Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Elurretan egun batez elikatzea

Elikagaiak ondo aukeratzea funtsezkoa da izoztutako aire zabaleko egun oso bati eusteko, jan duen zerbait gaizki sentitzeko arriskurik gabe.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2006ko abenduaren 26a
img_nievep

Img nieve

Elurra neguko gauzarik erakargarrienetako bat da. Elurretan egun batez gozatzeko, ez da ezinbestekoa eskiatzera joatea; oso dibertigarria izan daiteke, halaber, familiarekin edo lagunekin txangoa egitea elurra ziurtatuta dagoen mendi batera. Horretarako, arropa egokia eta egunari aurre egiteko behar den janaria eraman behar dira.

Ordu asko elurretan
Txangoa egitea erabakitzen bada, ordu asko pasatzen dira kanpoan, eguzki-orduak ahalik eta gehien aprobetxatzen saiatzen baitira, eta ez baita denborarik galtzen jatetxe batera bazkaltzera joateko. Ohikoena da janaria etxetik eramatea eta leku egokian jatea, baina eremutik atera beharrik gabe.

Etxetik kanpo ordu asko pasatzen direnez, garrantzitsua da hotzetik babesteko eta aktibo egoteko behar den energia guztia emango digun elikagairik ez izatea.

Garrantzitsua da hotzetik babesteko eta egun osoan aktibo egoteko behar den energia guztia emango diguten elikagaiak ez izatea. Batzuetan ezinezkoa da janaria gordetzea eta norberak eraman behar du motxilan egun osoan; beraz, elikagai guztiak ez dira egoera onean egoten. Halakoetan, elikagaiak ondo aukeratzea funtsezkoa da elurraren gainean egun oso bat izateko, jan duen zerbait gaizki sentitzeko arriskurik gabe.

Zer jan daiteke?
Gosari ona etxetik atera aurretik
Erabateko gosaria funtsezkoa da elurretako egun bati aurre egiteko. Etxetik atera aurretik, garrantzitsua da esnekiak, zerealak eta fruta hartzea. Janaria prestatzen denean, komeni da energia asko ematen duten eta leku gutxi hartzen duten elikagaiak aukeratzea eta ondo biltzea, hondatu ez daitezen.

Etxera berandu iritsiko denez, bazkariak eta jatekoak gorde behar dira motxilan. Mokaduren bat eta edaten den zerbait falta daiteke hainbeste orduz ariketa asko egiten denean.

Goiz erdian jateko errazak diren elikagaiak
Goiz erdian zukuak, fruta freskoak (bananak, mandarinak, sagarrak…), irabiakiak edo jogurt likidoak sar daitezke. Fruitu lehorrak eta fruta lehortuak (aranpasa eta piku lehorrak, esaterako) elikagai energetikoak dira, eta ez dute leku handirik hartzen motxilan. Azkar jaten den zerbait eramatea da asmoa, ez platerik, ez edalontzirik, ez estalkirik behar ez duena.

Ogitarteko osoa
Bazkaltzeko, denbora hartu behar da lasai eseri eta jateko, tokiak eta giroak horretarako aukera ematen badu. Bazkaltzeko unea da, agian, atseden hartzeko eta jateko geldialdia egiten den eguneko une bakarra. Praktikoena, zalantzarik gabe, sandwich bat edo ogitarteko bat da, elikagai proteikoren batez bete daitekeena -urdaiazpikoa, gazta, atuna, kontserbako sardinak…-, landare-zerbaitekin batera. Tortillak eramaten badira, arrautza ondo mamituta dagoela ziurtatu behar da, salmonellaz gaixotu ez dadin. Horrela, plater atsegina eta prestatzeko azkarra izateaz gain, dieta orekatu baten parte ere izan daiteke. Adibidez:

– Ogi erromatarreko ogitartekoa

Sandwicha perretxiko-tortillarekin

Beti eskura mokadu bat
Ez da ahaztu behar, halaber, noizbait jateko mokaduren bat ere sartu behar dela, nekea edo bat-bateko gosea izanez gero. Elikagai horietako batzuk patata-poltsa bat, txokolate-tableta bat edo gaileta-pakete bat izan daitezke, baina betiere fruta, fruitu lehorrak edo lehortuak dira osasungarrienak.

Eta behin etxean…
Etxera itzultzean, afaria beroa izatea komeni da, gorputza intonatzeko. Zopa edo barazki-purea eta bigarren plater erraz bat (arraina, tortilla edo oilasko pixka bat) izan daitezke konbinaziorik onenak ohera joan aurretik.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak