Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikagai libragarriak, idorreriaren aurkako eraginkorrak

Ondoeza tratatzeko baino zuntz askoko elikagaiak eta osagarri dietetiko laxanteak behar dira
Egilea: Maite Zudaire 2021-ko abenduak 6
Img alimentos laxantes alc hd
Imagen: Denira

Jende askok dio idorreria duela, ebakuatzeko zailtasunak dituela edo ez duela nahi adina aldiz egiten; traba egiten dio sabelaldeari, urdaila handitzen du eta gasak sortzen ditu. Ondoeza saihesteko, bada sendagai laxanteak hartzen dituenik, horiek konpontzen baitute arazoa. Hala ere, horietako askok albo-ondorioak dituzte eta gorputzean bertan bizitzea eragiten dute. Hori dela eta, egoera zaildu egiten da zuntz bidezko elikagaiak edo elikagai laxanteak kontsumituz. Hurrengo artikuluak idorreriari dietarekin nola aurre egin azaltzen du, baita osagarri dietetiko batzuek zer eginkizun duten ere.

Elikagai eta erremedio libragarriak

Fruta freskoak, lehortuak, fruitu lehorrak, barazkiak eta barazkiak eta lekaleak zuntz ugariko elikagaiak dira. Talde horien artean badaude konposatu horren edukiagatik nabarmentzen diren elikagai batzuk, landarezkoak soilik, idorreria tratatzeko erabilgarriagoak izango direnak.

  • Barazkien artean, orburua nabarmentzen da (9,4 g zuntz/100 g).
  • Fruta laxanteenak basoko frutak dira, hala nola andere-mahatsak, mugurdiak eta masustak (6-7 g zuntz/100 g), laranja (8 g/100 g), granada eta kiwia (3 g/100 g). Gainerako frutek 2 g/100 g zuntz inguru ematen dute.
  • Oro har, fruitu lehorrak (almendrak, pinaziak, hurrak, intxaurrak) eta fruta lehortuak (orejoiak, aranak, mahatsak eta piku lehorrak) dira zuntz gehien duten elikagaiak. Neurriz kontsumituko da, lehenek koipe asko baitute, eta, beraz, kalorikoak eta indigestioak izan daitezke; bigarrenak, berriz, azukre-iturri kontzentratuak dira. Fruitu lehor eskukada batek (25 gramo inguru) 2,5 eta 4 g zuntz ematen ditu. Fruta lehortuen artean, aranak dira nagusi (16 g zuntz/100 g), eta, gainera, idorreriarentzat oso erabilgarriak diren etxeko erremedioak egiteko balio dute, hala nola udare- edo sagar-konpota aranekin. Era berean, aranek sorbitola (azukre mota bat) eta hifroxifenilxantinaren eratorriak dituzte. Substantzia horiek, zuntzarekin batera, koloneko muskuluen jarduera estimulatzen dute, eta, ondorioz, errazago kanporatzen dira eta idorreria saihesten da.
  • Lekale-plater on batek (bi burruntzali) 80-90 g inguru balio du (lehorreko pisua), eta 10 g zuntz ematen ditu. Mantenugai horren dieta aberasteko ere aukera ona dira, eta lekaleak barazkiekin konbinatuz gero, handitu egingo da.
  • Era berean, osoko zerealak dira idorreriaren aurkako elikagairik eraginkorrenetako batzuk; beraz, halakorik izanez gero, ogia, biskoteak eta gaileta integralak aukeratzea komeni da, baita pasta eta arroz integralak ere.
  • Badira ebidentzia zientifikoak ere, hala nola egunero jogurta edo beste esne hartzitu batzuk kontsumitzea gomendatzeko, hesteetako igarotze-denbora murrizteko eta idorreria hobetzeko duten eraginkortasunagatik.

Idorreriari aurre egiteko, etxean bost aran uretan 12 orduz eduki behar dira, eta, denbora hori igaro ondoren, aranak jan eta ura baraurik edo oheratu aurretik edan. Ohera joan aurretik, laranja-zukua ere har daiteke, iragazi gabe (mamian dagoen zuntz guztia aprobetxatzeko), zukuan bigundutako bi edo hiru aranekin. Etxeko beste erremedio batzuk ere eraginkorrak dira jende askorentzat, hala nola baraurik laranja-zuku bat edo kafe bakar bat ur epelarekin eta kiwi bat edatea.

Idorreriaren aurkako osagarri dietetikoak.Idorreria tratatzeko orduan, baliteke dieta nahikoa ez izatea. Kasu horretan, profesional batek baloratu beharko du beharrezkoa ote den osagarri bat hartzea, dietari zuntz gehiago emateko.

Gari-zahia edo olo-zahia dira aukera batzuk. Gari-zahia gari-alearen kanpoko estalkia da, eta zuntz disolbaezinean aberatsen den iturri dietetikoetako bat, hesteetako muskuluak estimulatzeko eta gaitz hori tratatzeko eraginkorra. Aurkezpenak askotarikoak dira, zahia konprimitu gisa har baitaiteke, baina gosariko zerealei edo gailetei ere gehitzen zaie. Hala ere, ez da komeni osagarriak hartzean neurriz gain hartzea. Gari-zahia egiteko, ez da komeni egunean 20-30 g baino gehiago hartzea, gehiegi hartzearen ondorioak ez sentitzeko, hala nola flatulentzia, distentsioa eta sabeleko mina.

Idorreriaren kasuan, glukomanoa da gehien erabiltzen den osagarri dietetikoetako bat. Tuberkulu batetik (Amorphophallus konjac) datorren polisakarido bat da. Konposatu horrek ura xurgatzen du eta gel lodia sortzen du. Horrek hesteetako edukiaren bolumena handitzen du, eta horrek hesteetako mugimenduak azkartu eta idorreria zuzentzen du.

Baliteke osagarriak edo sendagai laxanteak erabiltzea ez izatea epe luzerako konponbiderik egokiena; idorreria tratatzeko giltzarria idorreria eragiten duten zergatiak identifikatzea da.

Idorreria gogaikarria

Idorreriaren ezaugarrietako bat da gorozkien kopurua eta pisua murriztea, eta hori, maiz, gorozkiak gogortzearekin lotzen da. Hala ere, idorreria definitzea zaila da, arazo subjektiboa baita, sintoma eta eragozpen oso bereziak dituena. Hau da, ez da erraza zehaztea zer den hesteetako ohitura normala, hainbat faktorek eragiten baitute.

Diagnostikoa errazago egiteko, uste da biztanleria osasuntsu batean kaka egiteko ohiko maiztasuna hiru aldiz handitzen dela astean, eta hiru aldiz, arazorik gabe kanporatzen direla kasuen %75etan. Kaka astean hiru aldiz baino gutxiagotan egiten bada, idorreria dagoela jotzen da.

Idorreria gehiago ager daiteke bizitzan. Haurrak kaka egiteko zailtasunaren biktima izan ohi dira; haurdunaldia ere garai kritikoa da; eta, adinean aurrera egin ahala, idorreria kroniko bihurtzen da.