Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elikatu eta zaindu zure azala

Elikadura osasuntsua egitea eta higiene egokia ez ahaztea funtsezkoak dira zaindutako eta itxura osasungarria duen larruazala lortzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2004ko irailaren 30a

Urtaro-aldaketek ere aldaketak eragiten dituzte estatuan
gogo-aldartea, bai eta beste alderdi ikusgarriago batzuk ere,
larruazalaren kasua da. Zenbat eta askotarikoagoa eta orekatuagoa izan
elikadura osasuntsuagoa eta hidratatuagoa egongo da.

Elementu kaltegarriak

Gaur egun, bizi-ohiturak askotan arautzen dira
estresagatik. “Azkar bizitzeko” modu horren ondorioz, gero eta denbora gutxiago ematen da janaria prestatzen eta
jateko ondorioa. Faktore horiek guztiak, kutsadurarekin batera
hiri batzuetan, azala itzaltzen eta lehortzen joaten da.
eta galdu bere lustre naturala.

Horri larruazalarentzat eta osasunarentzat kaltegarriak diren ohiturak gehitzen zaizkio, hala nola alkoholaren eta kafearen kontsumoa edo tabakoa.
Substantzia horiek bizkortu egiten dute azala zahartzeko prozesua, zenbait bitamina xurgatzea zailtzen baitute.
eta mineralak, eta alkoholaren kasuan, gainera, deshidratazioari laguntzen dio.

Elikadura orekatua eta ohitura osasungarriak

Barrutik nahiz kanpotik osasuntsu egoteko, elikatzea baino hoberik ez dago
modu egokian. Gure larruazalak gure osasun egoera ona isla dezan, egunero, menuetan, ekintza duten substantzia ugariko elikagaiak egon behar dute.
antioxidatzailea, erradikalen eragin kaltegarria blokeatzen dutenak
askeak, bizitzan zehar ondorio negatiboak eragiten dituzten molekulak
osasunerako, DNA aldatzeko ahalmenaren bidez; proteinak
eta koipeak. Antioxidatzaileak bitamina, mineral eta koloratzaileen multzo bat dira
naturalak eta beste konposatu batzuk, batez ere landare-elikagaietan daudenak,
frutak, lekaleak, barazkiak eta osoko zerealak.

Gainera, gantz-azido asegabeak, hala nola azido oleikoa,
oliba-olioan eta aguakatean dago, edo oliotan dagoen linoleiko eta linolenikoan (gantz-azido esentzialak).
haziak (ekilorea, artoa, soja…), fruitu lehor oleaginosoak (intxaurrak, almendrak, hurrak, pistatxoak, etab.) eta arrain urdina ere ezinbestekoak dira
ondo egituratutako azala izatea.

Ez ahaztu azala behar bezala edukitzeko
hidratatuta, funtsezkoa da behar adina likido edatea, bai zukuak bai
naturalak infusio gisa, baina, zalantzarik gabe,
hobeto hidratatzen du organismoa ura da.

Ohitura osasungarri horiek gauzatuz eta atseden hartzen saiatuz
ahalik eta onena, higiene egokiaren garrantzia ahaztu gabe, posible da
larruazal leun eta hidratatua lortzea, osasun onaren isla.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak