Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikagaietako antinutrienteen kantitatea nola murriztu

Substantzia kimiko horiek kendu edo murriztu egiten dira landareetan eta animalia-jatorriko elikagai batzuetan, kozinatzeko teknika desberdinak aplikatuz gero.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2020ko urtarrilaren 29a
Irudia: ulleo

Barazkiek, barazkiek, frutek, lekaleek edo zerealek hainbat konposatu dituzte izurriteetatik, bakterioetatik eta hainbat arrotzetatik babesteko, baina giza gorputzean elikagaiak xurgatzea blokea dezakete. Baita animalia-jatorriko produktu batzuk ere, hala nola arrautzek edo behi-esneak antinutriente horiek dituzte. Baina, berez, substantzia kimiko horiek ez dira arazo, neurri hauek hartzen badira:

  • Lekaleak beratu. Oso ohikoa da kozinatu aurretik, eta, beraz, ez du arazorik sortuko. Lekaleak zortzi bat orduz utzita, saponinak edo lektinak elikagaitik askatzea eta uretan gelditzea lortuko dugu. Hori bai, gogoan izan behar da likido hori kozinatu aurretik kendu behar dela.
  • Tenperatura altuan prestatu. 100 °C-tik gora 10 minutuz egostea nahikoa litzateke lekaleetako lektinak kentzeko. Zerba eta espinaketako azido oxalikoaren kasuan ere nahikoa litzateke. Gordinik kontsumitu nahi izanez gero, ez da zertan kezkatu: inoiz ez dira behar adina irensten osasun arazo bat eragiteko. Horien ohiko kontsumoarekin ez dago arazorik, baita astean lau errazio ere, betiere beste elikagai batzuekin dieta askotarikoa egiten badugu.
  • Kendu zerealak kontsumitu aurretik: betiere zereala gordinik erosten bada. Normalean, erosten dugunean, txigortua egoten da; beraz, ez du zentzurik. Hala ere, bigun egotea nahiago duzulako egin nahi baduzu, gogoratu eta gorde unean bertan. Ez da inoiz zerealik edo fruitu lehor hezerik biltegiratu behar; lizuna sor dezake, eta, ondorioz, aflatoxinak askatuko lirateke, gizakien eta animalien osasunerako arriskutsuak diren toxinak.
  • Baztertu barazkiak egosteko erabilitako ura zerbak edo espinakak direnean, oxalato gehienak bertan geldituko baitira.

Hartu arrautzak antinutrienteak murrizteko
Irudia: ivabalk

  • Prestatu beti arrautzak. Gordinik, Salmonellak infekzio-arriskua areagotzen du, arrautza-oskolean egon ohi diren bakterio-talde horrek, eta kozinatzen dugunean bakarrik desagertzen dira. Kozinatzean ere, hegaztia klaratik kentzen da.
  • Ez jan patataren azal gordina eta kendu berdeguneak. Solanina saihesteko, zati berdeak eta patataren begiak erabat moztu behar dira. Berdea oso zabalduta badago tuberkuluan, hobe da ez arriskatzea eta botatzea.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak