Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikagaiak minaren aurrean

Gaur egungo ikerketa zientifikoaren arabera, elikagaiak eta haien mantenugaiak min kronikoa arintzeko beste modu bat dira

Img cerezas Irudia: Boris Benko

Tratamendu terapeutikoari laguntzean, jakiak eta haien mantenugaiak dira, hainbat lan zientifiko zorrotzi esker, Hipokratesek bere esaldi famatuarekin betikotu zuen eremu horren protagonista: “Utzi zure elikagaia zure medikuntza izan dadin”. Orain arte, mina kronikoaren sintomak hobetzeko erabil daitezkeen landare, bitamina, mineral eta dieta terapeutikoen estraktuak identifikatu dira.


“Mina esperientzia sentsorial eta emozional desatsegina da”. Horrela definitzen du mina Oinazea Aztertzeko Nazioarteko Elkarteak (IASP, ingelesezko sigletan). Beraz, zerbaitek min egiten duela ohartarazten digun sentsazioa da. Sentimendu subjektibo hori gure esperientziaren bidez ikasten dugu, oraindik oso txikiak garelarik. Gaixotasun batek eragindako minarekin ezin da bat-batean dieta aldatu, baina ikerketa-zentro entzutetsuenek (Johns Hopkins University edo Clinica Mayo) jakinarazi dute zenbait mantenugaik minaren aurkako borroka medikoan laguntzeko ahalmena dutela.

Elikagai batzuek sendagai analgesiko eta antiinflamatorioen laguntzaile gisa arindu eta jardun dezakete; beste batzuek, berriz, egoera okertu dezakete. Hanturak, zitokinek, neurohormonek eta oxidazio-estresak eragin nabarmena dute minaren iraupenean. Dirudienez, immunitatearekin eta funtzio neuroendokrinoarekin zerikusia duten alderdi asko faktore dietetikoen bidez alda daitezke, hala nola, polifenolak, saponinak, esterolak eta sojaren, gerezien edo beste elikagai antioxidatzaile batzuen bidez. izokina

Dieta eta minaren arteko lotura

Espainiako Minaren Elkartearen arabera, “fenomeno konplexu eta espekulatibotzat hartu behar da, bere alderdi guztietan; biofisiologikoak, biokimikoak, psikosozialak, moralak eta portaerazkoak, eta behar bezala ulertu behar dira. Minak eta minak ezinbesteko baldintzak dira karakterizazio kliniko egokia lortzeko eta, aldi berean, estrategia terapeutiko egokia planteatzeko”.

“Biochemical and Nutritional Influences on Pain” liburuan, mina kronikoaren sintomak hobetzeko erabil daitezkeen landare, bitamina, mineral, produktu nutrazeutiko eta dieta terapeutikoen estraktuei buruz egindako ikerketetatik ateratako ondorio batzuk berrikusten eta azaltzen dira. Harvard Medical Schooleko autoreek diote hanturak eta oxidazio-estresak garrantzi handia dutela min kronikoan. Halaber, esan dute hantura hainbat mailatako elikadura-terapiaren bidez kontrola daitekeela.

Besteak beste, osteoartritisa, artritis erreumatoidea, fibromialgia, gaixotasun autoimmuneak, migraina eta Crohn-en gaixotasunaren ondoriozko sabeleko min kronikoa minimiza daitezke, min-egoera kronikoaren adibide gisa.

Arrainaren koipeak hanturaren kontra

Omega-3ak artritis erreumatoidean eta menstruazio mingarrian mina arintzeko tratamendu lagungarriak dira

Omega-3 gantz-azido poliasegabeak hainbat hantura-prozesurekin lotutako mina tratatzeko erabiltzen dira gaur egun. Torontoko (Kanada) Departamento of Psychology de la York Universitytik, 17 azterlanen meta-analisia egin da (ikerketa egiaztatuak sakon aztertu dira). Azterketa horiek mina arintzeari buruzko informazioa eman dute, artritis erreumatoidea, kolon narritagarrirako bigarren mailako artikulazio-mina eta dismenorrea (menstruazioa) duten emakumeengan gantz mota horiekin ordezkatzeari esker.

Azterketa horren ondorioa izan da omega-3 gantz-azido poliasegabeak egoera horietan mina arintzeko laguntza-tratamendu bat direla. Johns Hopkins Arthritis Centerreko adituek onartu dute arrain-olioetatik datorren nutrizio-gehigarri batek lagundu dezakeela antiinflamatorio ez-esteroideoen erabilera murrizten. Hala ere, ohartarazi dute oraindik ez direla aztertu eta zehaztu gehigarri horien segurtasuna bermatzen duten dosi egokiak.

Otorduetan izokina, berdela eta beste arrain urdin batzuk sartzea alternatiba dietetiko ona da. Adituek ohartarazten dutenez, pertsona osasuntsuek ere ez dituzte hartu behar egunean hiru g omega-3 gantz-azido baino gehiago, bai elikadura naturaletik, bai omega-3 aberastutako elikagai funtzionaletatik, bai osagarritasunetik, gehiegizko kopuruak odolaren koagulazioan eragin baitezake. Nolanahi ere, azpimarratu behar da aldaketa dietetikoak epe luzera funtzionatzen duela, nutrizio arloko esku-hartze batek asteak edo hilabeteak behar dituela emaitzaren bat emateko.

Zenbait elikagairen arintzea

Gerezien antozianinak antiinflamatorio egiaztatu gisa agertu dira. Konposatu horiek dituzten elikagaiak maiz kontsumitzeak hiperurizemia eta hezueriagatiko eraso mingarriak jasaten dituzten pertsonei gehiegizko azido urikoa kentzen laguntzen diela dirudi. Halaber, zenbait ikerketak gai kimiko horiek kirol-jarduera jakin bat egin ondoren muskuluetako mina murriztearekin erlazionatu dituzte.

Espeziak ere mina arintzearekin lotu izan dira. Meena Katadareren arabera, Kartzinogenesis and Chemoprevention Laboratory ontzia New Yorkeko (AEB) Cornell Unibertsitateko Weill Medical Collegen. ), mendeetan zehar erabili izan dute Asiako herrialdeetako biztanleek min-mota desberdinak saihesteko. Horri buruzko azken azterketek erakusten dute espezia horrek nola laguntzen duen hanturaren aurkako borrokan.

Sojaren isoflabonak eraginkorrak izan dira hanturaren eta oxidazioaren kontra, eta baliteke hilekoarekin lotutako bularreko mina arintzearen erantzule izatea. Isoflabonen funtzioetako bat entzima bat inhibitzea da, lipooxigenasa, zeinak azido arakidonikoa, dietatik datorren gantz-azidoa, hanturaren bitartekari diren leukotrieno bihurtzen baitu.

Azterketa batzuek, gainera, kirurgiaren ondoren suspertze traumatikoa jasaten duten pertsonen hobekuntza adierazi dute. Nolanahi ere, ikerketak ez dira eztabaidaezinak; izan ere, hipotesi askori erantzun behar zaie, elikagaiak, nutrizio-gehigarriak edo dieta terapeutikoak erabili ahal izateko balio duen ebidentzia zientifikoa eraikitzeko, gaixotasunen bat dutenak modu seguruan arintzeko.

ZUNTZAREN ONURAK

Clinical Nutrition Insight (Reducing pain through dietary changes) aldizkarian berriki argitaratu den artikulu batean, Pain Centre, McGill University Health Centre, Montreal General Hospital (Kanada) ospitaletik datozen autoreek ohartarazi dute minaren tratamendua gehiago landu behar dela protokoloak ezartzeko. Hala ere, ikerketa-zentroak gero eta garrantzitsuagoak dira horretan sakontzen jarraitzeko.

Ildo horretatik, azterlan batek zuntz dietetikoaren kontsumo handia eta Japoniako emakumezkoetan hilekoa gutxiago haztea erlazionatu ditu. Hipotesi bat da zuntzari esker estrogeno-mailak murriztu daitezkeela, eta, hain zuzen, hormona horiek murrizteak eragingo lituzke ondorio analgesiko horiek.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak