murrizten lagun dezake neurri horrek, eta are gehiago hortzak garbitzen ez badira, uretan disolbatutako bikarbonato apur batekin irakuzi behar da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak