Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikagaiak xurgatzeko zailtasuna

Adinean aurrera egin ahala, organismoak aldaketa batzuk izaten ditu, gure osasun-egoeran eragina dutenak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2001eko maiatzaren 14a

Urteak igaro ahala gure gorputzak jasaten dituen aldaketa organikoek, besteak
beste, elikadura behar bezala egokitzea eskatzen dute, adin
horietan hain ohikoak diren gaixotasunei aurrea
hartzeko eta malnutrizio-egoerak saihesteko. Urdaileko mukosaren atrofia eta
ingurune azidoaren alterazioa, botika jakin batzuk (diuretikoak, laxanteak), tabakoa eta
alkohola ez ezik, zenbait
mineral (burdina, potasioa eta magnesioa) xurgatzea ere zailtzen dute.

Burdin defizita anemiekin lotuta dago. Konbinatu hemo burdina askoko
elikagaiak (erraz xurgatzen direnak),
oso ugariak gibelean, arrainetan, arrautza-gorringoan eta haragian (xehatuta,
errazago murtxikatzen dira), eta hemo ez den burdina duten elikagaiak (lekaleak,
espinakak, berroak, osoko zerealak). Azken horiek C bitamina ugari duten
elikagaiez (zitrikoak, marrubiak, kiwia, piperrak,
aza) hornituko dira beti, burdinaren aprobetxamendua hobetzeko.

Potasio beharrak oso estalita geratzen dira, baldin eta
barazkiak eta saldak, fruta freskoa (bereziki platanoa
eta laranja) edo zukua, fruitu lehorrak, patatak eta lekaleak edo produktu integralak sartzen badira.
Haren urritasunak deshidratazioa, muskuluen ahultasuna eta bihotzeko arazoak eragiten
ditu. Gainera, gernuaren bidez sodioa kanporatzen laguntzen
dute, eta, beraz, gomendagarria da arteria-hipertentsioa (HTA) badu, giltzurrun-patologiaren kasuan izan ezik,
halakoetan potasioa kontraindikatua baitago.

Normaltzat jotzen diren magnesio-mailetatik behera, karranpak, urduritasuna,
antsietatea, bertigoa eta nekea sor daitezke. Mineral horren
aprobetxamendua eraginkorragoa da elikadurak B6 bitamina
ematen badu. Zereal integraletatik, patatetatik, gibeletik,
kakahueteetatik eta galorratzetik lortzen dugu.
Magnesio-iturri nagusia ur gogorrak dira (gatz mineraletan aberatsak). Elikaduraren bidez:
fruitu lehorrak eta oleaginosoak (kakahueteak, intxaurrak), lekaleak,
osoko ogia, landare berdeak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak