Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Testu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du, eta itzultzaile profesional batek gainbegiratu du. Informazio gehiago, hemen.

Elikagai libragarriak, idorreriaren aurka eraginkorrak

Zuntz askoko elikagaiak eta osagarri dietetiko libragarriak hartzea sendagaiak hartzea baino hobeagoa da idorreria tratatzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2009ko otsailaren 14a

Askok diote idorreria dutela, libratzeko zailtasunak dituztela edo ez dutela nahi adina aldiz egiten; ondoeza izaten dute sabelaldean, urdaila handituta eta gasak. Hori saihesteko, batzuek sendagai libragarriak hartzen dituzte, eta horrela konpontzen dute arazoa. Hala ere, sendagai horietako askok albo-ondorioak dituzte, eta gorputza haietara ohitzea eragiten dute. Hori dela eta, zailagoa da gero egoera zuzentzea zuntz askoko elikagaiak edo elikagai libragarriak hartuta. Artikulu honek azaltzen du nola egin aurre idorreriari dietarekin, eta zer eginkizun duten osagarri dietetiko batzuek.

 

Img alimentos laxantes alc 01

 

Fruta freskoak, fruta lehortuak, fruitu lehorrak, barazkiak eta lekaleak zuntz ugariko elikagaiak dira. Talde horietan badira elikagai batzuk landare-jatorriko konposatu horren kantitatea handia izateagatik nabarmentzen direnak, eta, horregatik, erabilgarriagoak dira idorreria tratatzeko.

  • Barazkien artean, orburua nabarmentzen da (9,4 g zuntz/100 g).
  • Fruta libragarrienak basoko frutak dira, hala nola andere-mahatsa, mugurdia eta masusta (6-7 g zuntz/100 g), laranja (8 g/100 g), granada eta kiwia (3 g/100 g). Gainerako frutek 2 g/100 g zuntz inguru ematen dute.
  • Oro har, fruitu lehorrak (almendrak, pinaziak, hurrak, intxaurrak) eta fruta lehortuak (orejoiak, aranpasak, mahaspasak eta piku lehorrak) izaten dira zuntz gehien dutenak. Neurriz kontsumitu behar dira: lehenek gantz asko dute, eta, beraz, kalorikoak eta indigestoak izan daitezke; bigarrenak, berriz, azukre-iturri kontzentratuak dira. Eskukada bat fruitu lehorrek (25 gramo inguru) 2,5-4 g zuntz ematen ditu. Fruta lehortuen artean, aranak dira nagusi (16 g zuntz/100 g), eta, gainera, idorreriarentzat oso erabilgarriak diren etxeko erremedioak egiteko balio dute, hala nola udare- edo sagar-konpota aranekin. Era berean, aranek sorbitola dute (azukre-mota bat) eta hifroxifenilxantinaren eratorriak. Substantzia horiek, zuntzarekin batera, koloneko giharren jarduera estimulatzen dute, eta, ondorioz, libratzea errazten dute eta idorreria saihesten
  • Platerkada on bat lekalek (bi burruntzali) 80-90 g inguru ditu (lehorreko pisua), eta 10 g zuntz ematen. Dieta zuntzarekin aberasteko aukera ona dira lekaleak, eta, gainera, barazkiekin konbinatuz, zuntz gehiago izango dute.
  • Era berean, osoko zerealak idorreriaren aurkako elikagairik eraginkorrenetako batzuk dira; beraz, idorreria izanez gero, hobe ogi, biskote eta gaileta integralak hartzea, baita pasta eta arroz integralak ere.
  • Ebidentzia zientifiko batzuen arabera, gomendagarria da egunero jogurta edo beste esne hartzitu batzuk hartzea, hesteetako igarotze-denbora murrizteko eta idorreria hobetzeko duten eraginkortasunagatik.

Idorreriari aurre egiteko etxerako gomendio bat aipatuko dugu. Ipini bost aranpasa uretan, eta eduki 12 orduz; denbora hori igaro ondoren, aranak jan eta ura edan, baraurik edo oheratu aurretik. Ohera joan aurretik, laranja-zukua ere har daiteke, iragazi gabe (mamian dagoen zuntz guztia aprobetxatzeko), zukutan bigundutako bi edo hiru aranpasarekin. Etxeko beste erremedio batzuk ere eraginkorrak dira jende askorentzat, hala nola baraurik laranja-zukua edo ur epelez egindako kafe bat edatzea eta kiwi bat jatea.

Idorreriaren aurkako osagarri dietetikoak

Idorreria tratatzean, baliteke dieta nahikoa ez izatea. Kasu horretan, profesional batek baloratu beharko du beharrezkoa ote den osagarri bat hartzea, dietari zuntz gehiago emateko.

Gari-zahia edo olo-zahia dira aukera batzuk. Gari-zahia gari-alearen kanpoko estaldura da, eta zuntz disolbaezinetan aberatsenetakoa den iturri dietetikoetako bat da, hesteetako giharrak estimulatzeko eta gaitz hori tratatzeko eraginkorra. Produktu horiek aurkezteko moduak askotarikoak dira: zahia konprimitu gisa har daiteke, baina gosarirako zerealei edo gailetei ere gehitzen zaie. Hala ere, ez da komeni osagarriak hartzean neurriz gain hartzea. Gari-zahiaren kasuan, ez da komeni egunean 20-30 g baino gehiago hartzea, gehiegikeriaren ondorioak ez sentitzeko, hala nola flatulentzia, distentsioa eta sabeleko mina.

Idorreria dugunerako, glukomananoa da asko erabiltzen den beste osagarri dietetikoetako bat. Tuberkulu batetik (Amorphophallus konjac) datorren polisakarido bat da. Konposatu horrek ura xurgatzen du, eta gel lodi bat sortzen. Horrek hesteetako edukiaren bolumena handitzen du, eta, hala, hesteetako mugimenduak azkartzen dira, eta idorreria konpontzen da.

Baliteke osagarriak edo sendagai libragarriak ohituraz hartzea ez izatea epe luzerako konponbiderik egokiena; idorreria tratatzeko gakoa idorreria eragiten duten arrazoiak identifikatzea da.

Idorreria gogaikarria

Idorreriaren ezaugarrietako bat da gorozkien kantitatea eta pisua murriztea, eta hori, maiz, gorozkiak gogortzearekin lotzen da. Hala ere, idorreria definitzea zaila da, arazo subjektiboa baita, eta sintoma eta eragozpen oso partikularrak ditu. Hau da, ez da erraza zehaztea zer den hesteen ohitura normala, hainbat faktore baititu.

Diagnostikoa errazteko, biztanleria osasuntsu batean jotzen da kaka egiteko ohiko maiztasuna tarte honetan dagoela: astean hiru aldiz eta egunean hiru aldiz bitartean, kasuen % 75ean zailtasunik gabe kanporatuak. Kaka astean hiru aldiz baino gutxiagotan egiten bada, idorreria dagoela jotzen da.

Bizitzaren une batzuetan, idorreria gehiago ager daiteke. Haurrek kaka egiteko zailtasuna izan dezakete; haurdunaldia ere garai kritikoa da; eta, adinean aurrera egin ahala, idorreria kroniko bihurtu daiteke.

Idorreria gogaikarria

Idorreriaren ezaugarrietako bat da gorozkien kopurua eta pisua murriztea, eta hori, maiz, gorozkiak gogortzearekin lotzen da. Hala ere, idorreria definitzea zaila da, arazo subjektiboa baita, sintoma eta eragozpen oso bereziak dituena. Hau da, ez da erraza zehaztea zer den hesteetako ohitura normala, hainbat faktorek eragiten baitute.

Diagnostikoa errazago egiteko, uste da biztanleria osasuntsu batean kaka egiteko ohiko maiztasuna hiru aldiz handitzen dela astean, eta hiru aldiz, arazorik gabe kanporatzen direla kasuen %75etan. Kaka astean hiru aldiz baino gutxiagotan egiten bada, idorreria dagoela jotzen da.

Idorreria gehiago ager daiteke bizitzan. Haurrak kaka egiteko zailtasunaren biktima izan ohi dira; haurdunaldia ere garai kritikoa da; eta, adinean aurrera egin ahala, idorreria kroniko bihurtzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak